Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

Dollsine 30-07-11 12:55

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Og når jeg først holder på (lagret diverse i Wishlist på iherb) så var flere over seg av disse produktene:
Atkins bar med karamell og nøtter
Atkins bar med peanutter mm
Helsesmarte greier med sjokolade (disse tror jeg var himmelsk)

Sjekker du i den tråden jeg viste til så finner du ganske mye.

Rikkem0r 30-07-11 13:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1170368)
Og når jeg først holder på (lagret diverse i Wishlist på iherb) så var flere over seg av disse produktene:
Atkins bar med karamell og nøtter
Atkins bar med peanutter mm
Helsesmarte greier med sjokolade (disse tror jeg var himmelsk)

Sjekker du i den tråden jeg viste til så finner du ganske mye.

Tror jeg skal la være med sjokolade jeg.. Altfor glad i søtt nå plutselig.. Kan vel skylde det på at det er den tida trur jeg :rolleyes: Te er redningen min her nå etter sjokoladen på mystisk vis ble borte :p

Leiter etter vaniljepulver der jeg, men det var jammen ikke enkelt å finne... De bør jo ha det :confused:

bente1 30-07-11 13:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1170413)
Leiter etter vaniljepulver der jeg, men det var jammen ikke enkelt å finne... De bør jo ha det :confused:

Vaniljepulver finner du på vanlig helsekost også, det samme med kokosmel og mandelmel. Tror det er billigere på iherb imidlertid....

Sanna 1 30-07-11 14:14

Kommer med et annet hjertesukk enn shopping, jeg.
Har dere vært på Diett.no i dag ?
Helt koko..... Jeg la inn noe mat som ikke ble spist likevel. (likte ikke den avokadoen, jeg )
Gikk greit å slette det, men alt sto i totalen likevel.
Egentlig hadde jeg fått i meg 77g fett, men det sto likevel 176.
Samtidig har jeg laget en oppskrift, hvor jeg ville slette noe jeg hadde lagt inn, men det går ikke.
Nå er jeg litt lei av at det ikke funker der !!
Har dere også merket dette ??

Dollsine 30-07-11 14:24

Dagens mattips damer: jeg skulle ta meg litt dessert etter lunsjen i dag:D og blandet 30 g rømme og 30 kremfløte godt sammen før jeg rørte inn 40 gram bringebær og en halv ts splenda. MYE bedre enn bare bær og fløte. Denne porsjonen ga 2,1 g kh, 1,7 g prot og 23,5 g fett.

Takk for info og link ang Udo Rikkem0r: men er det der nødvendig? Når jeg ser folk sliter med å få det i seg pga smak .... ja da tenker jeg mitt. Hvordan får du det i deg da? Jeg orker ikke noe som får meg til å gurpe ekkel smak i lange tider etterpå:( Foreløpig tar jeg selolje hver dag; det gurper jeg ikke av + er påvist (har lest, men husker ikke hvor) å hjelpe på ledd. Jeg trenger ikke lese tester heller; merker det godt på knærne når jeg ikke tar dem.

Cocosa tar jeg som supplement når jeg får i meg for lite fett i løpet av en dag. Burde jeg gjort/tatt mer da?

Sanna: har opplevd det samme som deg ang oppskrifter over lengre tid nå. Jeg bruker de samme oppskriftene men endrer dem ettersom jeg bruker andre ingredienser når jeg baker/lager mat. Det er umulig å endre:mad:
Jeg har ikke tenkt over summen når jeg har lagt inn maten jeg har spist. Har hatt et kjempemåltid med "tapas" og dessert nå og det ga store tall:rolleyes: Pr nå (etter frokost og lunsj) har jeg spist 1796 kcal, 161 g fett, 9 g kh og 63 g proteiner. Dette er faktisk nesten dagsrasjonen min det, og ikke noe hadde vært bedre enn at det var feil:D. Skal jo ha middag og kveld og....

Pruttilutt 30-07-11 14:45

Endre f.eks. mengde av ingrediens: Skriv inn det nye og trykk på "add", så kommer det opp en ny knapp, trykk på den grønne, så endrer det seg.

Kan være greit å trykke "F5"-knappen en gang i blant slik at nettsiden får alt med seg. Knappen er på den øverste raden av taster på tastaturet, den gjør at nettsiden oppdateres.

Avocado: Smaker piss, men er en grei fettkilde og er rik på mye vitaminer(?).
Kjøp avocadoen når den er mjuk, nesten vassen. Skrell og mos med morter, tilsett 1 ts olje, 2 fedd hvitløk, pepper og salt - så har du en god dressing. Smaker bedre enn ren avocado.

