![]() |
Sv: Aprilstartere
Veiedag i dag :D
-2.2 kg på den første uka, veldig moro selv om det er stortsett vann :D Blir så motivert! Håper alle har en fin veiedag i dag :) Var på grunn av denne artikkelen jeg begynte på lavkarbo http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...gen/1.10945533 |
Gratulerer Jammo og arthas_! :heia:
Jeg veide meg på lørdagen jeg, da jeg startet fredagen, men glemte å veie meg fredag morgen. Fra lørdag til i dag er det 800 g! :) (Merker at jeg i begynnelsen kommer til å veie meg hver dag, men må prøve å la være... ;) ) |
Er det ingen rediger- knapp her? Jeg har skrevet feil og ønsker å redigere, men jeg fant ingen. Jeg har gått ned 1.3 kg ila lørdag morgen til i dag - ikke 800 g. Mye vann, tenker jeg. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei:D Jeg er ny her å startet med ketolysekuren i dag. Har prøvd ut tidligere, men skeiet ut pga reise. gikk da ned over 3 kg første uken.
Veide meg i dag og vekten viser 101.3kg. 25-30 kg for mye, mestparten kom under graviditeten :( Har hatt hodepine i hele dag, regner med det er normalt? Lurer på om dere har lyst å legge ut en dagsmeny slik at man kan hente litt tips og inspirasjon? Gleder meg til å gå ned i vekt :) |
Hei og velkommen! Jeg er førstegangsprøver på ketylosekurten (har ikke prøvd andre lavkarbo heller).
Lørdagen min bestod av: Frokost: Morgen omelett (til 4 posjoner: 6 egg, 1 dl kremfløte, 6 strimler bacon og 100 g norvegia) (dette har blitt 4 frokoster for meg). Lunsj: 1 kyllingfile, 25 g pinjekjerner (det ble litt mye), blandet salat, rød paprika, agurk, sjampingong, 40 g ost, 2 ts salsa og 3 ss seterrømme. Middag: 200 g kjøttdeig (med varierende krydder) + samme salat- mix og ost/ salsa/ rømme som i lunsjen. Kanskje litt kjedelig og mye likt, men ettersom det er første gangen på lavkarbo, samt at jeg kun skal ha 15 g karbo om dagen, så blir det å prøve seg fram litt. Og for å slippe å kjøpe for mye, så er det greit å bruke litt av det samme. I går hadde jeg Biff ala lindstrøm, speilegg og brokkoli til middag, f.eks. |
Velkommen :)
Jeg har akkurat spist frokost, og i dag besto den av 2 skiver lavkarbobrød (dette: http://jeanettmyrvoll.blogg.no/12958...e_ketolys.html) med skinkeost på. Gikk av 8. og siste nattevakta i morges, og dagen jeg skal på og går av nattevakt er værst synes jeg. Dagen blir så lang, så det blir flere måltider ila et døgn, men må prøve å holde meg under 15g. Ha en fin dag alle! |
I går ble vi bedd bort på middag, og det hadde ikke jeg tatt med i betraktningen når jeg hadde spist ellers på dagen. Så jeg visste at "karbobudsjettet" ville sprekke uansett selv om maten var svinestek med fløtesaus og grønnsaker. Og i tillegg spiste jeg en blitteliten skål med sjokoladepudding med vaniljesaus, huff :( Etter noen timer når vi kom hjem testet jeg fortsatt positiv på ketose! Så kanskje ikke min lille sprekk hadde så altfor mye å si? Hmm :)
|
Jeg vet ikke, men om den slo positivt ut, så er du jo fortsatt i ketose, slik jeg har lest meg fram. :) Bare å fortsette i dag!
Her har det blitt en rolig morning, og jeg har laget en frokost omlett med bacon, så enkelt. Så har jeg frokost i morgen og fredag. Slipper å tenke på det de dagene! :) |
Ville bare tipse om at pølsene til Jacobs på Meny har bare 0,1 g karbo i seg per 100g. Men de er litt dyre da :) Ikke smakt de enda eller, for jeg er sær på pølser :P
|
Vært livredd for å veie meg, ettersom jeg har mensen, og har følt meg større enn det jeg gjorde før jeg begynte!
