![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Sitat:
Stekes på 200 grader i cirka 12 minutter, ta de ut, snu dem, hell på ferdigstekt kjøttdeig med alt du ønsker på av tilbehør porsjonsvis, ost på toppen og 7-9 minutter til i ovnen. Jummi! Frokost, lunsj, middag, kvelds... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Og siden magen hindrer meg å se nedover lårene uten at jeg må bøye meg, så velger jeg å ikke se dem. Ute av syne = ute av sinn. Altså har jeg ingen valker, kun en skjult sixpack :cool: Syden here I come! Fra spøk til alvor: man kan ikke la seg hindre av kroppen! Husk skjønnheten kommer innenfra! Sånn sett sies Brasil å være glimrende for damer med litt underlig og utoverkroppsfasong: der er det helt ok og naturlig for ALLE uansett fasong mv å rusle i bikini. Der skulle man ha vært..... |
Sitat:
Nå er det nattatid her -Sove godt alle samme - vi får drømme oss til Kypros med Sanna for å shake på airbagene våre:sove: |
Nynner på (shake-shake-shake, shake-shake-shake) shake your airbag, shake your airbag ;)
|
Gooood morgen=) Og denne er god jah! :D Ikke så mange timenen igjen nå *floppfloppflopp* :p
|
God morgen! :D
Forferdelig sol i dag, sovna ti over fire i natt og jeg må presse meg ut av mitt lune hi for å dra på.......NAV. Burde bli verdt det. Hmm. Kanskje jeg skal ta en kjole på... Jeg er sulteeeeeeeeeen! Og veie-meg-behovet kicker inn. Blir en bra dag i dag, har jeg bestemt. Smaskismaski :) |
God morgen!
Rikkemor: God tur hjem! I morgen er det min tur å sende mannen bort i to uker.... En snikveiing i dag viste før-ferie vekt, guuud så digg! :D Deilig å være tilbake i lavkarbotralten :ja: Et spørsmål: Hva er egentlig forskjellen på ketolyse og lchf? |
Godmorgen alle sammen - bare en kjapp tur innom for å ønske alle en god dag:D
Lykke til på NAV, Pruttilutt og god tur hjem RikkemOr! Har hatt en lang samtale med en kollega som er nær familie med en jente som overlevde Utøya og en som døde og som har brukt de siste dagene på å prøve å hjelpe og snakke med familien. Er rystet langt inn i sjelen av historiene hun akkurat fortalte..... Sender mine tanker til alle andre berørte! |
Sitat:
Ketolyse er vel bare en form for LCHF, der vi ligger så lavt på karbene at kroppen konstant er i ketose. Litt mer generell LCHF ligger man litt høyere, Annika Dalquist, som er en av forkjemperene for LCHF i Sverige anbefaler generelt 20-60g pr dag, hun mener om man spiser så lavt kan man spise så mye naturlig fatt som man vil. -Men det er jo veldig mange ulike retninger..... |
Sitat:
|
God morgen!
