![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Aftes!
NAV gikk OK, vektnekt gikk OK- enda jeg var på besøk hos vektinnehaveren. Jeg ble litt trassig når jeg var der, så jeg uhemmet kasta meg over godisskåla som jeg vet så meeeeget godt hvor er plassert til enhver tid. (Hun er godt over 130 kg..., eieren av skåla, altså). Testa i stad; enda i ketose. Skal spise litt igjen og teste etterpå. Hvis det er tilfelle at jeg kan øke karbene så innigranskauen, så sliter jeg. For da ryker alle grenser. :o Ellers; sov lite i natt, så jeg sovna på sofaen. Blir kanskje deltidsmamma for 2,5 år gammel dachs som får sitt siste kull nå i høst. Altså, reservemamma uten rettigheter (og utgifter til forsikring, veterenær osv). Blir spennende å se hva jeg og kenneldama kommer fram til. Skulle få være med dem (familien, hundene og valpene) så mye jeg ville. Det er bra for psyken og for ensomheten. Ellers: Fire kokoslapper igjen. De skal innhugges right away. Dollsine: Jeg kommer! Vin i glasset <3 Bente: Brødoppskriften så spennende ut. Hmm. Kanskje noe jeg kan begi meg ut på i morgen. :rolleyes: Rikke: Den øl'a fortjente du. Dét kan du fortelle samvittigheten hvis den slår inn. :D Maria: Genialt med slike gaver. Mor og far er i Sverige nå og har lovt meg ost, bacon og snus. Fnis. Hvilken sjokolade er det, forresten? :klem: |
Sitat:
Såååå koselig om du blir reservemamma for en liten dachs da.:love: Så koselig med hunder, de er så utrolig hengivende. Datteren min har dessverre pelsdyrallergi, så vi har aldri kunnet ha hund, men jeg vokste opp med hund. Håper dere finner en avtale, hadde vært koselig for deg:) |
...spesielt når jeg fikk mens igjen i dag.
Mamma har aldri vært interessert i hund, så nå ønsker jeg prøve selv. Synes det er greit å starte på en mild og trygg måte med kennelmamma i bakhånd. :) |
Prutti: Husker ikke navnet men den ligner veldig på den som Freia har, så det er antagligvis et søstermerke :ja: Hvordan gikk de når du testet senere? Mine utskeielser vises nemlig gjerne et døgn etterpå...Håper det gikk bra!
Dollsine: Jeg blir egentlig på en snurr av to glass vin uansett jeg :p hihi Har ikke gjort noen research ennå, vet ikke helt om tiden strekker til! Da er min kjære sendt offshore og jeg er hjemme alene med to små. Det går nok fint, men det er alltid litt slitsomt til å begynne med :) Frokost bestående av to kokte egg og litt brie rullet inn i spekeskinke er fortært, og nå nyter jeg fløtekaffen min! :D Uff, skal i barnebursdag i dag og jeg regner ikke med særlig ketolysevennlig kost....får prøve å spise litt på forhånd! |
Godmorgen alle sammen, håper alle får en god dag:)
MariaB: spis deg god og mett på fet mat på forhånd, det syns jeg alltid hjelper veldig, og hvis du skal ta noe, så ta bare en pølse eller noe slikt- det er i alle fall ikke så ille som alle søtsakene. Masse lykke til - både på bursdagen og alene med to små:) |
Bare kort innpå før jeg spurter til jobb... Spurter og spurter, - på 4 hjul da !
Vekta står på vent. Ser ikke ut til at den stabile vekta vil ned de siste 2 kg. Dritt au... |
Bente: Ja, det hjelper! Dessuten regner jeg med at vi er så opptatt med ungene at ingen kommer til å merke om jeg spiser kake eller ikke :p
Sanna: Ha en fin dag på jobb! Du skal se det løsner etterhvert! ;) |
Nå må jeg syte litt.. Begynner å bli litt frustrert jeg, over at både vekt og mål står bom stille når jeg liksom føler meg ganske flink... Gikk ikke ut av ketose på den ølen igår heller.. Lurer på om det kan være noe med at jeg fikk litt sånn søt-avhengighet nesten ute på jobb.. Har jo bare gått i te med suketter da, men det kan jo være at det ødelegger? Hvis ikke må jeg kanskje begynne å luke ut enten andre partystoppere eller meieriprodukter eller se på kalorier... Prøver å tenke tilbake og har igrunn ikke spist mye meieriprodukter på jobb men... Har jo spist litt "friere" lavkarbo enn etter boka til Torkil såklart, en liten bit melon innimellom og en fiberrik eller "hjemmelaga" knekkis noen av dagene... BAH... Får vel gi det litt tid nå å komme inn i rutiner igjen her hjemme og se hvordan det blir da.....:cool:
|
Har du verken gått opp eller ned, Rikkemor?
