Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

Pruttilutt 21-07-11 19:48

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

For 46 tråder siden var det stor ståhei ang. proteiner. De fleste av dere husker vel det. I alle fall gjør jeg det. Med et grøss. Nåvel.
Istad tikket det inn en unnskyldning fra moderatoren som ville irettesette meg for måten jeg var aktiv her i tråden på. Fint de følger med, ja. :rolleyes:

Det var fint å få en unnskyldning, og lykkeønskingen var på sin plass.
Ville bare dele med dere, siden jeg ble så glad. Nå forsvant den ugne følelsen jeg har hatt i 46 sider.

Ellers har jeg drukket en eggekaffe. Ble litt kvalm, så klarte ikke alt. Bare å piske opp det som står på benken, så har jeg til senere. Skar opp litt ost og piknik-skinke, små terninger som kvalte den verste hungeren. Stix negativ, full forståelse for det. Kommer snart. Ny blogginnlegg i dag. Morsomt å se at de siste to ukene har det vært 30-40 stykker innom daglig, og i dag over 120. :) Good feelings!

Håper Bente har en fin dag i varmen og at pizzaen ikke "går galt". <3
Håper Dollsine har en fortreffelig dag med hvaenn hun gjør. <3
Håper Rikke koser seg med hvaenn hun gjør før møtet i kveld. <3

bente1 21-07-11 20:00

I dag har jeg hatt skikkelig skeie ut dag: Pizza til middag og is til dessert. Skulle gjerne sagt det var vondt, men må bare være ærlig og innrømme at det er leeeenge siden jeg har nytt en middag så mye....... Men etter den søte kløe kommer den sure svvie..... kjenner jo etterpå da at jeg er småkvalm og urolig i magen.... Håper bare jeg ikke får for store blodsukkersvingninger i morgen. Vi skal på tur til Albania i morgen, så da får jeg uansett en litt vanskelig matdag, rekker ikke frorkost før vi drar. Får ta det som det kommer!:)

Sanna1: Ååå så herlig med barnebarn på besøk da. Jeg prøver å si til datteren min at jeg ønsker meg barnebarn, men hun vil ikke høre på det øret, må nok vente noen år til...:rolleyes:

RikkemOr: Så lenge magen din tåler den sjokoladen, kan da ikke ett par biter om dagen gjøre noen skade. Håper du fikk deg laks til middag i dag. Og du - du er skjønn på alle måter, ikke bare når du sover:klem:

Pruttilutt: Så godt å høre at dagen din er god:) Og fiskemanne på kaffebesøk - det liker jeg altså, krysser fingrene:hearts:

Manne: Så bra at sola hørte på meg og i alle fall kom og besøkte en av dere:D Selvplukka blåbær er bare helt fantastisk godt:sikle:

Og ja : Jeg har også lurt veldig på hvor det har blitt av Karbomamma - det var jo hun som startet denne tråden og dermed brakte oss alle sammen - evig takknemlig for det altså:love:

bente1 21-07-11 20:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1165694)
For 46 tråder siden var det stor ståhei ang. proteiner. De fleste av dere husker vel det. I alle fall gjør jeg det. Med et grøss. Nåvel.
Istad tikket det inn en unnskyldning fra moderatoren som ville irettesette meg for måten jeg var aktiv her i tråden på. Fint de følger med, ja. :rolleyes:

Ville bare dele med dere, siden jeg ble så glad. Nå forsvant den ugne følelsen jeg har hatt i 46 sider.

Ellers har jeg drukket en eggekaffe. Ble litt kvalm, så klarte ikke alt. Bare å piske opp det som står på benken, så har jeg til senere. Skar opp litt ost og piknik-skinke, små terninger som kvalte den verste hungeren. Stix negativ, full forståelse for det. Kommer snart. Ny blogginnlegg i dag. Morsomt å se at de siste to ukene har det vært 30-40 stykker innom daglig, og i dag over 120. :) Good feelings!

