Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

Rikkem0r 16-07-11 12:00

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av etaeb (Innlegg 1161451)
Hvor får jeg tak i fiberhusk og mandelmel?
Og hva bruker du på pizzaen? Jeg sliter skikkelig med å få i meg nok grønnsaker, uten at karboinntaket skyter til værs....

Det er en del større butikker som har fiberhusk, men ingen av mine, så jeg kjøper på helsekosten.. Mandelmel kjøper jeg også på helsekosten, men du kan kjøpe mandler og male de opp selv hvis du ikke er så lat som meg :rolleyes:
På pizzaen putter jeg gjerne på: kjøttdeig stekt med tomatpure og krydder som pizzasaus (Heinz har jeg funnet med minst karber), skinke, bacon, jacobs baconpølse, litt rødløk og evt litt tomater :sikle:

etaeb 16-07-11 13:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1161455)
Det er en del større butikker som har fiberhusk, men ingen av mine, så jeg kjøper på helsekosten.. Mandelmel kjøper jeg også på helsekosten, men du kan kjøpe mandler og male de opp selv hvis du ikke er så lat som meg :rolleyes:
På pizzaen putter jeg gjerne på: kjøttdeig stekt med tomatpure og krydder som pizzasaus (Heinz har jeg funnet med minst karber), skinke, bacon, jacobs baconpølse, litt rødløk og evt litt tomater :sikle:

da skal jeg jammen se etter dette etterpå... disse jacobs pølsene, hvor finner du de? hehe

Pruttilutt 16-07-11 13:56

Good morning! :D Jeg har akutt behov for å ringe dere. Alle sammen. Samtidig. Trenger god stemning :D

Nå blir det pasta carbonara (posen) med kyllingboller :rolleyes: *momle noe om mandag*

bente1 16-07-11 14:02

God ettermiddag alle sammen!

RikkemOr: Høres ut som du har en koselig lørdagskveld planlagt, håper du koser deg masse.
Du har vært flink med å spare på muffinsene - imponert- mine er oppspist allerede..... -Men nå skal det sies at sønnen min og datteren min har hjulpet godt til da!:)

Etaeb: Soyamel spiser jeg bare ikke, synes ikke det smaker godt. I går brukte jeg knekkebrød oppskriften min, bare at jeg knuste alle frøene godt i foodprosessor istedenfor hele. Det smakte i alle fall godt, selv om jeg kunne tenke meg å ha den sprøere - men dette er det beste jeg har greid på lavkarbo. Hvis du bruker oppskriften, så forstek den så den har fått god farge før du tar den ut og legger på fyllet og så steker videre:
Knekkebrødoppskrift:
100g sesamfrø
25g linfrø
50g mandler, malt
1 stor ss fiberhusk
Salt
2,5 dl vann

Smøres ut over på et bakepapir, dekker en hel langpanne

Sanna1: Sååå koselig med familiebesøk!!! Kos deg masse! Lag den maten du normalt lager du, bare lag paste, ris, poteter og brød i tilleg til de andre. Så lenge du har kontrollen hos deg selv, så får du det til, skal du se, krysser fingrene for deg!;)

I dag har jeg tilbrakt formiddagen med datteren min, hun måtte på kveldsjobb isteden for morgenjobb - slik er det å være ekstrahjelp. Så da måtte vi utnytte morgenen og formiddagen. Koselig, nå har jeg nettopp kjørt henne på jobb :) Hun er så skjønn den jenta mi - stolt:D

bente1 16-07-11 14:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1161493)
Good morning! :D Jeg har akutt behov for å ringe dere. Alle sammen. Samtidig. Trenger god stemning :D

Nå blir det pasta carbonara (posen) med kyllingboller :rolleyes: *momle noe om mandag*

Er her søte vennen, sender deg massse god stemning - sammen med :klem: og :love:

Pruttilutt 16-07-11 14:21

Takk :love: Nå er det opp og ut av sengklærne. Besøket havnet hos en venn, så når jeg kom hjem halv åtte i morges døde jeg litt i lykkerus over å være litt alene :p Jeg er sånn; glad i besøk, men glad i å få litt fred også ;) Hun er så meget klar over det også - så all takk! :D

Hun kommer vel hjem snart. Jeg skal rydde opp her og ta oppvasken (:love:), høre radio og synge høyt fra min whiskeystemmehals. Svare på flere eposthenvendelser i lavkarboverdenen og ta fatt.