Ikke godt å si hva det kan være. Noen vil vel anbefale å øke på fett, andre redusere. Hvordan ser en typisk dag ut for deg? |
Sitat:
Men 2ss udos og 2 ss cocosa morgen og kveld(så tror jeg ligger ganske greit ann på fettet pga det i tillegg til maten). En typisk dag på jobb har vært 2 ss cocosa og udos og 2 egg med majjo til frokost. Salat med agurk, tomat og fetaost pluss rødvinspølse eller kjøttrester fra middagen med grønnsaker ved siden av til lunsj. Mellommåltid med 2 egg med majjo kl.3 og middagen 2ss udos og cocosa og enten kjøtt eller fisk, med grønnsaker og bittelitt saus til middag(når jeg spiser fisk er det sånn agurksalat eller raspa gulrot som jeg har tatt litt av ved siden av også... Noen ting har jo vært sånn, hmmmm panert? er det det det heter? kanskje 4 dager eller no, fordi det har vært det beste alternativet... Når det har vært fisk som har vært sånn så har jeg et lass med remulade på også... En vanlig dag her hjemme må jeg nesten komme litt inn i igjen før jeg kan forklare... Noen ganger (si 2-3ganger har jeg tatt en bit piel de sapo melon og kanskje 4 ganger en fiberrik og 2 ganger hjemmelaga knekkis sammen med egga til frokost og putta på salami) |
Måtte endre litt på forrige når jeg fikk lest over ;)
|
Synes jo det ser veldig bra ut jeg! :confused: Kanskje de andre damene har gode råd?
|
Sitat:
Jeg tror det er veldig individuelt hva som hjelper og ikke hjelper i en sånn situasjon, så jeg kan bare snakke for meg selv. Personlig hadde jeg en periode i mai der jeg tillot meg selv litt mer så lenge jeg holdt meg i ketose. Da gikk jeg ikke ned ett eneste gram. Etter at jeg har strammet inn og lever strikt etter boka - kanskje enda litt striktere enn boka, har jeg gått ned jevnt og trutt hver eneste veiing. Det jeg da passer på er at jeg får stort sett kun karber fra grønnsaker og melkeprodukter, jeg ser på bær og nøtter som kos av og til. Absolutt max 15g, helst ned mot 10-12 g om dagen. Passer også på proteinene, helst under 70g de fleste dager, samt å få i meg nok fett til hvert måltid, må jeg ha et mellommåltid, er det alltid noe fett som har ingen eller minimalt med karber (cocosa, ost e.l.).:) Det er ikke sikkert det samme hjelper alle andre selv om det hjelper meg, men jeg tror nok i alle fall jeg ville fulgt boka mer strikt en periode og unngå alle utskjeielser, før du begynner å teste alle mulige partystoppere. Testing av partystoppere kan fort bli en stressfaktor, er jo veldig vanskelig å vite hva som virker for hvem og hvor lenge en skal teste før en kan dra en konklusjon.....:rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Må legge til: Tuuusen takk for tips og svar:klem: Jeg må nok gå litt i tenkeboksen og legge en slagplan... Kanskje lage dags/ukesmeny?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg mistenker at jeg er i kaloriredusert ketose i og med at jeg har fått i meg så lite mat som jeg får. Jeg må i alle fall spise trippelt av det jeg gjør nå for å komme opp på normal mengde kcal. Mistenker dette siden jeg ikke faller ut av smågodt - altså, at det var såpass lite kcal i dem at det ikke utgjorde særlig.
Slik så det ut i går: (minus godis + en meget merkelig salat på Spar) Energi: 991 Goal: 2118 Fett: 96.48 Karbohydrat: 3.46 Protein: 27.14 Fra nå av blir det innskrenket med hovedfokus på lapper, eggemelk, smørgrøt og minipizza. :( Opp kcal, opp til mer enn 120 gram fett og resten så lav som mulig. Ja, proteiner rundt 40-50. |
Sitat:
|
Det er så varmt ute, og da blir jeg slapp. Og jeg har kjørt døgnrytmen i veggen, så de timene jeg anser det er normalt å lage mat i er fra 13-21. Spiser litt, så er jeg jo mett. Og da holder metthetsfølelsen seg så lenge.
Skal se om jeg tør øke litt. Blir minipizza nå når jeg snart gidder stå opp. Eggekaffe er så mye styr, men cocosa og fløte i kaffen skal gå greit. Grøt til kvelds, kanskje. Den er jo så feit og deilig, atte :sikle: |
Sitat:
|
Ja, er nok litt matlei, tenker jeg. Er nok litt lei generelt. Slitsomt at ketosen gjør hormonene så opprørske. For en uke siden tok mensen endelig!!! slutt etter å mer eller mindre vært kontinuerlig fra 22. juni. Så kom det tilbake i går.
:mad: Legen sier at kroppen må få regulere dette selv, så er lite man kan gjøre foruten trøkke inn mer hormoner, og tro meg.... det er ikke et herlig syn. Jeg blir grim. :D Nei, nå er jeg halvveis oppe. Oppvask først, så får jeg snakke med smaksløkene. :rolleyes: |
Og hva sier smaksløkene dine da Prutti'n?=) Mine, eller hele kroppen min egentlig sier: Blæææææ, neeeeeei, ikke mat - orker ikkeeee! Er nesten litt kvalm liksom.. Og ikke sånn sulten kvalm, sånn kjennes ut som jeg er stinn og har lyst å bare spy opp noe for å lette kroppen kvalm... Jeg ligger rett ut på sofaen - 27 grader både inne og ute! Og ja, det er skyggetemp.. Blir ikke akkurat veldig ivrig på å gjøre noe som helst i den varmen nei... Så jeg drikker vann, ser på tv og suser litt rundt inne på forumet her :rolleyes:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31. |