![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Sitat:
|
Sitat:
|
Ååå. De finnes ikke i metall, da? Jeg er en av disse rare som ikke er kjempebegeistret for bambus- og trepinner. Foretrekker mest av alt de blanke metallpinnene.
|
Sitat:
Men det sies at Symfonie (de av tre) er av en helt annen verde, så akk, valgets kvaler. :p |
Sitat:
|
Knitpro Nova er metall, knitpro karbonz (finlace-strikkerne sverger til disse, virker det som) er karbontuppet og knitpro symfonie er i tre. Jeg blir så kald på fingrene av å strikke med metall, så jeg foretrekker tre. :)
Min (ene) nova med fast wire i 2.5mm frister ikke til gjenkjøp... Det er b-vare med A-pris og hakk ved begge wirefester. :( Og så er symfonie blitt såpass vanlige at den lokale garnbutikken også har de vanligste størrelsene om det blir helt krise. Vel og merke - ingen av de utbyttbare er mindre enn 3mm - på grunn av at 3mm er sånn ca tykkelsen på sammenskruingen også.. . |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg ante ikke at det med strikkepinner er en hel vitenskap... ;) |
Jeg tror jeg foretrekker metall fordi de glir bedre. Det er ett unntak, og det er når pinnene blir VELDIG tykke - da snakker vi typ 9-10 mm og oppover. Da er bambus/tre noe bedre.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Prøv å strikke genser med 20 mm pinner. Jeg garanterer senebetennelse :o
|
Sitat:
|
Jeg elsker mine 12 og 15 pinner! Da går det jo faktisk unna, tålmodigheten min sliter med noe særlig tynnere :rolleyes:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg koste meg innmari mye da jeg strikket meg hals med 15mm-pinner da. Det gikk som en lek. |
Jeg leste en hekleoppskrift i dag, på en stor rund gulvmatte. Den skulle hekles med når nr. 15 !!!
Så stor heklenål har jeg aldri sett :eek: |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Du har vel ikke link til oppskrift vel ? Jeg kunne tenke meg å hekle noen matter til soverommene til hytta. |
Sitat:
|
Sitat:
Den var jo kjempefin. Har endel Paris liggende, kanskje jeg skal teste litt. |
Noen som har erfaring med Sportsragg fra Sparkjøp ?
Det var veldig mykt og fint da jeg sjekket det ut i dag. Skal hekle pledd, og det har både den rette tykkelsen og den rette prisen ;) |
Jeg la in dette spørsmålet i "Lurer på tråden", men prøver meg her også.
Ha nemlig tenkt å kjøpe garn i dag :o Jeg skal hekle et pledd i en annen garntype/tykkelse enn det oppskriften sier. Dermed kan jeg ikke forholde meg til det anntall nøster som står oppført. Blir det riktig å rekne meter ? Så hvis oppskriften sier 10 nøster = 1650 m, så kan jeg kjøpe 22 nøster av det jeg skal bruke, som også tilsvarer 1650 m :confused: (Jeg kjøper noen ekstra da, for sikkerhets skyld. Må jo ha samme innfarging på hele pleddet) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27. |