![]() |
Sv: Augustskravletråd for 30+
Sitat:
|
Sitat:
Sikkert utført av de som ser på oss som noen tullinger. Hvor kan jeg anmelde dette???? Æ bare spørr!!!! *løper på do igjen* |
Må vise dere denne, som skremte meg litt:
http://lenabeatrice.net/overvekt-og-...rblovers-diet/ En frøken med en fantastisk blogg og mye gode oppskrifter, som har gått en lang vei og nesten nådd sitt mål :) Inspirerende. Pluss at hun snakker om mye annet også :) Sukkerterrorisering? Makan, skulle tatt den ene og slått den andre med. |
Sitat:
Vi er nok mange som også følger hennes egen blogg, for hun har en mengde herlige oppskrifter :sikle: |
Sitat:
Satser på at litt fett og proteiner skal avverge en potensiell migrene - dessuten forebygge morgendagens søtsug. Det skal bli noen tøffe dager, for nå må jeg avsukrifiseres igjen :sint: |
Jeg husker min avsukrifisering (festlig ord)... det var noen harde dager, men absolutt verdt det :)
Så det er Dreamy sin blogg altså? Syns den dama er tøff. Er innom jevnlig. |
Sitat:
|
So far so good ;)
Ingen hodepine men fortsatt litt søtsug da jeg våknet i morges..... Men nå har jeg inntatt en relativ fet frokost, og forhåpentligvis vil det medvirke til en rask retrett til den fete vei :p |
Goodie goodie :) jeg har inntatt egg- og skinkefrokost med sukkerfri ketchup på. Jaggu glad det finnes sukkerfri ketchup, for jeg trenger ketchup i mitt liv.
Til middag blir det kylling, bacon og champignon i ildfast form med en blanding av kremfløte, egg og ost over. Brokkoli attåt. En fin belønnelse etter at vi har vasket leiligheten :) Stefar kommer på besøk i morgen og da må det være shinet føler jeg. |
Og jeg skal ha entrecote med smelta brie! Mmmmmmm... god middag!
|
Dagen har gått over all forventning, ingen hodepine og søtsuget har så og si gitt seg helt - skjønner ingenting jeg :_oy:
Har fått i meg masse vann og litt funlight, men kun spist frokost og middag - begge med masse fett. Og sammen med egenaktivisering i form av huskvask, har jeg altså kommet meg helskinnet gjennom dagen. Tror nok det var oppskriften som skulle til, noe jeg definitivt finner utav i morgen. Nå er det faktisk snart natta for min del, morgendagen blir kjempestressdag - så det gjelder å sove godt i natt :rolleyes: |
Dagen din virker veldig lik min :) Husvask og sånt her også og bare frokost og middag.
|
Hvorfor skal det bety så mye for andre hva jeg spiser?
Vi skal til Berlin i helgen og feire svigers sitt sølvbryllup. Og for et par dager siden kom svigermor og spurte om det var noe jeg kunne spise av desserter. Sånn med tanke på valg og bestilling av spisested og sånn. Jeg svarte at nei, jeg kommer ikke på noe på restaurant som jeg kan spise til dessert (kom ikke på ostetallerken før dagen etter). Men passet på å si at jeg ikke syntes at det gjorde noe at de spiste dessert og ikke meg. Hun tok det forsåvidt bra, men så litt brydd ut. Og så begynte mannen min å skyte inn at han hadde tenkt at han kan spise litt dessert siden det er en spesiell anledning og det burde jo jeg kunne også (han følger strengere lavkarbo enn meg til daglig og er i ketose). Jeg har ikke tenkt å gi fullstendig beng i kostholdet og spise en sukkerbombe av en dessert bare for at de skal føle seg bedre. Er jo forsåvidt flott at de tenker på det, ville vært litt kjipt om de valgte en restaurant med bare pizza og pasta, men ut over det så skjønner jeg ikke at det kan være viktig om jeg spiser dessert eller bare tar en kopp kaffe mens de spiser. |
Har i dag funnet ut at fiskepinner egentlig smaker lite godt. Ja, jeg vet det er lite karbo med fiskepinner, men når de var stekte så pirket jeg av alt av panering utenpå, hadde på smør og sukkerfri ketchup.... hadde smakt bedre med bare smør med ketchup på tror jeg. Dagen før lønning det her, så er litt trangt om jeg ikke ville begynne på den planlagte middagen med kjøttdeig i ketchupsaus og brokkoli.