Å så bra - og ja det var jammen helt på sin plass synes jeg. Guuuud hva skulle vi gjort uten deg her inne Pruttilutt,:love: "holde sammen i tynt og tykt":suss:

Og så kjekt med masse bloggbesøk - stikker innom der med jevne mellomrom jeg også - er så koselig å lese det du skriver - du er utrolig flink til å skrive, vennen:)

bente1 21-07-11 20:26

Sønnen er utålmodig etter en tur på nettet, så jeg må nok logge av nå. Han må få gjort seg ferdig - vi må komme tidlig i seng i kveld - opp kl. 6 (og det er 5 hjemme i Norge:eek:) for Albaniatur i morgen. For tidlig for frokost til og med....

Ville bare ønske dere alle en god natt og en fin dag i morgen - kommer innom igjen i morgen kveld og forteller om turen og skravler med dere Stor klem til dere alle snuppene mine:klem:

Pruttilutt 21-07-11 20:29

Takk, vennen <3 Elsker å skrive, men er så flink til å skrive meg bort fra poengene. :o For noen år siden gikk jeg forfatter/frilanser-kurs via Gyldendal forlag. Lærte kreativ skriving, noe som har i ettertid gitt meg store problemer når jeg startet påbygning i norskfaget. :rolleyes:

Husker en gang, var vel i 2008, at jeg skrev brev til alle stortingsrepresentantene om hvor lite de tilrettelegger behandling for overvektige, og særlig overvektige med diabetes. Fikk mange fine tilbakemeldinger, flest om hvor "profesjonelt" det var skrevet - og selvfølgelig tomme lovnader. Best av alt var at jeg stod på god jul-lista til Dagfinn Høybråten, da måtte jeg le. Sendte selvfølgelig god jul-hilsen tilbake, med reply om at jeg måtte fortsette engasjere meg. Vel, here I am.

Er det én ting jeg har lært her sammen med dere så er det at den som gir får jaggu tilbake. :love:

Rikkem0r 21-07-11 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1165694)
Istad tikket det inn en unnskyldning fra moderatoren som ville irettesette meg for måten jeg var aktiv her i tråden på. Fint de følger med, ja.

Ellers har jeg drukket en eggekaffe. Ble litt kvalm, så klarte ikke alt. Bare å piske opp det som står på benken, så har jeg til senere. Skar opp litt ost og piknik-skinke, små terninger som kvalte den verste hungeren. Stix negativ, full forståelse for det. Kommer snart. Ny blogginnlegg i dag. Morsomt å se at de siste to ukene har det vært 30-40 stykker innom daglig, og i dag over 120. Good feelings!

Håper Bente har en fin dag i varmen og at pizzaen ikke "går galt". <3
Håper Dollsine har en fortreffelig dag med hvaenn hun gjør. <3
Håper Rikke koser seg med hvaenn hun gjør før møtet i kveld. <3

Så gøy med bloggen Prutti'n! Jeg kan med stolthet si at jeg er 1 av 120-something :D Og før møtet, ja da tok jeg en etterlengtet dusj...:p Gjør godt etter 12t jobb det :ja: Veldig bra med unnskyldninga også! Du skal jo ikke trenge å gå å tenke på sånt.. Hadde jo vært tragedie om ikke du var her i tråden med oss :love:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1165709)
RikkemOr: Så lenge magen din tåler den sjokoladen, kan da ikke ett par biter om dagen gjøre noen skade. Håper du fikk deg laks til middag i dag. Og du - du er skjønn på alle måter, ikke bare når du sover

Awwww :love: Ække du nydelig da :klem:
Håper Albania-turen imorgen blir knallfin! Moro å komme seg litt rundt og ikke bare være på samme plassen hele tiden=)

Ja og den siste linja på siste innlegget ditt Pruttilutt... Så sant! :hearts:

Nå tror jeg jammen det er kvelden for meg jeg.. Blir gjerne liggende i en time å se på tv'n før jeg får lagt meg til å sove, så greit å komme seg litt tidlig på lugaren=) Håper alle har en fortreffelig kveld.. God natt og sov godt=) Stooor natta:klem:

Pruttilutt 21-07-11 23:24

Sååå hyggelig at dere er innom :love:

Har redigert en oppskrift, både innholdsmessig og næringsinnholdmessig. Hoho!
Gjett om denne skal lages i helga, så slipper fristelsene å bli så himla store ellers :)

Kveld her også nå, nattasmask :klem:

MariaB 22-07-11 07:56

God morgen!

Bente: jaix! Det var tidlig! Håper dere får en flott tur!
Putti: Åh, den kaka så god ut! :sikle: Noe å lage til helgas bursdag kanskje?