:klem: til bentemor :blomster:

bente1 16-07-11 14:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1161501)
Takk Nå er det opp og ut av sengklærne. Besøket havnet hos en venn, så når jeg kom hjem halv åtte i morges døde jeg litt i lykkerus over å være litt alene :p Jeg er sånn; glad i besøk, men glad i å få litt fred også ;) Hun er så meget klar over det også - så all takk! :D

Hun kommer vel hjem snart. Jeg skal rydde opp her og ta oppvasken (:love:), høre radio og synge høyt fra min whiskeystemmehals. Svare på flere eposthenvendelser i lavkarboverdenen og ta fatt.

:klem: til bentemor :blomster:

Oi - dere holder løftet om å feste hardt hører jeg - halv åtte i dag tidlig - det er jeg blitt for gammel til altså;) Håper du får det kjempekjekt og at dere koser dere masse i kveld også. Ikke glem trikset med mobil-batteriene ;)

Pruttilutt 16-07-11 14:34

Det skulle aldri bli så sent. Vi splittet lag på en høyst uvanlig og uventet måte rundt 03-03:30. Jeg hadde jo selvfølgelig hatt en liten kræsj med noen tårer på byen (emosjonell sa du?), så gikk litt hardere til verks. Var en hyggelig, voksen dame som tok tak i meg der jeg diskret sto og ordnet på sminken. Satte meg hardt på plass, og det hjalp. :rolleyes: Så dansa vi etterpå :D Så morsomt når mennesker over flere aldre kan være sammen. Synes det er koselig! Nuvel, deppa og litt fortumla over kveldens setninger som hadde blitt sagt, gikk jeg litt foran de to andre. Ut fra intet kommer det en helt alright-looking mann/gutt? gående mot meg. Jeg vek unna for å slippe han forbi, helst bare stirre ned i bakken samtidig siden øynene var fulle av vann. Neida. Mannen stoppet meg og gav meg en KLEM! Guro holdt på å dø når hun så det, for det er svært sjeldent jeg tillater slik nærkontakt. Og de dro så jeg ble sittende igjen på trappa til ei sjappe ned i byen sammen med han her mr. navnløs. Men morsomt måten han dukket opp på. :) synd jeg ikke hadde mobilen med :p

Rikkem0r 16-07-11 15:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av etaeb (Innlegg 1161484)
da skal jeg jammen se etter dette etterpå... disse jacobs pølsene, hvor finner du de? hehe

Meny ;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1161506)
Det skulle aldri bli så sent. Vi splittet lag på en høyst uvanlig og uventet måte rundt 03-03:30. Jeg hadde jo selvfølgelig hatt en liten kræsj med noen tårer på byen (emosjonell sa du?), så gikk litt hardere til verks. Var en hyggelig, voksen dame som tok tak i meg der jeg diskret sto og ordnet på sminken. Satte meg hardt på plass, og det hjalp. Så dansa vi etterpå Så morsomt når mennesker over flere aldre kan være sammen. Synes det er koselig! Nuvel, deppa og litt fortumla over kveldens setninger som hadde blitt sagt, gikk jeg litt foran de to andre. Ut fra intet kommer det en helt alright-looking mann/gutt? gående mot meg. Jeg vek unna for å slippe han forbi, helst bare stirre ned i bakken samtidig siden øynene var fulle av vann. Neida. Mannen stoppet meg og gav meg en KLEM! Guro holdt på å dø når hun så det, for det er svært sjeldent jeg tillater slik nærkontakt. Og de dro så jeg ble sittende igjen på trappa til ei sjappe ned i byen sammen med han her mr. navnløs. Men morsomt måten han dukket opp på. synd jeg ikke hadde mobilen med :p