Rikkem0r 30-07-11 14:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1170418)
Vaniljepulver finner du på vanlig helsekost også, det samme med kokosmel og mandelmel. Tror det er billigere på iherb imidlertid....

Ja vet.. Er svindyrt for den lille krukka med vaniljepulver på helsekosten... Derfor jeg tenkte at jeg kanskje kunne finne det på iherb for en billigere penge :snill:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1170456)
Takk for info og link ang Udo Rikkem0r: men er det der nødvendig? Når jeg ser folk sliter med å få det i seg pga smak .... ja da tenker jeg mitt. Hvordan får du det i deg da? Jeg orker ikke noe som får meg til å gurpe ekkel smak i lange tider etterpå:( Foreløpig tar jeg selolje hver dag; det gurper jeg ikke av + er påvist (har lest, men husker ikke hvor) å hjelpe på ledd. Jeg trenger ikke lese tester heller; merker det godt på knærne når jeg ikke tar dem.

Cocosa tar jeg som supplement når jeg får i meg for lite fett i løpet av en dag. Burde jeg gjort/tatt mer da?

Sanna: har opplevd det samme som deg ang oppskrifter over lengre tid nå. Jeg bruker de samme oppskriftene men endrer dem ettersom jeg bruker andre ingredienser når jeg baker/lager mat. Det er umulig å endre:mad:
Jeg har ikke tenkt over summen når jeg har lagt inn maten jeg har spist. Har hatt et kjempemåltid med "tapas" og dessert nå og det ga store tall Pr nå (etter frokost og lunsj) har jeg spist 1796 kcal, 161 g fett, 9 g kh og 63 g proteiner. Dette er faktisk nesten dagsrasjonen min det, og ikke noe hadde vært bedre enn at det var feil:D. Skal jo ha middag og kveld og....

Hvor nødvendig det er vet jeg jo strengt tatt ikke... Men det virker veldig riktig for meg med omega 3 og 6 i riktig forhold pluss det at det er kaldpressede oljer og at planteoljer ikke harskner på samme vis som fiskeoljer.. Jeg sliter ikke med smaken sånn sett... Hiver det på en spiseskje (her ute bruker jeg plastkopp) og drikker litt vann/kaffe/te etterpå, så er det glemt ;)
Cocosa har blitt fast innslag hos meg nå (ca 2ss daglig hvertfall), men hvor mye du tar og om du evt bør ta mer eller ikke vet jeg ikke :confused:
Mmmmm, det hørtes ut som masse digg mat :D Jeg er jo sååå skeptisk til rømme da, så litt redd for den desserten du skrev der.. Smakte det rømme? Kan noen som er like følsomme som meg for den rømmesmaken prøve ut først så jeg vet om jeg ska prøve eller ikke? :p

Dollsine 30-07-11 15:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1170482)
Mmmmm, det hørtes ut som masse digg mat :D Jeg er jo sååå skeptisk til rømme da, så litt redd for den desserten du skrev der.. Smakte det rømme? Kan noen som er like følsomme som meg for den rømmesmaken prøve ut først så jeg vet om jeg ska prøve eller ikke? :p

Ha ha ha; du er god! Jeg synes seterrømme smaker mindre rømmete enn lettrømme da.... Seterrømme smaker softis for meg det, bare litt mindre søt:D
Dette ble ikke rømmete i det hele tatt; masse smak av bringebær og litt søtning. Og softis da:p Må prøve å lage noe softislignendegreier en dag; er helt opphengt i det jo:rolleyes:

Har en skulleburdevillegjortdag i dag. Gjør alt annet enn det jeg skulleburdeville. Nå er alt det andre gjort, og jeg vurderer å parkere legemet på sofaen for en stund:D:D Slaffisk......

Sanna 1 30-07-11 15:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1170480)
Endre f.eks. mengde av ingrediens: Skriv inn det nye og trykk på "add", så kommer det opp en ny knapp, trykk på den grønne, så endrer det seg.

Kan være greit å trykke "F5"-knappen en gang i blant slik at nettsiden får alt med seg. Knappen er på den øverste raden av taster på tastaturet, den gjør at nettsiden oppdateres.

Avocado: Smaker piss, men er en grei fettkilde og er rik på mye vitaminer(?).
Kjøp avocadoen når den er mjuk, nesten vassen. Skrell og mos med morter, tilsett 1 ts olje, 2 fedd hvitløk, pepper og salt - så har du en god dressing. Smaker bedre enn ren avocado.

