![]() |
Sv: Vaniljefudge (myke karameller)
Bruker dere smør med eller uten salt?
|
Jeg brukte uten, for jeg prøvde og lage sjokolade fudge med smør som var saltet, og det ble salt! :P
|
Jammen godt det snart er jul ;)
|
'ingen her som synes dette smakte litt for mye sukrin?? ble en veldig rar smak..
noen som har noen tips? eller en annen oppskrift på vanlige myke karameller kanskje?? som ikke er fudge.. ( fudge betyr vel at man har smør og fløte i ?? ) vet ikke helt hvordan man kan lage karameller uten sukker heller jeg da?? men har lyst på smørbukk!! |
|
Hei hei :) Jeg går også på ketolyse, lurte derfor på om det går ann å bruke freia premium 87% sjokolade. Inneholder kunn 19 gr karbohydrater. Har lyst å lage bounty bar, men er usikker på om det er lov å bruke denne type sjokolade når man går på ketolyse. Håper på svar :)
|
Går det an å bruke Natreen eller stevia istede for sukrinmelis?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har også puttet diverse andre ting i karamellene for smak, men har funnet ut at det kan ikke være flytende. Om det så er konsentrat (fun light eller usøtet shave ice-sirupkonsentrat) så er det likevel for bløtt. Neste gang har jeg tenkt å lage av smaksatt steviapulver. Gèlepulver er en hit. :snill: |
Hvordan skal konsistensen på disse egentlig være?
Mine ble litt som smør :confused: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei
Har laget 'vanlige' sjokoladekarameller som blir kjempe godt. Prøvde meg i dag på en lavkarbo variant og byttet ut sukker med sukrin ( som faktisk kan kjøpes i noen matbutikker) og sirup med agavesirup. Ble aldrig seigt nok til å kunne ta 'vanntesten', men har nå øst det over i form så får vi se i morgen hvordan det blir. Noen som har andre forslag ? |
Jeg har laget disse nå - med mørk sjokolade med havsalt og pekannøtter. Det smakte fortreffelig før det var kaldt. Spennende! Veldig lett og lage også. Akkurat som sukrinsmaken (isingen) forsvinner med melkeblandinger. Kjenner ikke isingen i krem heller - bare kaker. Merkelig!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
|
Jeg synes fudgen får en lettere konsistens og søtere ved å bruke kokosfløte i stedet for kremfløte. Da bruker jeg bare den stive fløten på toppen av boksen. De ble veeldig gode...Ikke så fete som med fløte, og fantastiske med ristede, salte pinjekjerner i, nam nam!! - Og bare et lite hint av kokos.. (Er ikke vill etter kokos selv..)
Jeg har smaksprøver på disse og "peanyt" på Sunkost i Markens i Kristiansand og Sunkost på Tangvall i Søgne, så gå å smak hvis noen er i nærheten :) http://nytlavkarbo.blogspot.com/ http://nytlavkarbo.blogspot.com/ |
Prøver meg på denne oppskriften i kveld:)
|
Sitat:
EMH...hva mener du...Sukkeralkoholer...ukjent for meg :S kan du forklare?? Forresten dette må jo prøves...jeg er bittelit søtsugen om dagen :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
blir jo skikkelig sulten av å lese her inne nå jeg...hehe...er det greit å knaske litt mandler når man blir sugen på snop?? eller er baconcrisp bedre...eller..hva er best..uten å ikke spise noe eller selleri el. :cool: |
Sitat:
|
Nå måtte jeg bare prøve litt av det jeg har lest her ikke rørt noe som kan ligne sjokkis i tre uker.. og endte opp med karamellen her,men jeg brukte matfløte sukkrin smør og vanilje essens!
Hadde jeg ikke smakt så mye underveis hadde jeg nokk fått en stor posjon :D jeg lagde også sjokoladekaka..men hadde nok for lite sukrin i den :S MEEN da smurte jeg bare litt varm fudge oppå...vinsk..det sier vel sitt :D var redd jeg kom til å spise mye..men det er ganske så mektig så etter to skiver stoppet det seg :D det fikk bli lunch i dag gitt;) |
Dette ble knallgodt! Jeg hadde i tillegg 8 dråper karamellstevia oppi og det ble skikkelig karameller. Spørs om det blir noe igjen til jul
|
Mine blir aldri vellykket. Laget en blanding av sukrinmelis, tagatose og litt steviadråper. Disse ble ikke stive, skilte seg litt men tok det inn med kald fløte og det gikk ok. Tok peanøtter oppå og det skulle jo også hjelpe litt. Men de ble ikke stive og har lagt de i fryseren. Meningen er å ta sjokoladetrekk oppå.
Hva gjør jeg galt. De putret 30-40 min før se begynte å skille seg og berget det inn. BUrde jeg ha kokt de lenger. Synes ikke de "ble fort stive"... Sitat:
|
Mye enklere å lage i mikroen!:)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49. |