Uff, tidlig oppe her også i grunn...min tur å stå opp, og da våkner de søte små selvfølgelig kl 05.30....klarte heldigvis å få slumret til 07.30, og nå sitter jeg og gjesper foran dataen.
Mannen fyller år i dag, og ikveld skal vi ha krabbe og rekefest! :sikle: Gleder meg! Håper bare jeg får lagt inn en hvil etterhvert.

Rikkem0r 22-07-11 08:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1165874)
--Har redigert en oppskrift, både innholdsmessig og næringsinnholdmessig. Hoho!
Gjett om denne skal lages i helga, så slipper fristelsene å bli så himla store ellers :)--

Ååååh, den så namme ut!! :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1166002)
God morgen!

Bente: jaix! Det var tidlig! Håper dere får en flott tur!
Putti: Åh, den kaka så god ut! Noe å lage til helgas bursdag kanskje?

Uff, tidlig oppe her også i grunn...min tur å stå opp, og da våkner de søte små selvfølgelig kl 05.30....klarte heldigvis å få slumret til 07.30, og nå sitter jeg og gjesper foran dataen.
Mannen fyller år i dag, og ikveld skal vi ha krabbe og rekefest! :sikle: Gleder meg! Håper bare jeg får lagt inn en hvil etterhvert.

Ååååh, 05:30 hørtes gaaanske tidlig ut det og :ja: Jeg rakk såvidt å komme meg på jobbidag jeg :D Våkna jo 10 på 7! Hakke hørt klokka første gang den ringte engang :lol: Reke frem og krabbe tilbake-fest? :D Nice!=)

Straks frokost for meg nå, blir heeerlig.. Og fortsatt i ketose igår faktisk.. Det hadde jeg ikke trudd etter jeg angrep agurksalaten ved siden av laksen :sikle:

Rikkem0r 22-07-11 14:35

Sååå stille her idag da...:confused: Har alle tatt ferie?=) Er det så mye som skjer i det virkelig liv?=) Føler meg jo som i en liten boble når jeg er her ute, i "ikke-tilværelsen".. Og lunsjen idag var såååå crap..! Fiskegrateng, stekt ris, burritos med en milllion mais og bønner, no gryn-blanding(ligner litt på grov miniris), pytt i panne og stekt egg.... Jaaada, ikke mye lavkarbo å velge der nei... Så blei salat med stekt egg og rødvinspølse eller kameraten til rødvinspølsa(god var'n hvertfall og jeg er kresen på sånne pølser :p ) ved siden av da... Jeg som var sååå klar for no skikkelig mat i magen.. Det får bli til middag det da :rolleyes:
Ellers får jeg jo i meg cocosa og udos da, men den udosen synes jeg blir værre og værre for hver gang nå asså.. Men det skal vel være godt for meg, troooor jeg :cool: Og ting som er bra er ikke alltid godt.. Det sier min mooor :D Soooom forresten også lurte på lavkarbo nå! Både hu og mannen, hu som pesa så på meg til å begynne med og sendte meg artikler om hvor helseskadelig det greiene her var :p Ting forandrer seg ja.. Det er helt sikkert :ja: Sendte hu en link til nybegynnertråden til arnakristin jeg da, for det synes jeg er en god plass å begynne å kikke hvis man lurer litt på det her... Mange fine linker og anbefalinger til gode artikler osv også =)
Nå er det snart kaffe her og=)=) Blir fint, 6 egg blir det totalt på meg idag da :D
Overhørte forresten i byssa her om dagen: kokk1:"90 egg idag igjen" kokk:2"Ja det er vel fordi folk driver med det her karbogreiene om dagene det"
Smilte litt for meg selv da... Det MÅ jo gå en del egg hvis det er flere som holder på med det da, for resten av maten her er jo ikke akkurat veeeldig lavkarbovennlig.. Det blir egg, rent kjøtt, salat og noe av grønnsakene det.. Sånn er det bare=) Kanskje de får no skikkelig lavkarbo-kost her etterhvert??=) DET hadde gjort seg det!=D