Jeg var på jobbintervju i dag. Jeg var kjempenervøs, og jeg er litt redd det viste litt for godt. Jeg er i alle fall rimelig sikker på at om jeg ikke får jobben så er det pga det. Er fremdeles nervøs egentlig. Merkelige greier. |
Sitat:
|
SØTSUG:( åh, vi har jo så masse med sukker i her også i og med at jeg har en del til baking(kokesjokolade, marshmellows, sjokolademousse++) og etter den karbofesten i helgen da jeg var bortreist har jeg enormt med sug i dag.. har såå lyst til å dra på butikken og kjøpe noe lovlig:rolleyes: eller så må jeg finne motivasjon og holde ut sånn at jeg kan lage meg kveldsmat..
|
Er sikkert noe mel i fiskepinnedeigen også ja :( men jeg var sååå sulten og har mensen attpåtil så matlysten har vært fullstendig mongo. De fiskepinnene jeg spiste hadde 17 gr kh pr 100 gr. Og når jeg tar vekk paneringen må det jo minke betraktelig mener jeg da?
|
Har oppnådd 70kgs grensen :WoW:
Men er hardt angrepet av sukkermonsteret. Og sliter med å holde meg unna det søte.... Den startet sitt angrep i helgen da vi var på hytta. Vet ikke om det er fordi på hytta har vi alltid kost oss ekstra med sjokolade, nugatti og annen deilig mat. Mulig kroppen min kjente seg igjen for mitt forsvar var ikke sterk nok mot sukkermonsteret. 7 måltider både fredag, lørdag og søndag som inkluderte 2 sjokoladebarer! Nei, dette gidder jeg ikke å være med på. Hmmm....ble visst 2 barer idag også. HUffda! |
Å nei Popp - ikke du også???
Sukkermonsteret tok meg på lørdag - tryna i brød med nugatti jeg :nei::wacko: Og dårlig sa du? Fikk skikkelig mageknipe og kvalme som varte i flere timer! |
Sitat:
|
Sitat:
Kanskje dette bare var en wake up call? Jeg velger å tro det, for hele innstillingen min er nå mye bedre. Startet dagen med rømmegrøt og spekemat til frokost :sikle:, og har tatt ut kjøttkaker i fløtesaus til middag. Lunch blir Nannah-knekkebrød med smør, ost og salami (fortsatt litt unntaksstilstand på jobb) Alt ligger altså tilrett for en skikkelig fet tirsdag :lol: |
Er så heldig at det er kun gemalen og jeg i huset. Og det huset er renska for alt som vi ikke kan spise. Så sukkermonstrene må bare gå forbi vårt hus. Vi er heldige.;)
|
Jeg merket søtsug rett før og akkurat den første og andre dagen av mensen. Men så ga det seg. Nå er jeg plutselig ikke sulten i hele tatt og mer humørsyk :P men koste meg med svinekjøttdeig med fløtetomatsaus og fløtegratinert brokkoli i dag.
|
Var på yogakurs i går - skikkelig støl i dag. Blei svett og varm, av bare å tøye på muskler. Gleder meg til neste gang.
|
haha... ser at det ikke bare er meg som holder på å tørne pga dette sukkemonsteret... http://blokksberg.com/images/smilies...andysmile3.gif Men!!! jeg har klart å motstå til nå og SKAL klare å motstå til det gir seg http://i272.photobucket.com/albums/j...oughsmiley.gif ... men lett er det ikke...
Skal nemlig ha mensen og da blir jeg alltid desperat etter sjokolade... Så nå har jeg laget dette i håp om at dette skal redde meg... I tillegg blir jeg bare ikke mett i dag... Kunne spist og spist... men har nå klart å holde meg til måltidene da... Jeg blir alltid sulten når det er sånn rett før mensen... :( irriterende altså http://www.moppo.net/anisigns/signer...le/whistle.gif |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37. |