Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

smgj 25-08-14 15:28

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1494499)
Det ble minimanikyr på Lakkbar. Ikke store greiene, men vet hun ikke forventer noe siden hun helst vil forbigå det i stilhet og har bedt med et par gamle kollegaer ut på middag for å ikke være hjemme om noen dukker opp overraskende :D Og regner med vi betaler for middagen hennes så da blir det jo litt i tillegg.

Noe sånt hadde vært midt i min blink iallfall... :)

mereo 26-08-14 13:20

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Tips til duftlys som ikke lukter falskt! Kjøpte meg lys hos Jo Malone i sommer, men det er jo ikke å få kjøpt her i Norge.
Derfor trenger tips om andre duftlys som er mulig å få tak i her. :)

Supera 26-08-14 13:42

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1494588)
Tips til duftlys som ikke lukter falskt! Kjøpte meg lys hos Jo Malone i sommer, men det er jo ikke å få kjøpt her i Norge.
Derfor trenger tips om andre duftlys som er mulig å få tak i her. :)

Yankee Candle har mange gode. Jeg har ett som lukter helt fantastisk av pepperkaker. Tror det står cinnamon roll på krukka.

mereo 26-08-14 13:48

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1494590)
Yankee Candle har mange gode. Jeg har ett som lukter helt fantastisk av pepperkaker. Tror det står cinnamon roll på krukka.

Synes de lukter falskt desverre :/

Sivensvans 26-08-14 14:08

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1494588)
Tips til duftlys som ikke lukter falskt! Kjøpte meg lys hos Jo Malone i sommer, men det er jo ikke å få kjøpt her i Norge.
Derfor trenger tips om andre duftlys som er mulig å få tak i her. :)

Voluspa er min favoritt;)

mereo 26-08-14 14:17

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 1494593)
Voluspa er min favoritt;)

Skal sjekke de ut :)

Supera 26-08-14 19:31

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1494592)
Synes de lukter falskt desverre :/

Whaaat? Ikke den jeg har i alle fall. Husker ikke hvordan de andre luktet. Sjekket og det står spice cake på min. Den lukter pepperkakedeig. Den lukter ikke falskt i alle fall.

Sanney 26-08-14 19:32

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
kommer vel an på nesa som lukter. jeg takler ikke noen slags duftlys eller røkelse, og reagerer på lukt generellt..

vaskeklut 26-08-14 19:33

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
lukt er riiiimelig subjektivt. jeg synes de fleste duftlys lukter syntetisk åkke som. dessuten er vel de fleste duftlys også tilsatt med syntetisk lukt, om det ikke er eteriske oljer. men nå kommer det jo veldig an på hva du legger i "falskt" også.

(skal nevnes at denne syntetiske lukta sjelden plager meg når jeg selv har valgt ut hvilken duft som lukter)

Supera 26-08-14 20:27

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1494611)
kommer vel an på nesa som lukter. jeg takler ikke noen slags duftlys eller røkelse, og reagerer på lukt generellt..

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1494613)
lukt er riiiimelig subjektivt. jeg synes de fleste duftlys lukter syntetisk åkke som. dessuten er vel de fleste duftlys også tilsatt med syntetisk lukt, om det ikke er eteriske oljer. men nå kommer det jo veldig an på hva du legger i "falskt" også.

(skal nevnes at denne syntetiske lukta sjelden plager meg når jeg selv har valgt ut hvilken duft som lukter)

Yankee Candle er kjent for å bruke essenser og ekstrakter. Det er forskjell på vond og falsk. En ting er å si at det ikke lukter godt. Jeg liker ikke de aller fleste blomsterdufter uansett hvor ekte de er. Men å si at det lukter falskt er en annen ting.

Marella77 26-08-14 20:28

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Hei! Har et dillema... Hva tenker dere? Jeg hadde en avtale med ei venninne fredags kveld. Ute å spise. En annen venninne er i et ferskt samlivsbrudd hvor alt har rast sammen. Hun vil ut på byen med meg for å koble av alt psykisk stress! Jeg vil stille opp og spør venninne nr 1 om å bytte kveld. Hun kan ikke og blir fornærmet over at jeg velger venninne nr 2. Jeg tenker; er ikke det viktigere å prioritere en venninne som er i krise, enn bare vanlig sosialt samvær? Er det ikke lov å avlyse i slike situasjoner? Venninne nr 1 ble spurt om å bli med ut på byen, men ville ikke... Jeg har sagt at jeg ikke vil såre venninne nr 1, men føler at jeg må stille opp for venninne nr 2... Hva tenker dere?

mereo 26-08-14 21:42

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1494616)
Yankee Candle er kjent for å bruke essenser og ekstrakter. Det er forskjell på vond og falsk. En ting er å si at det ikke lukter godt. Jeg liker ikke de aller fleste blomsterdufter uansett hvor ekte de er. Men å si at det lukter falskt er en annen ting.

I min nese lukter kunstig/falskt. Min oppfatning rett og slett.

mereo 26-08-14 21:43

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1494611)
kommer vel an på nesa som lukter. jeg takler ikke noen slags duftlys eller røkelse, og reagerer på lukt generellt..