Pruttilutt 22-07-11 15:07

Herlighet, endelig våkna jeg for en halvtime siden. Hadde en så morsom drøm om så mye morsomt (haha), så ville ikke forlate. :rolleyes: Til nå har jeg registrert middagen min (tacosuppe) i diett.no, satt vannflaska i kjøleskapet og satt på en maskin med klær. Jeg har tenkt så innmari på å skaffe hund. Jeg er ikke ensom, men hadde ikke skadd å ha noen å vise omsorg til. Tatt kontakt med dyrebeskyttelsen samt flere kenneler (en kennel, to ken...?, alle ken...?) med forespørsel om fòrvert. Må være en liten krabat, maks høyde dvergschnauzer, pga. størrelsen på arealet her. :o Spent! Må vel strengt tatt ta kontakt med huseier også. *skrive på to-do-lista*

Nå starter snart One Tree Hill og da også jeg meg middagen. Kanskje jeg sov så lenge fordi kroppen omstiller seg. Jeg velger å anta det. De morsomme drømmene gjør lengselen tilbake til drømmeland sterk i tillegg - thank you, happiiiipills! :D

Hva får dere til middag, Rikke? Beundringsverdig at du holder ut der ute matmessig, at du ikke sprekker i det hele tatt. Klarer meg så lenge, nå i starten, jeg er hjemme og har full kontroll over hva som er i hva :p

Skal unne meg litt fra matpengene til å lage konfekt i helga. Fettbombe!
Må bare finne en OK sjokolade.

Dollsine 22-07-11 15:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1166406)
Sååå stille her idag da...:confused: Har alle tatt ferie?=)

Overhørte forresten i byssa her om dagen: kokk1:"90 egg idag igjen" kokk:2"Ja det er vel fordi folk driver med det her karbogreiene om dagene det"

Haaaaalllloo. Jeg har ferie og DET er travelt det! Er innom og leser på telefonen, men rekker ikke logge på og skrive noe. Å pusse opp er mer jobb enn jeg tror. Sånn er det alltid, og jeg velger å ikke lære:D for da blir det nemlig ikke gjort mer. Jeg kan si det til dere - uten at gubben hører det - at han har jo rett hver eneste gang jeg begynner å mase om å gjøre noen forandringer. Hver eneste gang blir det mye mer arbeid enn jeg tror. Fordi jeg ikke ønsker å huske fra gang til gang:rolleyes:

Han stakkaren har montert og skrudd i flere timer, men møblene er på plass igjen, og det ble fint. Nå har han stukket av og latt meg ta all oppryddinga. Typisk? Ja, men det må til for jeg har jo flere planer om malejobber:p Har investert i ett par nye planter på rommet, for å bryte med alt det hvite. Ei lysende og gul sol i taket nå + terrassevarmer så kunne jeg ikledd meg bikinien og jafset i meg en gresk salat og innbilt meg jeg var på andre breddegrader enn her:p Etter å ha fjerna alt verktøyet, sagsponene, lediningsstumper, papir osv da.

Så merkelige kokker dere har der ute på stålholmen Rikkem0r. De er klar over at folk velger et annet kosthold - og så serverer de det stikk motsatte til lunsj? Hva med å gi dem en liste/oversikt med forslag på hva de kan serverer som tillegg og alternativ? Evt legge den litt strategisk til? Det er ikke moro å være sulten og glede seg til mat - når menyen ser slik ut - det er jo regelrett nedtur det. Og med det antallet egg går jeg ut fra at du ikke er alene om lavkarbo?

Jeg sjekket www.endomondo.com i går, etter tips her i tråden. Jeg bruker www.heiaheia.com, og liker den enkle funksjonaliteten i programmet. Men....når en bruker endomondo via mobilen så kan man koble seg opp via satelitter og få statisitkk på lengde, fart osv. Dette var midt i blinken for meg som simpelthen elsker duppedingser. Så i dag MÅ jeg ut og gå for å sjekke programmet. Kanskje slipper jeg å investere i pulsklokke med gps som jeg hadde tenkt? Trenger ikke egen pulsklokke for jeg kjenner da at den banker... :p Takk til manne som tipset om programmet! Og ja; svaret på ditt spørsmål er at jeg registrerer aktiviteten min. Det er motiverende til gangs. Alt malearbeidet er tatt med nå, i tillegg til hagearbeid; raking, blomsterbedarbeid osv. Det går an på heiaheia.com da....

