![]() |
Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!
Sitat:
Skal se også den omatt igjen, i morgen! |
Åh, Iset! Du må IKKE se Orphan! Grøss og gru! Jeg tør ikke å få unger :lol:
Nå skal jeg se Stigmata! Må bare elske når de trekker inn religion i ordets tyngste betydning! |
Sitat:
Åååh, di filmene er ekle!! i nr 3 om jeg husker rett, er det to jenter som skal ta solarium... Trenger vel ikke si så mye mer enn det :p Etter det tok jeg ikke solarium på mange måneder :lol: |
Sitat:
|
Sitat:
Forferdelig bra film, men ingenting for oss med små barn... Stigmata syntes jeg ikke var skummel, men liker godt skrekkfilmer med religiøst innhold (à la Omen-filmene, The exorcism of Ellen Rimbauer osv) |
Stigmata var litt kårny! Men, altså, Patricia Aruette :sikle: Hun er mitt ultimate lesbian passport, haha. Så bare at hun var med heva filmen! :D
|
Trodde jeg hadde sett stigmata, men det har jeg kanskje ikke. Syns hun har tapt seg noe veldig som hovedrolle i medium. Selv om jeg egentlig liker serien.... :rolleyes:
|
Nå, hun har fortsatt dette forheksende med seg, selv som smålubben suburban husmor.
|
Sitat:
The Orphan er en helt annen film da, den er ganske creepy faktisk. Så den forrige helg. Nå er det jo et adoptivbarn da, Photo, så om du ikke adopterer så går det nok greit. :lol: Stigmata er en av mine favoritter, den er fantastisk! Jeg grøsser fremdeles av den scenen der hun står og tegner på veggen og er besatt av han presten. Den er JÆVLIG. Så Spoorloos i går, den var ... interessant ...?! Sant og si så spolte jeg endel gjennom filmen. Kjedelige greier. Men levende begravet-greier setter meg alltid ut av spill. Tror det er det aller verste jeg kunne blitt utsatt for. |
Jeg tenkte mer på hva de ungene, særlig hun Max ble utsatt for, ble jo fullstendig bløt om hjertet for henne! Men dæven for en skuespillerprestasjon fra hun som spilte Esther, altså! Stående applaus!
Jeg tenkte jeg skulle se Sidste Time sånn på morraskvisten, men jeg ser jeg ikke har noe teksting, og jeg skjønner ikke en dritt dansk :p Så da blir det Graveyard shit i stedet for! |
Ja, jeg ble også veldig påvirket at det den herlige lille jenta gjennomgikk. Hun var jo nydelig. :love:
Esther spilte vanvittig bra ja. Helt fantastisk! |
Graveyard shit. :knegg:
|
Sitat:
Har nettopp sett den ferdig, herregud, den var virkelig komisk dårlig! Makan til ulogisk fjåsefilm :p. Og SPOILER! Hva var greia med han sjefen, liksom? Vel var han kjip, men i ene øyeblikket hjelper han en av arbeiderne som går gjennom gulvet og i neste øyeblikk så knivstikker han en annen :confused:. Først tenkte jeg han sto i ledtog med den flaggermusrotta or whatever it was, men det gjorde han jo helt tydelig ikke. Og saklig at de gamle gruvene var fullt opplyst liksom :geip: |
Nei, det var jo jeg som skrev Graveyard Shit først, haha, jeg er tydeligvis litt klarsynt i skriveleifene mine :p
|
Hahaha ja, jeg knegget litt da jeg så skriveleifen din. :lol:
Jeg husker så lite av den filmen nå, har ikke sett den på maaange år, og var nok litt mer lettskremt da enn nå. Pluss den var vel ganske ny da jeg så den, nå er den vel foreldet. Det er sånn med gamle grøssere (for meg), jeg blir svært sjelden skremt av gamle filmer. Filmer som feks. The Shining er jo bra, men skremt blir jeg ikke. Åh så irriterende, det er en grøsser fra åttitallet som jeg faktisk liker og synes er veldig creepy, men jeg klarer bare ikke å huske navnet! Den handler om en liten gutt som spøker, noe med en ball som dabber ned trappene osv. Det er nylig laget en film med samme navn, men det er en dramafilm som handler om noe helt annet. Fader, hva HETER den filmen? Jeg må tenke litt. |
Rop ut om du kommer på det!