Men måtte bare sjekke igår, og da var jeg gått ned 200 gram, heldigvis. Så på tre uker og fem dager har jeg gått ned tre kilo. Håper jeg mister litt mer vann de neste dagene slik at samlet vekttap blir i snitt en kilo per uke... Nå går jeg bare på automatikk, og føler ikke lenger jeg er på slankeren, selv om jeg er det. Det er deilig å ha kommet over den kneiken. Drømmen var å se 60-tallet(69,9) den dagen jeg leverer masteroppgaven min...tviler på at det skjer, det er 13 dager til....men holder fortsatt på med godt mot! |
Så bra, ludviga! :) Jeg har veiedag i morgen, så det blir spennende!
Jeg har nevnt i ett annet forum at jeg har begynt på lavkarbo/ ketolysekuren. De har reagert litt negativt, ettersom jeg ikke er overvektig. Men kun vil ned 5- 6 kg i første omgang - jeg har magen og love- handles og litt lår som jeg ønsker å minske (vet jeg ikke kan punktslanke meg). De skriver at ettersom jeg er normalvektig vil ikke kuren virke positiv på meg, mtp at jeg har for lite fett som skal bort, at 'kuren' vil tære på musklene mine istedenfor. Stemmer dette? Jeg leser jo her inne at det er flere som er normalvektige som går på Ketolyse- kuren osv. |
Veiedag i dag, "bare" 700g ned. Har ikke målt meg, orker ikke gjøre det hver uke.
Må jo være fornøyd med 700 g, men hadde håpet det var litt mer.. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ikke vært på nett den siste uken, driver med eksamen og diverse :( og har ikke gått så bra med lavkarbo'n så får se på vekta i morgen.
Synes folk er flinke inne her, så stå på :) |
Vekten i dag viste 400g minus på en uke, og jeg kan ikke annet enn å si meg strålende fornøyd med det, med tanke på at jeg skeiet ut med litt sjokoladepudding på tirsdag... :p Hehe!
Nå fungerer kroppen mer som den skal, så fra og med neste ute bli treningen trappet betydelig opp. På tide å stamme opp litt også, og forhåpentligvis går det positivt utover vekten :) |
Vekten til mamma viste 0.9 kg ned siden lørdagens veiing. :)
|
Et par spørsmål, MÅ man ha 15 kh om dagen? Siden jeg ikke har vekt så har jeg alltid sikret meg og holdt meg godt under tror jeg. Blir kuren ødelagt om man holder seg mye under? Og et spm til, er det viktig å få i seg mye fett på ketolysekuren sånn som på LCHF? :) Har gått ned 2 kg siden mandag :)
|
Gikk som jeg tenkte opp 800g. Prøve å holde fokus nå selv om det er mye stress rundt eksamen.
|
Sitat:
fra jeg begynte for en måned siden til jeg er ferdig med vektreduksjonen er det 11 kg som skal av. At dette blir en livsstilsendring er noe som er blitt mer og mer klart for meg. Men jeg skal gjerne innrømme at jeg var litt sånn desp da jeg begynte, og ikke så det som det da jeg begynte.... Du har ikke mye å ta av, og det jeg skal si er kjedelig, men sant: Om du går ned i vekt på ketolyse og fortsetter ditt vanlige kosthold etterpå, kommer det gjerne noen ekstra kilo på kroppen, og sånn går runddansen..... For dem som har få kilo å ta av er det ikke nødvendig å la kroppen gjennomgå et slikt stress. Når du har så få kilo å ta av vil det uansett ta litt lengre tid, enten om du går på ketolyse eller "vanlig mat, men litt mindre og sunnere". Jeg vil si at har du mindre enn fem kilo å ta av, så må du gjerne begynne med lavkarbokosthold, men da må du se det som en livsstilsendring, ikke diett. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15. |