Prutti driver på med fiskemannen sin; koselig det. Gleder meg til å høre den neste episoden av føljetongen. Så bra du sover; det er medisin for både kropp og sjel det.

Nå har det begynt å regne her, så da passer det bra å gå en to timers tur ikke sant? Blir dere med eller?

Rikkem0r 22-07-11 17:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1166438)
Herlighet, endelig våkna jeg for en halvtime siden. Hadde en så morsom drøm om så mye morsomt (haha), så ville ikke forlate. Til nå har jeg registrert middagen min (tacosuppe) i diett.no, satt vannflaska i kjøleskapet og satt på en maskin med klær. Jeg har tenkt så innmari på å skaffe hund. Jeg er ikke ensom, men hadde ikke skadd å ha noen å vise omsorg til. Tatt kontakt med dyrebeskyttelsen samt flere kenneler (en kennel, to ken...?, alle ken...?) med forespørsel om fòrvert. Må være en liten krabat, maks høyde dvergschnauzer, pga. størrelsen på arealet her. Spent! Må vel strengt tatt ta kontakt med huseier også. *skrive på to-do-lista*

Nå starter snart One Tree Hill og da også jeg meg middagen. Kanskje jeg sov så lenge fordi kroppen omstiller seg. Jeg velger å anta det. De morsomme drømmene gjør lengselen tilbake til drømmeland sterk i tillegg - thank you, happiiiipills!

Hva får dere til middag, Rikke? Beundringsverdig at du holder ut der ute matmessig, at du ikke sprekker i det hele tatt. Klarer meg så lenge, nå i starten, jeg er hjemme og har full kontroll over hva som er i hva

Skal unne meg litt fra matpengene til å lage konfekt i helga. Fettbombe!
Må bare finne en OK sjokolade.

Så koooos hvis du får deg hund! Det er en av de største bakdelene jeg ser med å jobbe her ute.. Er man aleine er det ikke mulig å ha kjæledyr :( Jeg hadde jo et par puser som jeg elsket over alt på jord, men de måtte jeg desverre gi vekk når jeg fikk ny jobb:/ Heldigvis vet jeg de har gode hjem da :love:
Middagen idag aner jeg ikke :veitikke: Men det finner jeg ut når jeg ser den det.. Heheh.. Det må ihvertfall være noe kjøtt/fisk som fungerer litt bedre enn det rælet som var til lunsj :lol: Håper du koooosa deg med OTH og middagen=) Også blir det jo diggalicious med namme-fette-konfekt til helgekos da :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1166444)
Haaaaalllloo. Jeg har ferie og DET er travelt det! Er innom og leser på telefonen, men rekker ikke logge på og skrive noe. Å pusse opp er mer jobb enn jeg tror. Sånn er det alltid, og jeg velger å ikke lære for da blir det nemlig ikke gjort mer. Jeg kan si det til dere - uten at gubben hører det - at han har jo rett hver eneste gang jeg begynner å mase om å gjøre noen forandringer. Hver eneste gang blir det mye mer arbeid enn jeg tror. Fordi jeg ikke ønsker å huske fra gang til gang

Han stakkaren har montert og skrudd i flere timer, men møblene er på plass igjen, og det ble fint. Nå har han stukket av og latt meg ta all oppryddinga. Typisk? Ja, men det må til for jeg har jo flere planer om malejobber Har investert i ett par nye planter på rommet, for å bryte med alt det hvite. Ei lysende og gul sol i taket nå + terrassevarmer så kunne jeg ikledd meg bikinien og jafset i meg en gresk salat og innbilt meg jeg var på andre breddegrader enn her Etter å ha fjerna alt verktøyet, sagsponene, lediningsstumper, papir osv da.

Så merkelige kokker dere har der ute på stålholmen Rikkem0r. De er klar over at folk velger et annet kosthold - og så serverer de det stikk motsatte til lunsj? Hva med å gi dem en liste/oversikt med forslag på hva de kan serverer som tillegg og alternativ? Evt legge den litt strategisk til? Det er ikke moro å være sulten og glede seg til mat - når menyen ser slik ut - det er jo regelrett nedtur det. Og med det antallet egg går jeg ut fra at du ikke er alene om lavkarbo?