Jeg blir heller ikke skremt av the Shining, men så kan det ha noe med at jeg sikkert har sett den ti ganger, men jeg ble nok skremt av den en gang i tiden. Men, altså, er det en ting jeg aldri aldri kommer til å skjønne, så er det hvorfor enkelte land driver og dubber filmer! Jeg blir så eitrande forbanna, det er det samme som å ødelegge filmene. Fy skam! Begynte å se Event Horizon nå, dubba! :mad: |
jeg så unborn igår... den var fæl! :D
|
Ja dubbing er noko skit! Arroganse og latskap, rett og slett. Ser av det her i landet, flamsk side har original tale og nederlandsk tekst både på tv og kino (på kino dobbelteksting med nederlandsk og fransk), den franske delen av landet dubbar masse. Æsj!
Eg trur forresten det har litt med settingen å gjere, om ein blir skremd eller ikkje av filmar. The Shining, Kubrick-versjon, såg eg som 15-åring, i lag med 5-6 veninner i same alder, og vi skremde kvarandre opp gjennom heile filmen. Som tidlegare nevnt, eg er skikkeleg pysete med skumle filmar. Eg trur det kan ha med at eg såg ein eller annan film som skremde livskiten av meg som 10-åring, eller rundt den tida. Einaste eg hugsar no var at det var romvesen eller romskip eller noko som hadde slått ned i eit fjell/ved eit fjell bak eit hus, og at mora til ein eller annan unge var infestert av desse aliena, ho hadde noko greier bak i nakken og var fullstendig "hjernevaska" av dei. Ingen ide om kva filmen heiter.. |
Min svigerfamilie er jo italiensk, og omtrent ingen italienere kan engelsk! Der borte dubbes ALT av serier og filmer, det er helt hårreisende. Jeg er helt imot det og mener det bare amputerer språket, de burde slutte med det sporenstreks så de kan lære seg engelsk. Vi var der nede og besøkte slekten til min mann i 2007, og det var en liten utfordring språkmessig sett. Min mann og svigerfar tolket jo for meg, men allikevel, det var litt frustrerende, da absolutt INGEN snakker engelsk, ikke engang ungdommene. :gaaah:
|
Ja, jeg tror det er en av grunnene til at vi snakker såpass godt engelsk her på berget, at vi ikke dubber filmer. Jeg ser nesten aldri engelskspråklige filmer med tekst, heller.
Unborn skal jeg sjekke ut! |
Jeg ser filmer med tekst, men det er mest på grunn av for mye skarptromme og elgitar opp gjennom årene. :rolleyes:
The Shining er ikke veldig skummel synes jeg, men til gjengjeld er den svært velspilt. Herr Nicholson tar den bra ut der :) All work and no play makes Jack a dull boy... http://davidreport.com/blog/wp-conte...e_shining1.jpg |
Sitat:
Den gikk forresten på TVnorge i går.... Ikke mye skummel i dag, nei ;) |
Nå kom jeg over den fullstendige katalogen til King, er det noen av disse som kan anbefales?:
Cat's Eye, Desperation, Dolores Claiborne, Dreamcatcher, Firestarter, Little Boy Blue, Maximum Overdrive, Night Flier, Nightshift Collection Vol 1 & 2 - The Woman In The Room & Boogeyman, Riding The Bullet, Salem's Lot, Sometimes They Come Back, Stand By Me, The Dark Half, The Langoliers, The Lawnmower Man, The Mangler, The Running Man, The Stand -serie i fire deler: The Plague, The Dreams, The Betrayal, The Stand og Trucks |
Jeg så en en gang med noen spurver? Og en forfatter eller noe som begynte å høre stemmer eller hva det var. Han hadde visst en tvilling et eller annet sted i kroppen.
Den syntes jeg var skikkelig ekkel. Så den på kino, og dengang var den veldig skummel. Om den er det nå, er en annen sak. :knegg: Det var Stephen King i alle fall, men jeg kjenner ikke igjen navnet i den lista over her. |
Sitat:
Jeg foretrekker tekst (engelsk, ikke norsk!) fordi jeg ikke er så god på dialekter feks, om de snakker litt uforståelig, mumler osv. Eller jeg sitter og spiser, noen bråker eller lignende, så må jeg spole tilbake. Synes det er best med tekst for da får jeg med meg absolutt alt. Men norsk tekst er bare irriterende, da sitter jeg bare og grøsser over elendige oversettelser og mister HVERTFALL poenger i filmen. Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51. |