Det er heeelt normalt å bli litt emosjonell :klem: Og så gøy med hun dama som fikk deg til å rette opp ryggen litt igjen og ha deg gøy videre! :)
Denne Mr.noname høres jo også ut som en veldig åreit fyr! Da skulle du hatt mobilen ja :D Du kunne jo spurt om å låne hans og lagra nret ditt på den ;)

Her står geleshotsene i kjøleskapet, og jeg skal straks ut å hente vinen min fra forrige helg og kameraten min så vi kan komme igang etterhvert.. Jeg har jo ikke dusja eller noe som helst for har liggi i sola og nytt siste sommerdagen, men dusje kan jeg gjøre underveis :D I kveld blir en braaaa kveld, det har jeg bestemt! :D

bente1 16-07-11 16:25

Pruttilutten: Så koselig når man treffer varme mennesker som strekker ut en hånd når man trenger det! :) Og den mannen synes jeg absolutt du bør lete opp nr til altså;)

Rikkemor: Planene er klare for en kjekk kveld skjønner jeg, kos deg:)

Det blir nok rolig kveld hjemme for meg. Sønnen min er på vei ut dørene for å treffe venner nå. Når man har tenåringer i huset må man være fleksibel, altså i går ville han ha middagen servert til kvelds, i dag forlangte han middag kl. halv fire. Jaja, jeg tilpasser meg bare jeg :rolleyes: Så nå er jeg allerede skikkelig middagsmett, håper bare det holder en stund så jeg unngår småspising utover kvelden...:rolleyes:

Lille venn 16-07-11 19:17

Hei:)
Må spørre dere som er mye mer drevne enn jeg er. Har vært i ketose i 6 uker, har målt hver kveld, og hadde ok vektnedgang de første ukene. De siste tre ukene har nedgangen vært liten. Torsdag fikk jeg mensen for første gang mens jeg har vært i ketose, har utsatt den tidligere. Da går vekten opp 900 gram og jeg faller ut av ketose. Har ennå ikke kommet i ketose igjen. Er dette vanlig under mensen:confused::confused: Håper dere kan hjelpe meg med noen fornuftige svar:(

etaeb 16-07-11 19:27

dette lurer i grunn jeg på også.. fikk det i dag, og skal egentlig måle om jeg er i ketose i dag.. (er på dag 4) .

bente1 16-07-11 19:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lille venn (Innlegg 1161605)
Hei:)
Må spørre dere som er mye mer drevne enn jeg er. Har vært i ketose i 6 uker, har målt hver kveld, og hadde ok vektnedgang de første ukene. De siste tre ukene har nedgangen vært liten. Torsdag fikk jeg mensen for første gang mens jeg har vært i ketose, har utsatt den tidligere. Da går vekten opp 900 gram og jeg faller ut av ketose. Har ennå ikke kommet i ketose igjen. Er dette vanlig under mensen:confused::confused: Håper dere kan hjelpe meg med noen fornuftige svar:(

Hei Lille venn. Veldig mange som legger på seg like før eller under mensen. Det er bare kroppen som holder på vann, så de skal du ikke bekymre deg for. Det er også vanlig å gå mye ned i begynnelsen, så flater det ut og vektnedgangen blir saktere. Nyt alle de andre gode sidene ved dette kostholdet, vær tålmodig og innstill deg på at det vil gå saktere ned, men at du sakte men sikkert omstiller deg både fysisk og mentalt til en ny livsstil.;) Hvis du har registrert på diett.no og du er 100% sikker på at du har ligget under 15g karber og allikevel ikke får utslag på stix, så kan det være du likevel er i ketose. Stixene viser bare hva som skjer i urinen din, ikke hva som skjer i kroppen din. Man kan være i ketose uten å få utslag på stix.:) Legg dem bort en stund, spis slik du vet du skal, vær litt ekstra nøye med registrering noen dager, så du er sikker på at du ligger lavt nok. Stol på det du har lært, stol på kroppen din, og ikke stress. Husk at stress også kan hindre vektnedgang;) Masse lykke til:)

Sanna 1 16-07-11 19:57

Nå har vi gjort unna grillingen og det gikk kjempefint med meg og maten.
Lagde meg en erstatning for potetsalaten.
Barnebarna sitter nå og spiser chips og jeg greide ikke å styre meg, men grabbet til meg tre flak, i det jeg gikk forbi !
Det førte selvfølgelig til at jeg nå har lidderlig lyst til å dytte innpå. For det er jo så sabla godt.....
Tok meg er glass farris istedet, for å få bort den herlige saltsmaken......

