Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Chili Texas style (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45375)

Photobscura 01-07-13 09:10

Sv: Chili Texas style
 
Supert!

Spinnerette 13-07-13 15:13

Sv: Chili Texas style
 
En stund siden jeg har laget denne, kom jeg på, så nå står den på ovnen og putrer :D

Reason 08-09-13 09:39

Sv: Chili Texas style
 
Må bare inn og komplimentere denne; den står nå og putrer for tredje søndag på rad! :D

Eneste endringer jeg gjør er at jeg ca. halverer oppskriften (pga liten gryte :rolleyes:) og har oppi en halv teskje med kakaopulver. Utrolig god oppskrift, og utrolig mange kollegaer som er misunnelige når jeg har med denne som lunsj! :p

Photobscura 08-09-13 10:17

Sv: Chili Texas style
 
Så kult! :D
Kakaopulver har jeg også prøvd i en annen chilioppskrift. Skal jeg jammen teste i denne også. :)

Kanutten 21-04-15 12:58

Sv: Chili Texas style
 
Lager denne i dag. Nydelig chiligryte! Lager etter oppskrift bortsett fra spisskummin og kanel. Jeg takler ikke lukta engang av tacokrydder og podene ikke kanel i maten etter et Kretaopphold. Serveres med ris/jukseris, rømme og salat. :sikle:

Spinnerette 23-06-15 10:19

Sv: Chili Texas style
 
Lager denne jevnlig, og jammen blir det chili i dag også. :)

Photobscura 23-06-15 10:32

Sv: Chili Texas style
 
Så bra! En stund siden jeg lagde den sist. Kanskje på tide? :)

Butterfly83 06-01-16 13:24

Sv: Chili Texas style
 
I dag blir det chiligryte på meg :) Har ca 1200 g kjøttdeig. Men jeg skal prøve i slowcooker så tar litt mindre væske i. Blir det fortsatt for bløtt så tar jeg av lokket siste tiden :)

kamp 06-01-16 19:50

Sv: Chili Texas style
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83 (Innlegg 1517952)
I dag blir det chiligryte på meg :) Har ca 1200 g kjøttdeig. Men jeg skal prøve i slowcooker så tar litt mindre væske i. Blir det fortsatt for bløtt så tar jeg av lokket siste tiden :)

Gi rapport!

Butterfly83 06-01-16 23:29

Sv: Chili Texas style
 
Ble veldig bra :) Tok vel bare 2 dl med vann ca. Hadde på low i et par timer med lokket på, så krydra jeg og lot den kose seg litt med lokket av :)

Men er det meninga at denne porsjonen skulle være til 6? Syns jeg leste det tidligere i tråden. Samboeren og jeg har tatt en skål hver, og ikke voldsomt mye som blir igjen til middag i morgen egentlig :o

Photobscura 07-01-16 07:47

Sv: Chili Texas style
 
Det eneste som står er:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1142805)
Dette er en ganske stor porsjon:

;)

Jeg har denne til i hvert fall fire måltider/fire porsjoner. Men ikke seks, nei. :) Nå pleier jeg å smekke oppi litt ekstra smør, særlig når jeg varmer den opp igjen, så da blir den jo mer mettende også.
Hyggelig at du likte den!

Lemen 07-01-16 11:18

Sv: Chili Texas style
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83 (Innlegg 1517964)
Men er det meninga at denne porsjonen skulle være til 6? Syns jeg leste det tidligere i tråden. Samboeren og jeg har tatt en skål hver, og ikke voldsomt mye som blir igjen til middag i morgen egentlig :o

Det har vel litt med hva man har av tilbehør? Jeg beregner 1200g kjøttdeig til de fleste retter som jeg lager til 8 personer (5 voksne og 3 barn) som gryteretter, taco, lasagne osv., men det kommer også an på tilbehør. Til en slik chiligryte har vi alltid godt med salat og rømme til, spiser aldri kun gryterett, for uten tilbehør da hadde det nok blitt litt lite ja. :)

Om jeg lager chili con carne kun til meg selv av 400 g. kjøttdeig, så holder det kun til to måltid for da gidder jeg ikke lage salat til.

Butterfly83 07-01-16 13:25

Sv: Chili Texas style
 
Samboeren spiste mye grønnsaker til, men jeg tok bare litt ekstra smør og en stor klatt med CF på. Men det ble nok, og det er nok til middag i dag og tror jeg. Da skal jeg ha avocado til så metter jo litt det også.

Photo: Mente ikke at du hadde skrevet til 6 personer, men syns jeg kunne huske en annen uten at jeg gadd å bla gjennom alle sidene igjen :o

Photobscura 07-01-16 14:43

Sv: Chili Texas style
 
Skjønner!
Jeg må si jeg er sørgelig lite opptatt av tilbehør, særlig hvis jeg lager mat til bare meg selv. Hender jeg lager blomkålris til, eller kjæresten koker ris til seg selv til chilien. Men salat synes jeg stort sett er litt ... meh. Koster mer enn det smaker, liksom. :p

Lemen 07-01-16 15:31

Sv: Chili Texas style
 
Skal jeg spise middag sammen med andre, så er tilbehør viktig, men ikke når jeg spiser alene... Særlig søsteren min klarer ikke å spise middag uten salat eller grønnsaker, så da blir det alltid rikelig med grønt til maten.

Butterfly83 07-01-16 18:49

Sv: Chili Texas style
 
Samme her. Avocado, raspet ost og Cf var digg :) Men salat osv blir det dårlig med. Syns det er kjedelig, så vil heller egentlig ha litt mer av hovedretten ;)

Kardemomme 01-02-16 18:18

Sv: Chili Texas style
 
Nå er jeg kjempespent!
den står å putrer og lukter fantastisk, par minutter til krydderet skal oppi, sikker på at den kommer til å lukte eeeenda bedre da :D også en liten time til med putring så erre jaggu mat :D

gleder meg ;)

smgj 02-02-16 08:09

Sv: Chili Texas style
 
Jeg er heller ikke så opptatt av tilbehøret, alltid. Men veldig ofte går det an å dytte en del (mer) grønnsaker i selve hovedretten. Spesielt i ulike grytevarianter. Sånn som i chilli er det jo tomater per def. I min så er det også paprika og bønner i tillegg til løken. Det kan hende det ramler oppi litt gulrot, finhakket selleristilk, eller hakket spinat (fra sånne frossne puter). Den spinaten gir ikke smak, men grønnsaken er der og litt fortykning bidrar den med.

Den spinaten blir forresten med oppi mye rart på den måten der ...

Colt-pixy 21-03-18 20:03

Sv: Chili Texas style
 
Skal lage denne igjen i morgen etter flere år uten. Gleder meg noe helt vilt!

Sivensvans 16-01-20 20:56

Sv: Chili Texas style
 
Vel, denne er det bare å lage, folkens!

Den er nydelig på smak - selv før (!!) krydderne kommer inn i den siste timen.

Med en klatt rømme, og ostechips ved servering, er dette en innertier!;)

Tusen takk for digg oppskrift Photoscurba! <3


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no