![]() |
Kjøttdeig ...
Hvordan er det egentlig med å spise kjøttdeig?? Jeg har fått fullstendig dilla på eggerøre med godt krydret kjøttdeig og fløte. Og spiser det HVER dag til frokost :eek: Er det egentlig så lurt??? I tillegg så er jeg jo tacoman, så da blir det jo litt der også :o
|
Sv: Kjøttdeig...
Er jo knapt karber og mye fett i kjøttdeig, så det skal være fullt lovlig! Men, om det er ubegrenset mengde vet jeg ikke!
|
nam...det hørtes godt ut! Ikke my karber heller tror jeg...hvordan lager du det?
|
"Er jo knapt karber og mye fett i kjøttdeig, så det skal være fullt lovlig! Men, om det er ubegrenset mengde vet jeg ikke!"
Det er det jeg også tenker. Men så mener jeg å ha lest en eller annen plass at deiger og farser blir tilsatt noe gjevning og dermed er det no karbohydrater i. Men er ikke helt sikker. |
Det er ikke potetmel og annen jevning i kjøttdeig, bare i utspedde farser, pølser og lignende. Kjøttdeig er bare kjøtt, fett, salt og vann.
|
Kos deg med kjøttdeigen din du! ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det må jeg prøve!! Takk Selma:)
|
Sitat:
Og da visste jeg endelig hvem du er. :lol: Morosamt!!;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Godt det var en liten fugl som hviska i øret mitt igår at du tilbrakte tid her inne. ;) |
Sitat:
|
MM,det hørtes veeldig godt ut! Må prøves :D
|
Sitat:
|
Sitat:
Hihi...hun med de 4 "barna". |
Sv: Kjøttdeig ...
Bruker nesten akkurat det samme jeg også (kjøttdeig i eggerøre) til frokost.
Jeg har fått dilla på Black Boys Tandori Masala krydder. Kan sverge på at det er noe kinamat jeg spiser :p Kjempegodt og enkel frokost. Har mange andre krydder så det er lett å variere smaken. Ang. kjøttdeig. Hva holder seg lengst i kjøleskap, Stekt eller rå kjøttdeig? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Smart! At jeg ikke har tenkt på det før.:)
Har brukt å ha en 4-500g kjøttdeig liggende i kjøleskapet å bare tatt det jeg trenger til hvert måltid. Har ofte blitt en slump som lukter dårlig som jeg har kastet. |
Dette må jeg prøve. Selvom egg egentlig ikke er høyest på min liste.
:) |
Sitat:
Har helt dilla på tacosalat selv og spiser det minst en gang i uka. Kjøttdeig med eggerøre? Aldri hørt om, men det høres interessant ut. Hva med å slenge ut en oppskrift? |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59. |