Lille venn 16-07-11 19:59

Tusen takk for svar. Føler jeg registrerer alt på Diett.no, men må vel bare smøre meg med den berømmelige tålmodigheten:)

bente1 16-07-11 20:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1161630)
Nå har vi gjort unna grillingen og det gikk kjempefint med meg og maten.
Lagde meg en erstatning for potetsalaten.
Barnebarna sitter nå og spiser chips og jeg greide ikke å styre meg, men grabbet til meg tre flak, i det jeg gikk forbi !
Det førte selvfølgelig til at jeg nå har lidderlig lyst til å dytte innpå. For det er jo så sabla godt.....
Tok meg er glass farris istedet, for å få bort den herlige saltsmaken......

Den chipsen er bare ikke verdt det, Sanna, sååååå mye annet godt du kan spise isteden. Hold deg sterk!! Kanskje en ide å kjøpe inn bacon crisp å ha i slike anledninger - det er det ingen karber i i alle fall:)

Rikkem0r 16-07-11 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1161561)
Pruttilutten: Så koselig når man treffer varme mennesker som strekker ut en hånd når man trenger det! Og den mannen synes jeg absolutt du bør lete opp nr til altså

Signerer kloke Bente her=) Dette virker jo som en usedvanlig braaa mann ;)

Og Bente: Det blir veldig kos, vi har jo vært "like this" fra 2-års alderen*krysser fingrene for å forklare* Oooog, Bente må bare si: Tro du rangeer høøøyt oppe i verdens beste mamma liga :klem:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1161611)
Hei Lille venn. Veldig mange som legger på seg like før eller under mensen. Det er bare kroppen som holder på vann, så de skal du ikke bekymre deg for. Det er også vanlig å gå mye ned i begynnelsen, så flater det ut og vektnedgangen blir saktere. Nyt alle de andre gode sidene ved dette kostholdet, vær tålmodig og innstill deg på at det vil gå saktere ned, men at du sakte men sikkert omstiller deg både fysisk og mentalt til en ny livsstil.;) Hvis du har registrert på diett.no og du er 100% sikker på at du har ligget under 15g karber og allikevel ikke får utslag på stix, så kan det være du likevel er i ketose. Stixene viser bare hva som skjer i urinen din, ikke hva som skjer i kroppen din. Man kan være i ketose uten å få utslag på stix.:) Legg dem bort en stund, spis slik du vet du skal, vær litt ekstra nøye med registrering noen dager, så du er sikker på at du ligger lavt nok. Stol på det du har lært, stol på kroppen din, og ikke stress. Husk at stress også kan hindre vektnedgang;) Masse lykke til:)

Signerer=)

Og Sanna: Heeelt enig med Bente =) Ikke verdt det det den chipsen ;)

bente1 17-07-11 00:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1161734)
Og Bente: Det blir veldig kos, vi har jo vært "like this" fra 2-års alderen*krysser fingrene for å forklare* Oooog, Bente må bare si: Tro du rangeer høøøyt oppe i verdens beste mamma liga :klem:

Høres ut som en interessant kveld RikkemOr - full rapport avkreves i morgen altså;) krysser fingrene med deg.....

Og tuuuusen, tusen takk for verdens beste kompliment til en mamma:klem::klem::love::love: jeg har et utrolig godt forhold til ungene mine -og det er jeg evig taknemlig for, og tror ikke jeg kan ta på meg all ære for det - de er fantastiske unger:love:

Det var stille her i kveld, alle er vel rundt på farten. Håper alle har en deilig lørdagskveld, nå er det nattatid for meg, sove godt, vi snakkes i morgen:)

Dollsine 17-07-11 00:55

Puh....etterlest og oppdatert!
Synes dere er så flinke!