I dagboken går det greit.
Det var bare at dagsinnholdet, - den lille boksen under, hadde hengt seg opp. Tok omstart og etterpå var det bra.
Men i oppskrifter virker ingenting, tross all oppdatering. Ikke kan man slette, selv om det røde krysset er der. Og ikke kan man endre noe. Samme hvilken nettleser jeg bruker.

Pruttilutt 30-07-11 15:32

Fjern det som står i boksen med "1 ts" osv, da kommer gram opp automatisk.

Sanna 1 30-07-11 16:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1170495)
Fjern det som står i boksen med "1 ts" osv, da kommer gram opp automatisk.

Du snakker vel om siden med måltider nå?
Jeg mener der hvor en har lagt inn sin egen oppskrift på feks. en middagsrett.
Gå inn å prøv å rediger din egen oppskrift. Forsøk å fjerne en ingrediens.
Og la meg få tilbakemelding på det.....

Rikkem0r 30-07-11 16:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1170491)
Ha ha ha; du er god! Jeg synes seterrømme smaker mindre rømmete enn lettrømme da.... Seterrømme smaker softis for meg det, bare litt mindre søt:D
Dette ble ikke rømmete i det hele tatt; masse smak av bringebær og litt søtning. Og softis da:p Må prøve å lage noe softislignendegreier en dag; er helt opphengt i det jo:rolleyes:

Har en skulleburdevillegjortdag i dag. Gjør alt annet enn det jeg skulleburdeville. Nå er alt det andre gjort, og jeg vurderer å parkere legemet på sofaen for en stund:D Slaffisk......

Mihihihihi, SOFTIS! :lol: Er jo ikke bare litt mindre søtt spør du meg.. tihi=) Har nok litt forskjellige smaksløker vi ;) Ska ha noen sånn dager :D "Ja, det burde vi..... Til helga kanskje? :p"

Pruttilutt 30-07-11 16:14

Sanna: Det gjelder i oppskrifts-delen.

Sanna 1 30-07-11 16:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1170529)
Sanna: Det gjelder i oppskrifts-delen.

Det går ikke an å endre eller slette i en ferdig oppskrift. :mad:
Bare hvis en er i ferd med å lage en ny.....

bente1 30-07-11 16:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1170456)
Dagens mattips damer: jeg skulle ta meg litt dessert etter lunsjen i dag:D og blandet 30 g rømme og 30 kremfløte godt sammen før jeg rørte inn 40 gram bringebær og en halv ts splenda. MYE bedre enn bare bær og fløte. Denne porsjonen ga 2,1 g kh, 1,7 g prot og 23,5 g fett.

Dette lager jeg meg også av og til, Dollsine, og synes det er kjempegodt. Hvis jeg har hatt mye karber en dag og vil droppe bærene tar jeg halvt om halvt med sæterrømme og fløte og tilsetter bittelitt fun-light bringebær.
Rikkemor: Jeg synes dette smaker som en deilig kremete, mild yoghurt, bare mye, mye bedre. :sikle: -Men hvis du ikke liker yoghurt heller, så er det kanskje ikke noe for deg;)

Pruttilutt 30-07-11 17:09

Sanna: Trykk deg inn på oppskriften du har. Helt nederst på midten av siden ser du "rediger oppskrift".

Rikkem0r 30-07-11 17:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1170535)
Det går ikke an å endre eller slette i en ferdig oppskrift. :mad:
Bare hvis en er i ferd med å lage en ny.....

Jeg husker at jeg klarte det på muffins-oppskrifta mi, men husker ikke åssen jeg gjorde det :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1170539)
Dette lager jeg meg også av og til, Dollsine, og synes det er kjempegodt. Hvis jeg har hatt mye karber en dag og vil droppe bærene tar jeg halvt om halvt med sæterrømme og fløte og tilsetter bittelitt fun-light bringebær.
Rikkemor: Jeg synes dette smaker som en deilig kremete, mild yoghurt, bare mye, mye bedre. :sikle: -Men hvis du ikke liker yoghurt heller, så er det kanskje ikke noe for deg;)

Jeg liker yoghurt med smak(les bær), meeen ikke fan av naturell eller vanilje :rolleyes: Kaaan jo hende jeg liker det såklart, men jeg er generelt skeptisk til rømme :p Kun ok i varmretter føler jeg=) og i dip hvis dipen får stå lenge nok og er rørt godt nok inn sånn at kryddersmaken overdøver rømmesmaken :D

Sanna 1 30-07-11 18:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1170545)
Sanna: Trykk deg inn på oppskriften du har. Helt nederst på midten av siden ser du "rediger oppskrift".