Jeg sjekket www.endomondo.com i går, etter tips her i tråden. Jeg bruker www.heiaheia.com, og liker den enkle funksjonaliteten i programmet. Men....når en bruker endomondo via mobilen så kan man koble seg opp via satelitter og få statisitkk på lengde, fart osv. Dette var midt i blinken for meg som simpelthen elsker duppedingser. Så i dag MÅ jeg ut og gå for å sjekke programmet. Kanskje slipper jeg å investere i pulsklokke med gps som jeg hadde tenkt? Trenger ikke egen pulsklokke for jeg kjenner da at den banker... Takk til manne som tipset om programmet! Og ja; svaret på ditt spørsmål er at jeg registrerer aktiviteten min. Det er motiverende til gangs. Alt malearbeidet er tatt med nå, i tillegg til hagearbeid; raking, blomsterbedarbeid osv. Det går an på heiaheia.com da....

Prutti driver på med fiskemannen sin; koselig det. Gleder meg til å høre den neste episoden av føljetongen. Så bra du sover; det er medisin for både kropp og sjel det.

Nå har det begynt å regne her, så da passer det bra å gå en to timers tur ikke sant? Blir dere med eller?

Jeg kunne selvsagt lagt noe sånt ut på litt strategiske plasser... Men jeg er litt sånn at jeg vil liksom ikke være til bry og krevende og lage merarbeid for kokkene her heller, så det får noen andre evt ta seg av :o Spiser det jeg får og finner jeg og prøver å gjøre det beste ut av det ihvertfall... Håper du koser deg masse med ryddingen etter oppussing=) Det er jo da man virkelig ser hvordan det er blitt å sånn :ja:

Pruttilutt 22-07-11 18:11

Jeg er helt sjokkert over hendelsene i Oslo i dag! I tillegg blir det så overdramatisert innimellom med meldinger fra CNN og skynews som melder om 3 i arrest og en omringet bil ved Gardermoen. Politiet har jo ikke nevnt noe om det nå i pressekonferansen.
Herlighet, alle tanker går til Oslo og de som sitter med nervene utpå kroppen i bekymring i hele landet.

Synd at Fiskemannen jobber til 01, ellers hadde jeg krevd han hit! Og han var forøvrig helt enig, sier han. Er så engasjert nå, at jeg ikke helt klarer konsentrere meg om innleggene her, får ta det senere.

*glane mer på tv*

Dollsine 22-07-11 20:08

Ord blir så små.... de daglige utfordringene med mat, vekt osv er bare bagateller.... ...og det verste.... om noen uker har vi sannsynligvis glemt det/fortrengt det og livet går videre med bagatellene som de største utfordringene igjen.

Jeg bruker ofte å gå gjennom regjeringskvartalet når jeg er i Oslo; det er så fint og stille akkurat der. Og se på det nå?

Trygge Norge, hvor vi kan gå, si og gjøre hva vi vil - bombes. Heldigvis tenker jeg, skjedde det i fellesferien og like før kontorene stenger. Men vi fikk også det på Utøya i tillegg :realmad:

Norge er mindre trygt. Og det er dette terror handler om; nettopp å skape frykt, frykt for å være ute, frykt for hva som kan skje. Det trygge blir utrygt. Det blir liggende som en tung hånd over oss. Og dessverre - tror jeg - dette er ikke siste angrep på NOrge. Dette er et varsel. :mad:

Ta vare på dere selv i kveld og dagene som kommer. Snakk med andre om det som har skjedd; vi skal ikke tie dette ihjel men snakke høyt om at dette finner vi oss ikke i.

Pruttilutt 22-07-11 20:16

Enig med deg, Dollsine. Dette er nok "bare" et heads up. Det var heller ikke uventet? Vi har vel strengt tatt ventet på det siden karikaturtegningene herjet for noen år siden. Danmark fikk svi for det.

Obama holder tale senere, skal prøve få med meg den hvis den sendes på nyhetene. Var TV2's korrespondent i Washington som hadde vært i kontakt med det Hvite Hus.

Vondt å se statsministeren vår intervjues med tårer i øyner. Gerhard Helskog intervuet med groggy stemme. Sterkt!
Har tent lys og de brenner fint. Lar de brenne ut.

Bekreftet omkommet på Utøy - hvor skal tragediene ende?