Her har det vært en travel dag; sov lenge - har jo ferie :D Har surret litt rundt i hele dag og ikke rukket å inn på forumet. Registrerer at festløven vår fortsatt har føttene nede og hodet oppover; det er bra. Syntes å høre noe mumling om mandag, og det blir spennende så se hvilken det blir. Ta den tiden du trenger til å lande nå.

Noen spurte om pizzabunn; jeg har prøvd flere varianter, og liker best den som lages av kavli skivet ost: legg skivene tett på et bakepapir i microen; fyll igjen hullene mellom med ostebiter. Stek på full guffe ca 1 min pr skive. Da er ostekjeksene tørr, ha på fyll og ost og sett i stekeovnen på max varme til osten er smeltet. Ostekjeksbunnen blir myk under fyllet men henger fint sammen.

Nå er det sengetid her. Tenker å opp i rett tid i morgen - det er meldt sol og varmt da og. Life is good!!

Appelsinpiken 17-07-11 04:07

V-A-N-S-K-E-L-I-G!

Nå er jeg skikkelig demotivert. Hjemlengselen har meldt seg for fullt. Har liksom klart å fortrenge den så lenge jeg har vært her nede, men i dag ble jeg solbrent på kinnene og måtte holde meg innendørs på "fridagen" min. På toppen av det hele var jeg dødstrøtt, så jeg sovnet klart over ti (kvart over ni norsk tid), og så våknet jeg klokka fire (tre norsk tid) og får ikke sove igjen.
Kjæresten kommer ned på tirsdag, men det føles så lenge til, og nå vil jeg bare hjem.
Så mye at jeg i går spiste en IS som lå i frysern her. Med sjokoladetrekk og nøtter, og pistasj inni. Syns virkelig ikke at den var god engang. Allikevel så spiste jeg hele (godt at den var ganske liten).

Sånn: nå har jeg fått sagt det! Nå skal jeg gå å legge meg i senga igjen. Kanskje jeg får sove til klokka sju, hvertfall? Hadde vært deilig.

Pruttilutt 17-07-11 04:19

Nyt tiden du er der nede, Appelsinpiken. Gjør det for oss som ikke kan nyte solen, har råd til å være der eller som evner ha slik guts som du har!
Og ja, hjemlengsel... Det er vondt, det! Selv om jeg har en 40 minutters flytur hjem til mammas middag, så er det ofte jeg tenker at jeg ikke engang har 40 minutter. Må ha hjemmet mitt nå, jeg! ASAP! Og det er kjedelig å føle seg alene - for det er jo akkurat det man er! Se fram til dagen kjæresten kommer ned til deg, belønn deg selv og din personlige framgang med å IKKE ha dårlig samvittighet for hverken is, sjokkis eller annen mat. Alt med måte, og alt med god samvittighet.

Her er festløven (ref. Dollsine) endelig (!) hjemme. Venninnen lagde drama, noe jeg har veldig lav toleranse for, så jeg bare rusla hjem, jeg. Hun vet nå hvor det er :rolleyes: Etter tre dager er jeg veldig sliten, men jeg er samtidig veldig glad for at denne tiden har vært, både med pause i kostfokus, ende i bedritent nesten-forhold-iiiidiot og at jeg har fått vært 22 år. For det er sjeldent jeg får være 22 år. Eller tør slippe 22-åringen løs. Så, på det personlige plan har det absolutt vært en forandring, forbedring.

For å rette opp på lite mat, mye alkohol og tildels OK med søvn, så dansa jeg i kveld i 3 timer i strekk. Stakkars sambygdingen jeg dansa med:p ÅÅå, det var så gøy! Det er ganske morsomt når man står i midten av dansegulvet, har speilene gyngene mot deg hvorenn du snur deg, men hver gang du tar deg selv i å stirre på deg selv, så blir du røsket rundt, snurret, tatt på og danset med. YES!, det hjalp ganske på selvtillitten. Hadde ett mål for helgen; å få et kompliment på byen. Det har jeg aldri fått. Ikke har jeg fått det heller, men dansemannen var ganske trivelig og tildels nærgående, så da var jeg kanskje ikke så ille? Er jeg fortsatt 124,8 kg i hodet og blikket? Hvem vet.

