Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Hva har du spist til frokost i dag? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494)

Silje :) 29-03-11 13:52

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Stekte to egg med en skvett fløte og to-tre skiver norvegia, og fem små skiver skogsbacon. Drakk 5 dl vann til.

Kitsu 29-03-11 15:39

CC med en skvett fløte, appelsin-stevia og kanel. Masse kanel.

Anarko 29-03-11 15:47

Salatblader med mye pålegg.

hkam 29-03-11 16:13

Sen frokost i dag, sånn ferdig salat med kylling og macaroni, bare tok bort macaronien. + 5 små kylling klubber fra coop :)

Cyan 29-03-11 19:36

Egg og bacon

Anarko 30-03-11 22:49

Ble lenabeatrice sin lunchpannekake med skinke og salat og ost. De 2 første kakene ble ikke helt vellykket, men den 3 jeg stekte ble perfekt.

Marlen67 31-03-11 13:02

Hei !
Jeg er helt ny når det gjelder lavkarbo:). Har noen spørsmål når det gjelder brødmat.
Dansk rugbrød og div Wasa knekkebrød (de grove varientene) går inn under lavkarbo ?

Hilsen
Marlén

lillemeg88 31-03-11 15:13

cottage cheese med pisket kremfløte, solsikkefrø, hasselnøtter, kokos og sukkerfritt syltetøy

Anarko 31-03-11 15:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marlen67 (Innlegg 1071371)
Hei !
Jeg er helt ny når det gjelder lavkarbo:). Har noen spørsmål når det gjelder brødmat.
Dansk rugbrød og div Wasa knekkebrød (de grove varientene) går inn under lavkarbo ?

Hilsen
Marlén

Det er en del karbohydrater i wasa og dansk rugbrød, men dette spørs jo veldig hvor mange karbohydrat du vil ligge på daglig. Man er jo "lavkarbo" med inntil 150 gram karber om dagen.

Anarko 31-03-11 16:33

Osteknekkebrød med litt kaviar, majones, salat og egg. Pluss litt mauling av salami :P

Cyan 02-04-11 18:34

Eggerøre og ostepølse

Anarko 04-04-11 16:40

1 kokt egg. Resten av den halve kyllingfileten fra i går. Saus med ost og løk i. Og litt surkål.

nellie 04-04-11 16:44

"Eggesandwich" med kaviar og ost.

Cyan 04-04-11 16:46

Eggerøre og bacon

annex 04-04-11 19:56

I dag ble det Bringebær- og blåbærsmoothie:
ca 25g blåbær, 70g bringebær, 2 store egg, et par ss kremfløte, en ts splenda, et par ss kaldpresset rapsolje og litt vann til passe konsistens

La det inn på diett.no:
Denne har ca 5,5 karber, 19 g protein, 48 g fett, og totalt ca 540 kcal.
Prosentfordeling: Fett 82%, protein 14%, karber 4%

Lisa-pyon 04-04-11 22:44

Ørretfile, løk, tomat og en klatt smør krydret og bakt i folie, servert med eggerøre og et stort salatblad, NAM:)

KASC 05-04-11 12:28

Jeg er helt ny i dette forumet og lurer nå på en ting; har akkurat sett på Frokost TV hvor de har laget lavkarbo brød og muffins. Ser spennende ut, men jeg har ingen peiling på HVOR MYE kan man spise f. eks. av brød. Ser at hele dette brødet inneholder 40 karbohydrater. Husker jeg fikk en liste for ca 30 år siden, hvor man kunne spise ca så mange karbohydrater pr dag. Har ikke denne nå og lurer derfor på om noen kan hjelpe meg med litt oversikt. Tusen takk.:confused:

Kitsu 05-04-11 15:41

En mellomting mellom munker og khanom krok drysset med sukrin. I lavkarbo versjon, så klart.

Anarko 05-04-11 15:44

Eggesalat med bacon.

annex 05-04-11 17:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KASC (Innlegg 1075410)
Jeg er helt ny i dette forumet og lurer nå på en ting; har akkurat sett på Frokost TV hvor de har laget lavkarbo brød og muffins. Ser spennende ut, men jeg har ca 30 år siden, hvor man kunne spise ca så mange karbohydrater pr dag. Har ikke denne nå og lurer derfor på om noen kan hjelpe meg med litt oversikt. Tusen takk.:confused:

.
Les litt rundt på forumet, så så finner du mange gode råd. Det dukker stadig opp tråder med lignende spørsmål her på forumet, og det er alltid noe nytt å lære.
Grunnen til at det vil være vanskelig å svare deg bedre, er at det står "egenkomponert" under din kostholdsfilosofi. Da er det jo du selv som velger hvor mange karber du legger deg på pr dag, vanskelig for andre å vite eller mene noe om det. Gi det litt tid, her på forumet lærer man mer hver dag.

LilleMill 05-04-11 17:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1075550)
En mellomting mellom munker og khanom krok drysset med sukrin. I lavkarbo versjon, så klart.

Oppskrift? :sikle:

lottesinverden 05-04-11 17:49

naturell yoghurt med hakkede nøtter, linfrø, solsikkefrø bringebær og sukrin

blåbær 05-04-11 18:48

Supperester fra i går :) Sjelden jeg kommer på at frokost ikke trenger ligne frokost, men av og til så ...

cobraa 05-04-11 19:50

2 egg med majones,
4 ruller med ost og skinke! :)
og blåbær te!

Kitsu 05-04-11 22:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LilleMill (Innlegg 1075656)
Oppskrift? :sikle:

Heh, var litt sånn "sleng sammen det man har" oppskrift. Et par dl kokosmelk, to egg, sukrin til passe søtt, kokosmel og litt glutenmel, kaffilime og en neve revet kokos. Masse smør i panna. Er vel kaffirlimen og kokosen som gjorde det litt mer som khanom krok, og litt mindre som munker. Hadde litt fiberhusk i, men skal droppe det neste gang, synes ting bakt med det kan bli litt for "våte" i konsistens.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.