![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk! :) Veldig fornøyd!
|
Sitat:
|
Tusen takk! :D
|
Oooooh, lekkre gensre Camomilla og Photobscura! :D
Gleder meg til å begynne på et større prosjekt selv når jeg endelig er ferdig med alle disse små julegavene (luer, grytekluter osv) |
Lekker marius Photo! :)
|
Sitat:
|
Bah, kom borti "avslutt abonnement" - *abonnere på nytt* :)
|
Noen som har artige forslag til hva jeg kan strikke med garnet jeg har liggende rundt omkring her?
Har ikke så mange nøster per unike farge men har uansett mange nøster totalt av: Sandnes Mandarin & Søstrene Grene (bomullsgarn, pinne 3, DK) Sandnes Sisu (ullgarn, pinne 2-3, fingering) Sandnes Smart og Drops Karisma (ullgarn, pinne 3-4, DK) Tenker helst på ting til julegave ala sokker, votter, luer, nyfødt-klær/ting, hunde-klær/ting, ymse interiør, praktisk, artig... Leker meg gjerne med tradisjonelle mønstre ala Setesdal, Fana, Marius, Islandsk, Selbu... ispedd moderne gøyaliteter. Jobber for øyeblikket med Mariussokker i Kvikk Lunsj-farger f eks (ble innspirert av noen på Ravelry). Vurderer Mariuspute med elger som har det artig. :p Restegarnet av hva jeg nå enn kommer til å lage blir til julekuler hvertfall. :p |
1 Vedlegg
Jeg strikker stort sett sokker, luer og votter jeg. :) Ble nettopp ferdig med et par i offwhite, lys og mørk lilla - blir bursdagsgave til en venninne som ønsker seg nye ullsokker hvert år. :)
|
Sitat:
|
1 Vedlegg
Ikke det beste bildet, men jeg var på loppis og fikk tak i stoff. Og på en liten time hadde jeg sydd meg nytt skjørt.
|
Sitat:
|
Du er superflink, Imse :ja:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Vekta står stille, men har mista noen cm i midjen, så, ja jeg minker:D |
Er det noen her som vet hvordan pinnestørrelser regnes?
Er èn pinne(str) ned, fra feks 3,5 ned til 2,5 , eller er det den halve ned, til 3.0 ? |
Sitat:
|
Skal strikke en kofte for moren min, og lurer på om jeg kan bruke disse garnene om hverandre? Det ser jo sånn ut, men jeg er usikker på grunn av de ulike kvalitetene:
PT SUMATRA (100% MERCERISERT EGYPTISK MAKO-BOMULL) 50 gram nøste = ca 85 meter. Strikkefasthet: 16 – 18 m = 10 cm. Veiledende pinne nr. 4 1/2 – 6 ROWANS COTTON ALPACA Yarn Ball Weight: 50g Yarn Meterage/Yardage: 135/148 Tension/Gauge Stitches: 16 Tension/Gauge Rows: 23 Recommended Knitting Needles: Knitting Needle (UK): 6 Knitting Needle (US): 8 Knitting Needle, MM: 5 (Oppskriften er klippet ut fra et svensk ukeblad, så det blir vanskelig å lenke til den ...) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Fra 3,5 til 2,5. Det er en hel pinnestørrelse. Om de ønsker at du skal gå en halv størrelse ned, står det det. :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32. |