Nå er jeg SKRUBBsulten. Skal rydde litt her, sette på radio og finne noe morsomt i fryseren. Hamburgerkjøtt, bacon og brunsaus. Namis!
Natta, mine hjerteskatter :)
- En sliten, dog edru, Pruttiluttis

Sanna 1 17-07-11 08:50

[quote]
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1161822)
Nyt tiden du er der nede, Appelsinpiken. Gjør det for oss som ikke kan nyte solen, har råd til å være der eller som evner ha slik guts som du har!
Og ja, hjemlengsel... Det er vondt, det! Selv om jeg har en 40 minutters flytur hjem til mammas middag, så er det ofte jeg tenker at jeg ikke engang har 40 minutter. Må ha hjemmet mitt nå, jeg! ASAP! Og det er kjedelig å føle seg alene - for det er jo akkurat det man er! Se fram til dagen kjæresten kommer ned til deg, belønn deg selv og din personlige framgang med å IKKE ha dårlig samvittighet for hverken is, sjokkis eller annen mat. Alt med måte, og alt med god samvittighet.

Jeg har jobbet endel på Kypros og hadde lange turer og laaange dager.
Noen ganger jobbet jeg så mye og så hardt at jeg ikke hadde tid til å ha hjemlengsel. Men stort sett kom hjemlengsel etter mann og barn over meg, etter at jeg hadde lagt meg. I dag tenker jeg tilbake på den tiden med glede. Har glemt alt slitet og strevet. Husker bare det som var kjekt.

Sitat:

Hadde ett mål for helgen; å få et kompliment på byen. Det har jeg aldri fått. Ikke har jeg fått det heller, men dansemannen var ganske trivelig og tildels nærgående, så da var jeg kanskje ikke så ille? Er jeg fortsatt 124,8 kg i hodet og blikket? Hvem vet.
Er du sikker på at du ikke har fått et kompliment, bare i en annen variant ?
Jeg er overbevist om at du har hørt mer enn en gang, - at du er kjekk og grei, søt og snill .....
Eller at du kledde den og den fargen, foressten ?
Vi nordmenn er vel ikke særlig kjent for å være rause med komplimenter akkurat. Prøv å gi noen sjøl, kanskje det smitter.... Ikke vet jeg, for om vi ikke er flinke å gi komplimenter, så er vi like lite flinke å ta de imot.
Jeg blir iallefall litt brydd mange ganger, for en er jo ikke vant til å høre noe særlig pent !

Dollsine 17-07-11 10:21

Appelsinpiken! Så synd du ikke fikk utnyttet fridagen din i sola! Håper du satt i skyggen og bare nytet varme og muligheten til å være ute i frisk luft. Hjemlengsel er noe som hører med til det å være borte hjemmefra, og egentlig et godt tegn på at en har det bra der en er til vanlig. Så bra kjærsten din kommer nå og ikke neste tirsdag:D Enig med Prutti om at du ikke skal la isen eller annet gå i hodet på deg, du har gjort så mye bra for deg selv fram til nå (ref. middagene!!), hold fokus på det du og drit i resten!

Festløven er våken og edru registrerer jeg; dog til et ukristelig tidspunkt. Aja var en ung igjen.... Du får mange komplimenter, det er jeg sikker på! Vi bare ikke registrerer dem. Og vi nordboere er elendige på å gi direkte kompliment så da må vi være kreative på hva det er vi hører og tolke det positivt.

I går fant jeg ut noe lurt; cocosaen vokser litt i halsen når den går ned, så jeg tok en stk jordbær til en stk skje. Lurt! og anbefales!!