Det kan jeg faktisk skjønne veldig godt. Røkelse er min fiende tror jeg - det blir som sterk/tung parfyme for meg.

smgj 27-08-14 06:56

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1494617)
Hei! Har et dillema... Hva tenker dere? Jeg hadde en avtale med ei venninne fredags kveld. Ute å spise. En annen venninne er i et ferskt samlivsbrudd hvor alt har rast sammen. Hun vil ut på byen med meg for å koble av alt psykisk stress! Jeg vil stille opp og spør venninne nr 1 om å bytte kveld. Hun kan ikke og blir fornærmet over at jeg velger venninne nr 2. Jeg tenker; er ikke det viktigere å prioritere en venninne som er i krise, enn bare vanlig sosialt samvær? Er det ikke lov å avlyse i slike situasjoner? Venninne nr 1 ble spurt om å bli med ut på byen, men ville ikke... Jeg har sagt at jeg ikke vil såre venninne nr 1, men føler at jeg må stille opp for venninne nr 2... Hva tenker dere?

Jeg tenker som deg... at å støtte opp om hun som trenger det mest der og da er viktigst. Selv om jeg kan forstå at den andre venninna di kan føle seg nedprioritert sånn til å begynne med så bør hun forstå når hun har tenkt seg litt om?

Marella77 27-08-14 07:33

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Takk, godt å høre! ;)

smgj 27-08-14 08:38

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1494626)
Det kan jeg faktisk skjønne veldig godt. Røkelse er min fiende tror jeg - det blir som sterk/tung parfyme for meg.

Jeg er også var på lukter. Ikke så mye på parfyme (om ikke folk bader i det da), men rom-lukter er jeg kresen på. Det aller meste lukter kunstig, synes jeg - og jeg hater "vanilje" og "bakverk" i duftlys... uansett hvor fine råvarene er så blir det ekkelt i min nese. (Nybakt kryderkake derimot... ;)) Og ikke start meg på hva rengjøringsbransjen har gjort mot all form for sitronduft.:(
http://www.heavenscent.no/collections/diptyque synes jeg utgjør et hederlig unntak mhp duftlys. De er gode i min nese. Men de er også grisedyre.

mereo 27-08-14 09:25

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1494646)
Jeg er også var på lukter. Ikke så mye på parfyme (om ikke folk bader i det da), men rom-lukter er jeg kresen på. Det aller meste lukter kunstig, synes jeg - og jeg hater "vanilje" og "bakverk" i duftlys... uansett hvor fine råvarene er så blir det ekkelt i min nese. (Nybakt kryderkake derimot... ;)) Og ikke start meg på hva rengjøringsbransjen har gjort mot all form for sitronduft.:(
http://www.heavenscent.no/collections/diptyque synes jeg utgjør et hederlig unntak mhp duftlys. De er gode i min nese. Men de er også grisedyre.

Tror de er litt samme "greia" som Jo Malone(ligger samme prisklasse omtrent og er like "hype" - hype da i form av at de er populære). Vurderte å kjøpe de :)
Jeg er kanskje merkelig, men jeg kjøper heller grisedyre lys som jeg anser at lukter godt enn billigere. Må kanskje krype til korset og kjøpe Diptyque

Carisma 27-08-14 09:54

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1494646)
Jeg er også var på lukter. Ikke så mye på parfyme (om ikke folk bader i det da), men rom-lukter er jeg kresen på. Det aller meste lukter kunstig, synes jeg - og jeg hater "vanilje" og "bakverk" i duftlys... uansett hvor fine råvarene er så blir det ekkelt i min nese. (Nybakt kryderkake derimot... ;)) Og ikke start meg på hva rengjøringsbransjen har gjort mot all form for sitronduft.:(

Amen!
Jeg reagerer i tillegg veldig på slke lukter, så det har hendt jeg har måttet gå fordi det har vært tent duftlys eller røkelse på plasser jeg har vært. Lukta kan henge i nok i et par dager etterpå til at jeg får røde, rennende øyne.

vaskeklut 27-08-14 11:59

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1494616)
Yankee Candle er kjent for å bruke essenser og ekstrakter. Det er forskjell på vond og falsk. En ting er å si at det ikke lukter godt. Jeg liker ikke de aller fleste blomsterdufter uansett hvor ekte de er. Men å si at det lukter falskt er en annen ting.

som sagt: lukt er subjektiv. jeg VET hva yankee candle bruker, det hindrer ikke nesa mi å synes at det lukter syntetisk fordetom. dessuten sa jeg vel også at jeg liker syntetiske lukter?

Marella77 27-08-14 15:41

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
1 Vedlegg
Hei! Jeg spurte tidligere om råd ang. tatovering av Øyenbryn. Jeg gjorde det i dag, slik ble det:

Ps, blir svakere farge etter noen dager...

mereo 27-08-14 18:42

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1494672)
Hei! Jeg spurte tidligere om råd ang. tatovering av Øyenbryn. Jeg gjorde det i dag, slik ble det:

Ps, blir svakere farge etter noen dager...

Så ikke gæli ut :)

Marella77 27-08-14 20:22

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1494683)
Så ikke gæli ut :)

Hehe, takk tror jeg ;)

TrillTrall 27-08-14 20:53

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1494672)
Hei! Jeg spurte tidligere om råd ang. tatovering av Øyenbryn. Jeg gjorde det i dag, slik ble det:

Ps, blir svakere farge etter noen dager...

Det så fint ut, men det er litt vanskelig å bedømme med mindre man ser mer av ansiktet. :)

mereo 27-08-14 21:18

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1494688)
Hehe, takk tror jeg ;)

Haha, det var ment positivt altså :) ;)

Photobscura 27-08-14 21:22

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Så bra ut, Marella! Fin strek og form. Håper du er fornøyd selv. Blir sikkert enda bedre når det er grodd. :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no