Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Nyheter / media (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50964)

janmesi 05-03-12 12:40

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla (Innlegg 1311076)
Stå på videre! Det er flott at et forlag er så profilert på lavkarbofronten!

Takk! Skal vi da gravlegge denne tråden her?

Supera 05-03-12 14:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av krokodillen (Innlegg 1311064)
Hvis du vil ha flere tips om bøker, så kunne jeg tenke meg lavkarbobok for småbarnsforeldre. "Barn i balanse" finnes jo, men det er bare den såvidt jeg vet. Gjerne mange praktiske tips og enkle løsninger for sunn mat til hele familien, som barn spiser i praksis og ikke bare i ønskedrømmen, og som ikke tar allverden med tid på hverdagene.

Vi har funnet en del løsninger, men tar gjerne flere tips. For eksempel tar jeg ofte tyrkisk yoghurt i et beger med skrukork kvelden før minstejenta skal i barnehagen, og legger litt frosne bær på toppen. Setter det i kjøleskapet til neste dag, hele greia tar få sekunder, og så får hun noe annet enn fruktyoghurt som inneholder nesten like mye sukker som sjokoladepudding. Så ja, istedet for at vi må finne opp mange slike hjul hele tida, tar jeg gjerne en samling av dem i en bok.

Er ikke Kjernesunn Familie det? Jeg har ikke lest boka (som jeg ser nå er bøkene), men jeg tror det er moderat lavkarbokost.

krokodillen 05-03-12 14:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1311174)
Er ikke Kjernesunn Familie det? Jeg har ikke lest boka (som jeg ser nå er bøkene), men jeg tror det er moderat lavkarbokost.

Jeg har den, det er glutenfritt, melkefritt og moderat lavkarbo (tror jeg). Men jeg bruker den ikke, i praksis, selv om den forsåvidt var interessant å lese. Siden alt er både gluten- og melkefritt, ble det mye spesielle ingredienser, så jeg har ikke prød noe særlig av oppskriftene. Lenge siden jeg har hatt den framme.

Carisma 05-03-12 15:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av krokodillen (Innlegg 1311064)

Hvis du vil ha flere tips om bøker, så kunne jeg tenke meg lavkarbobok for småbarnsforeldre. "Barn i balanse" finnes jo, men det er bare den såvidt jeg vet. Gjerne mange praktiske tips og enkle løsninger for sunn mat til hele familien, som barn spiser i praksis og ikke bare i ønskedrømmen, og som ikke tar allverden med tid på hverdagene.

Og som viser at lavkarbo barnemat er sunn, natulig mat og ikke barnemishandling! ;)

Vibeke-67 05-03-12 17:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1311200)
Og som viser at lavkarbo barnemat er sunn, natulig mat og ikke barnemishandling! ;)

DET hadde vært tingen, den hadde jeg garantert kjøpt :ja:
Så kunne man f eks vist til denne boken på helsestasjonen, når HS snakker varmt om grøt og får nervøse rykninger når du forteller at poden ikke får grøt men grønnsaksmos med SMØR i.....

smgj 05-03-12 18:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1311257)
DET hadde vært tingen, den hadde jeg garantert kjøpt :ja:
Så kunne man f eks vist til denne boken på helsestasjonen, når HS snakker varmt om grøt og får nervøse rykninger når du forteller at poden ikke får grøt men grønnsaksmos med SMØR i.....

Høh - der hadde jeg glatt innført en hvit løgn og ordet "litt" i samme setning og da ville jeg gjerne hørt de "vektige" argumentene mot grønnsaksmosen... :eek:

Chamomilla 05-03-12 18:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1311306)
Høh - der hadde jeg glatt innført en hvit løgn og ordet "litt" i samme setning og da ville jeg gjerne hørt de "vektige" argumentene mot grønnsaksmosen... :eek:

Jeg ble frarådet å gi helmelk til barna siden det gjør de mettere enn lettmelk - dermed mindre plass til annen mat. :rolleyes: Sagt av en god og rund helesøster. Men dette ble vel litt mye utenfor tema..

krokodillen 05-03-12 21:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1311200)

Ja. Det reker jo noen der ute i tabloidene som påstår at det er barnemishandling å begrense pasta og sukker, og gi næringsrik mat istedet.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla (Innlegg 1311321)
Jeg ble frarådet å gi helmelk til barna siden det gjør de mettere enn lettmelk - dermed mindre plass til annen mat. :rolleyes: Sagt av en god og rund helesøster. Men dette ble vel litt mye utenfor tema..

Utenfor tema, kanskje ny tråd hadde vært tingen. Men jeg tror det er marked for flere bøker om mat til barn, og for info om sunne og kjappe løsninger (det tar ikke lang tid å lage mat fra bunnen når man er vant til det, men noen er overbeviste om at det er umulig).

Dessuten bør snodig og gal informasjon som gis til småbarnsforeldre påpekes. Noen følger jo de feilaktige rådene.

janmesi 05-03-12 23:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av krokodillen (Innlegg 1311520)
Ja. Det reker jo noen der ute i tabloidene som påstår at det er barnemishandling å begrense pasta og sukker, og gi næringsrik mat istedet.

Utenfor tema, kanskje ny tråd hadde vært tingen. Men jeg tror det er marked for flere bøker om mat til barn, og for info om sunne og kjappe løsninger (det tar ikke lang tid å lage mat fra bunnen når man er vant til det, men noen er overbeviste om at det er umulig).

Dessuten bør snodig og gal informasjon som gis til småbarnsforeldre påpekes. Noen følger jo de feilaktige rådene.

Vi har tenkt på det og har et par alternativer på bordet! :)

krokodillen 05-03-12 23:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av janmesi (Innlegg 1311583)
Vi har tenkt på det og har et par alternativer på bordet! :)

Bra!

Photobscura 06-03-12 00:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla (Innlegg 1311321)

Så rådet er indirekte å drikke mer melk, antar jeg? :o

krokodillen 09-03-12 11:03

Er ambivalent til å drøye tråden enda mer ut, men kom tilfeldigvis over denne i dag:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10069940

Fotballfruen har, i likhet med et par andre rosabloggere, fått påpakning for å drive med ulovlig markedsføring på bloggen, for andre gang.

Det har forsåvidt ingenting med boken å gjøre.

j88 09-03-12 11:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av krokodillen (Innlegg 1313306)
Er ambivalent til å drøye tråden enda mer ut, men kom tilfeldigvis over denne i dag:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10069940

Fotballfruen har, i likhet med et par andre rosabloggere, fått påpakning for å drive med ulovlig markedsføring på bloggen, for andre gang.

Det har forsåvidt ingenting med boken å gjøre.

Hun skriver selv på bloggen sin at det ikke var påpakning hun fikk, men kun veiledning. Jeg leser bloggen hennes daglig, og jeg syns at hun er veldig flink til å merke reklameinnlegg

krokodillen 09-03-12 12:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1313315)
Hun skriver selv på bloggen sin at det ikke var påpakning hun fikk, men kun veiledning. Jeg leser bloggen hennes daglig, og jeg syns at hun er veldig flink til å merke reklameinnlegg

Det sto påpakning i artikkelen jeg lenket til. Jeg la merke til dette da jeg klikket meg inn i bloggen pga denne tråden, og har en viss opplæring i kildekritikk, kan du si :D - stoler mao hverken på blogg eller vg, men stoler på det jeg ser selv.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.