Trønderværet har slått til for fullt og det er alldeles nydelig her! Frokosten er inntatt ute. Nyt dagen folkens:D

bente1 17-07-11 10:22

Godmorgen kjære venner, håper dere får en god dag!!!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken (Innlegg 1161821)
Så mye at jeg i går spiste en IS som lå i frysern her. Med sjokoladetrekk og nøtter, og pistasj inni. Syns virkelig ikke at den var god engang. Allikevel så spiste jeg hele (godt at den var ganske liten).

Sånn: nå har jeg fått sagt det! Nå skal jeg gå å legge meg i senga igjen. Kanskje jeg får sove til klokka sju, hvertfall? Hadde vært deilig.

Det må være lov med en og annen utskjeielse, Appelsinpiken, jeg har tenkt å ha en is hver dag jengnår jeg kommer til Hellas;). Ikke mange dagene nå til kjæresten din kommer, og da forsvinner nok hjemlengselen, og det blir lettere å kose seg med denne fanstastiske muligheten du har fått, tenker jeg:) Jeg er som Sanns sier overbevist om at om når du tenker på dette om noen år, så er du utrolig glad for at du har fått oppleve det. Planlegg noenkjekke ting å gjøre når kjæresten kommer og gled deg til det! -Opp med haka, vennen:klem:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1161822)
Her er festløven (ref. Dollsine) endelig (!) hjemme. Venninnen lagde drama, noe jeg har veldig lav toleranse for, så jeg bare rusla hjem, jeg. Hun vet nå hvor det er Etter tre dager er jeg veldig sliten, men jeg er samtidig veldig glad for at denne tiden har vært, både med pause i kostfokus, ende i bedritent nesten-forhold-iiiidiot og at jeg har fått vært 22 år. For det er sjeldent jeg får være 22 år. Eller tør slippe 22-åringen løs. Så, på det personlige plan har det absolutt vært en forandring, forbedring.

For å rette opp på lite mat, mye alkohol og tildels OK med søvn, så dansa jeg i kveld i 3 timer i strekk. Stakkars sambygdingen jeg dansa med:p ÅÅå, det var så gøy! Det er ganske morsomt når man står i midten av dansegulvet, har speilene gyngene mot deg hvorenn du snur deg, men hver gang du tar deg selv i å stirre på deg selv, så blir du røsket rundt, snurret, tatt på og danset med. YES!, det hjalp ganske på selvtillitten. Hadde ett mål for helgen; å få et kompliment på byen. Det har jeg aldri fått. Ikke har jeg fått det heller, men dansemannen var ganske trivelig og tildels nærgående, så da var jeg kanskje ikke så ille? Er jeg fortsatt 124,8 kg i hodet og blikket? Hvem vet.

Nå er jeg SKRUBBsulten. Skal rydde litt her, sette på radio og finne noe morsomt i fryseren. Hamburgerkjøtt, bacon og brunsaus. Namis!
Natta, mine hjerteskatter
- En sliten, dog edru, Pruttiluttis

Godt du har fått være 22 i helgen kjære Pruttilutten, du er kanskje litt sliten nå, men denne helgen har helt sikkert vært en god pause for hodet ditt når det gjelder matfokus. Og det er mange måter å få et kompliment på - du fortalte om en mann du ikke kjente som kom bort og holdt rundt deg og ga deg en stor klem - det er da et kjempekompliment!;) Og jeg vil også gjerne gi deg et kompliment: Jeg synes du er en helt fantastisk venn å ha her inne, og er så glad for at du er her med oss, og jeg har også sett på bildene dine og synes du er en nyyyydelig jente.:love::klem:

Og så dagens vektoppdaterring: Bestemte meg for å ta veiedag i dag, siden jeg drar så grytidlig i morgen at jeg sikkert ikke husker det. -Og jeg hadde gått ned 500g. Det betyr at jeg nå har tatt 10kg totalt!!! Halveis til målet, såååå glad for det:D

Sanna 1 17-07-11 11:03

Dagen i dag blir nok en prøvelse.
Familien skal samles i ungdomshuset og feire min svigerfar, som fyller 102 år i dag. :happybday
Min store svigerfamilie består bla. av drøssevis av kakebakere. En riktig kakefamilie !

O'store g...... gi meg styrke !:goodluck:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.