Mistet matlyst, stresser mellom utenlandske og norske medier, NRK og TV2, direktesendinger og intervjuer. Må ha med meg det meste for å la det synke inn. Lille Norge, med innblandinger i skumle prosjekter.

bente1 22-07-11 21:21

Herre gud, jeg skjønner det har skjedd ting i lille Norge i dag. Helt forferdelig. Jeg hadde ikke en gang hørt om dette før jeg leste igjennom innleggene deres her inne i dag. Jeg hadde egentlig planer å sette meg ned og svare på innlegg her og fortelle dere om en lang fin tur i dag - men nå ble det plutselig så utrolig betydningsløst. Tenker på dere alle og sender dere mange klemmer:klem:Tror jeg bare må fordøye dette litt jeg...

Dollsine 22-07-11 22:13

Vi må fordøye dette alle og enhver Bente. Du er i Hellas, jeg i Trøndelag, Prutti i Tromsø og Rikkem0r ute i havet. Andre er spredt på andre plasser. Hvor vi enn er preger det oss alle. Ta vare på deg selv og sønnen din - og samles sammen med andre som også er preget av hendelsen.

Pruttilutt 22-07-11 22:31

Så mange liv går tapt
vi står forsvarslaus tilbake
Urettferdigheta rir
akk, ka terror kan skape.

Mye hat fins i verden
kor e vilja til å vær god?
Religion og penga e "rota til alt ondt"
- men må alt gå til spille, må alt gå i blod?

I dag har vi tapt liv som vi ikke skulle mist
Ingen straff e sterk nok til å slå tilbake
Den ondskapen som regjere
sku ønska "ignorance is bliss"

Pruttilutt 23-07-11 13:54

Vi sitter alle med ettertanker, med nyhetene kontinuerlig på. Følger med på siste nytt samtidig som tankene går til de omkomne og deres pårørende, til de rammede som sitter igjen med inntrykkene og frykten og deres pårørende, til de savnede og deres pårørende. Tankene går til innbyggerne rundt, til de som hjalp til, risikerte livene for å redde ungdommen opp av vannet. Frakte dem i sikkerhet stykke for stykke. Til de som svømte, kjempet ekstra for livet. Til instansene som går inn med heltemot og omsorg. Til de som leter etter mer tragedie, til mer død og triste meldinger til dem som står på strandkanten og venter. Til dem som har bilder forevighet av skremsel, død og blod.

I dag er en sorgens dag, det går med en del tårer. Tårer av sympati, engstelse og fortvilelse. Spørsmål har ingen plass nå, for der fins ingen svar foruten det opplagte. Vi må være forsikt med å dømme, la media komme med de skildringer vi trenger for å danne oss en mening om denne skikkelsen som brutalt tar vår ungdoms liv. Statsansatte som var på jobb en helt vanlig fredag rett før helgen.

Mine tanker går til alle oss som setter hverdagen på hold for å sende tanke og lys til alle de som er berørt. Hele Norge.

Gi kjærlighet i dag.

bente1 23-07-11 18:22

Mange tanker følelser og gråt etter disse forferdlige hendelsene som ryster oss. Tankene mine går spesielt til alle som er har mistet noen av sine nærmeste. Pruttilutten, du uttrykker det så utrolig mye bedre enn jeg greier selv, men jeg skriver under på hvert eneste ord. Tenker på dere alle, vi er selvfølgelig alle dypt rystet og berørt, men jeg håper ingen av dere har fått føle dette nær innpå dere. Sender dere alle masse kjærlighet og trøsteklemmer :love::klem:

Endelig Fri 23-07-11 23:26

[quote=Pruttilutt;1144502]Fett forbrenner fett. :)
Tacosuppen er litt fettfattig ja. Jquote]

Tips!
Når suppen er ferdig kokt, ha oppi avocado, kjør på med stavmikser men ikke kok opp etterpå, da kan den bli besk. Avocado er deilig fett!! :)

Endelig Fri 23-07-11 23:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1166913)
Mange tanker følelser og gråt etter disse forferdlige hendelsene som ryster oss. Tankene mine går spesielt til alle som er har mistet noen av sine nærmeste. Pruttilutten, du uttrykker det så utrolig mye bedre enn jeg greier selv, men jeg skriver under på hvert eneste ord. Tenker på dere alle, vi er selvfølgelig alle dypt rystet og berørt, men jeg håper ingen av dere har fått føle dette nær innpå dere. Sender dere alle masse kjærlighet og trøsteklemmer :love::klem:

Trist dag, trist tid!
Jeg får dårlig samvittighet av å gjøre noe annet enn å se nyheter, lese på nett, men så tenker jeg også på det de sier, at de ikke ønsker at vi skal settes helt ut av spill, for da oppnår han det han ønsker. Så da leser jeg litt her inne da og prøver å oppføre meg helt normalt! ... ikke lett nei!