I dag blir min andre første dag på lavkarbo. Starter dagen med omelett med fløte, bacon og tre cherrytomater. Maten i dag blir ikke noe problem. Er enten hjemme, eller hos kjæresten. Blir et par timer på jobb, men ikke så lenge at det er snakk om lunsjpause. Men gruer meg skikkelig til i morgen. Ser for meg hodepine, kvalme osv, og det eneste jeg ahr lyst på til lunsj blir sikkert brødskive med sjokoladepålegg... Har forsåvidt tenkt til å ha noen dagers innkjøring før jeg kjører full ketolyse, så kanskje jeg gjør det "enkelt" i morgen, og spiser ketolyse hele dagen minus lunsj, og heller velger de mer riktige påleggstypene... Så får jeg noen dager på meg til å vende meg til lavkarbo igjen, og jeg slipper å planlegge så mye til i morgen (den planlegginga må være ferdig om to timer, for da drar jeg hjemmefra...). Memo to self: Kjøp kremfløte. Smaker bedre i omeletten. Ignorer hva pappa har satt i kjøleskapet. |
Sitat:
|
I dag gjorde jeg et nytt bakeforsøk og det var så velykket at jeg må dele oppskriften med dere. Tok utgangspunkt i mandelmuffinsene, kokosbrødet og en frøbrød oppskrift jeg fant og tilpasset til et Mandel-Kokos brød. Det ble fantastisk godt om jeg skal si det selv. Har akkurat spist ett par skiver mens det var lunkent med smør som smeltet på brødet og ost på. Mmmmmmm:sikle:
Totalt inneholder brødet 12g karber, 84% fett, 14% protein, 2% karb. -Men dette er avhengig av hvilket mandelmel dere bruker - jeg kjøper mandelmel fra Atco på helsekost, da jeg har funnet ut at det har minst karber og mest fett.:) Jeg bruker 1,5 l form, skal dere bruke 2l brødform, så bruk 1,5x oppskriften, dobbel oppskrift vil bli for stor, da denne nesten fyller en 1,5l form helt. Må skynde meg å fryse ned en del av det, hvis ikke spiser jeg det opp altfor fort....;) Mandel og kokosbrød -4 egg - 1/2 boks seterrømme - 1 ss smeltet smør - 1 dl fløte - 20 g valnøtter, grovt hakket - 60 g kokosmel - 75 g mandelmel - litt salt - 1 ss fiberhusk - 2ts bakepulver 1. Visp egg til eggedosis 2. Ha rømme, fløte og smeltet smør i eggedosisen 3. Bland det tørre og ha i det våte, det blir en ganske tjukk masse. 4. Fyll i 1,5l form, bakepapirskledd 5. Stekes på 175 grader i ca 40 min. |
Det brødet tror jeg at jeg skal prøve når kokosmelet kommer i posten :ja: Sååå deilig å komme hjem asså! :D Koselig med litt sommer her og =) Selv om det hadde vært greit om det var litt kaldere enn 32 grader her inne... SVETT! :D Spist osteknekkis med gräddost og strandamør nå og koser meg med fløtekaffe :sikle: Har savna det litt ja=) Kanskje det blir latte til kvelds?=) Er nok ikke i ketose ikveld tror jeg... Måtte ha meg en iskald carlsberg sammen med de andre når vi landa i Florø :p Kjøpt med bringebær også, så blir nok en smoothie enten ikveld eller imorgen=) Var nesten litt vanskelig å handle istad.. Er jo ikke vandt med å tenke sånn i butikken lenger, alt har jo vært ferdig servert :p Nå får jeg etterhvert besøk av nabo og da ska vi se på nye Beverly Hills :ja: For ei venninne av meg har sagt at det MÅ jeg bare se! =)
|
Sitat:
|
Mm...det brødet hørtes godt ut! Kanskje jeg skal teste det om jeg får bakeånden over meg ;)
Noen som har prøvd ferdige lavkarbobrød fra butikken? Eller er disse alt for karborike på ketolyse? Hører mange snakker om lavkarbo brød, men jeg har ikke funnet noen på butikken... Mamma og pappa har vært i sverige, og de hadde kjøpt gave til meg; mørk 70% sjokolade delt opp i 10 grams porsjonsbiter. Kun 3 karber i hver bit! Absolutt lovlig til kaffen nå og da! :ja: Mener jeg har sett noe lignende her hjemme også. Fikk itillegg smake 85% sjokolade, men den ble for bitter for min del altså :p |
Og velkommen hjem Rikkemor!! Tipper den carlsbergen var heeelt nydelig! :D
|
Er det noen av dere som har prøvd å legge inn en oppskrift på Diett.no i det siste ?
Helt umulig, for meg iallefall.... Irriterende, siden jeg prøver å være nøye med dagboken for tiden. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Heisann. Velkommen på land igjen Rikkemor. Så bra du har fått til et godt brød Bente. Og Maria: supert hvis du deler det du finner om lchf og ketolyse. Prutti: er du hos Nav ennå? Eller driver du og snoker etter vekter i buskene? Håper ikke noe av det! Appelsinpiken er tilbake og, trivsel!
Jeg er på en liten snurr i kveld - 2 glass vin fikset det lett! |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25. |