Det har jeg gjort.
Det er da problemet oppstår.
Når en trykker på det røde krysset forsvinner ingenting.
Og alle andre "rubrikker" er ikke til å endre.

bente1 30-07-11 18:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1170551)
Jeg liker yoghurt med smak(les bær), meeen ikke fan av naturell eller vanilje :rolleyes: Kaaan jo hende jeg liker det såklart, men jeg er generelt skeptisk til rømme :p Kun ok i varmretter føler jeg=) og i dip hvis dipen får stå lenge nok og er rørt godt nok inn sånn at kryddersmaken overdøver rømmesmaken :D

Med bringebær + søtning, eller med fun light bringebær blir det som yoghurt m smak - bare litt mildere og mer kremete:D -Og mye mer mettende:ja:
Sikkert ikke noe en bør spise hver dag, men jeg bruker det om jeg har sug på noe godt og søtt til kveldskos - kvelden er mitt største problem, da har jeg ofte "lyst på" ett eller annet

Uff, har vært så trøtt og slapp i dag, har ikke orket meg ut av døren for å handle inn mat en gang.... Eneste jeg har i huset er egg og bacon og litt grønnsaker, fløte og ost, så da får det bli en eller annen form for omelett, ikke så mange andre alternativer. Får sjekke fryseren i kveld om det er noen rester der, slik at jeg slipper omelett i morgen også. ;)

Dollsine 30-07-11 18:58

Sanna og Prutti: jeg har samme erfaring som Sanna ndg sletting av ingredienser i en oppskrift. Altså når jeg prøver å redigere min egen oppskrift. Det gikk an tidligere, så hvis du Prutti har andre tilganger enn oss så blir jeg *sur*:D Det kan jo være noe feil med programmet og da; det er ikke så lenge siden de oppdaterte det. Har du gitt beskjed Sanna? Ikke jeg iaf.....

Rikkem0r: smak på blandingen. Det er mye bedre enn youghurt og... Nammmm. Du kan umulig ha smakt på seterrømme:rolleyes: den smaker ikke rømme i det hele tatt. Jeg får jo assosiasjoner om softis når jeg spiser seterrømmen "bar" :D Bente så lurt å lage en sånn når en er litt over på kh! Det har jeg ikke tenkt på. Heller ikke å ha i funlight saft for å dekke søtfysen.

Sanna 1 30-07-11 19:21

[quote]
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1170570)
Sanna og Prutti: jeg har samme erfaring som Sanna ndg sletting av ingredienser i en oppskrift. Altså når jeg prøver å redigere min egen oppskrift. Det gikk an tidligere, så hvis du Prutti har andre tilganger enn oss så blir jeg *sur*:D Det kan jo være noe feil med programmet og da; det er ikke så lenge siden de oppdaterte det. Har du gitt beskjed Sanna? Ikke jeg iaf.....

Jeg har iallefall lagt inn et spørsmål i forumet.
Ser at mange har sett på det, men ingen svar.
Er det et annet sted en kan henvende seg?

Dollsine 30-07-11 19:24

Jeg har sendt (nettopp) en henvedelse via kontakt - nederst på siden. Skulle få svar innen 48 timer :rolleyes:

Dollsine 30-07-11 20:49

Må innom en tur igjen. Har dere sett pizzaoppskriftene på denne siden? Lavkarbo gjort enkelt ser enkelt ut:D og jeg skal iaf se nærmere på oppskriftene. Første forsøk på softis er spist; ingen suksess som is men godt på smak! 1 dl fløte og 1 ts splenda piskes til krem, bland i 50 g rømme og 5 dråper vaniljeessens. I fryseren i en skål i 20 min. Har garantert vært bedre med bær til, så dette blir forsøkt senere og. Men det var ikke softis.... Bedre lykke neste gang!

Pruttilutt 30-07-11 21:15

Janei, da vet jeg ikke..

Dollsine 30-07-11 23:58

Her var det stille i kveld?

Jeg surfet på nettet i kveld og kom over denne bloggen til Espen Rostrup. Han gir en god og informativ orientering om innføring og fortsettelse av lavkarbo

:klem:til alle mine gode og kjære venner og støttespillere her

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.