Vi kjenner også familien til ei som ble skutt, hun er søstra til min sønn's kompis, og det kommer nærere da... uff, ord blir vanskelig !

Jeg har en bordkalender med kloke ord, og i går, den tragiske dagen, var ordene:

Rekk ut ei hand.
Gå på besøk.
Slå av en prat.
Mennesker trenger hverandre.

Sanne ord!

Rikkem0r 24-07-11 12:16

Ja er enig med Bente her, Pruttilutt beskriver det bedre enn jeg klarer.. Samtidig vil jeg si at jeg "har fått litt nok" av hele greia nå.. Jeg tenker virkelig på alle de som har blitt hardt rammet og sender mange varme tanker, men jeg orker ikke gå å tenke på det her hele tiden... Hver gang jeg går inn i et rom med tv er det nyheter om det som har skjedd, slår jeg opp nettavisen er det kun artikler om terror, bomber, Utøya, hver gang vi har et møte så er det snakk om at vi må ta vare på hverandre og snakke om det... Ærlig talt føler jeg at jeg nesten har snakka og hørt det "i hjel" nå... Jeg vil bare ha litt fri oppi hodet jeg.. Snakke om normale ting og få livet tilbake til normalt.. Jeg skjønner at folk har behov for å få ut det de tenker på og jeg kan gjerne snakke litt om det, men kjenner jeg er sliten av at det skal være kun det hele tiden... Idag morges da tv'n min slo seg på for å vekke meg våknet jeg til 85 bekreftede omkomne rullende nederst på skjermen, det er jo ikke fin tå våkne til... Og da slo det meg: Det skjedde i forgårs... Det har altså vært en hel dag imellom siden det skjedde, men for meg føles det som om det er mange dager og uker siden..! Akkurat som om det er alt som har vært snakk om i en "evighet" nå.. Sprø følelse..:kadetgaar Ihvertfall håper jeg ingen føler seg støtt om det i løpet av dagen idag og de neste dagene kommer litt mer hverdags-oppdateringer herfra.. Det er ikke at jeg ikke tenker på det, men jeg har behov for å leve litt mer "normalt" og snakke om de vanlige tingene i livet igjen også.. Stoooor klem og mange varme tanker til alle fra meg :love::klem:

bente1 24-07-11 15:55

Endelig Fri: Føler med dere, for en tragedie for familien til kompisen til sønnen din!

Uansett hvor forferdelig dette er, så er det klart at livet etter hvert vil komme tilbake til det normale, RikkemOr.
Nå har jeg vært så langt borte, har nesten dårlig samvittighet for å være her i solen og varmen uten mulighet til å holde meg skikkelig oppdatert. Jeg har selvfølgelig lest alt på nettet, men har ikke fått med meg noe tv, radio eller aviser. -Så jeg skulle ønske jeg hadde mer informasjon. Men i morgen vender vi nesen hjemmover igjen, så i morgen kveld er jeg hjemme i normale omgivelser igjen. Disse siste dagene har satt sitt preg på ferien. Vi har selvfølgelig kost oss og hatt en fin ferie, men tankene på hva som har skjedd ligger selvfølgelig der og gnager hele tiden. Datteren min er også i Oslo i helgen i forbindelse med et bryllup, og selv om jeg vet det er helt irrasjonelt, kjenner jeg at jeg bekymrer meg over noe så tåpelig som at hun er i Oslo akkurat nå...:rolleyes:

Jeg leverer tilbake nettkabelen om en liten time. Hvis vi ikke snakkes mer før det, så er jeg hjemme i morgen kveld i vante omgivelser. Tenker på dere alle, kjære venner:love:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.