Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Kjøttdeig ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15541)

Selma 28-10-07 11:09

Kjøttdeig ...

Hvordan er det egentlig med å spise kjøttdeig?? Jeg har fått fullstendig dilla på eggerøre med godt krydret kjøttdeig og fløte. Og spiser det HVER dag til frokost :eek: Er det egentlig så lurt??? I tillegg så er jeg jo tacoman, så da blir det jo litt der også :o

Toyo 28-10-07 11:11

Sv: Kjøttdeig...

Er jo knapt karber og mye fett i kjøttdeig, så det skal være fullt lovlig! Men, om det er ubegrenset mengde vet jeg ikke!

Dadda 28-10-07 11:15

nam...det hørtes godt ut! Ikke my karber heller tror jeg...hvordan lager du det?

Selma 28-10-07 11:19

"Er jo knapt karber og mye fett i kjøttdeig, så det skal være fullt lovlig! Men, om det er ubegrenset mengde vet jeg ikke!"

Det er det jeg også tenker. Men så mener jeg å ha lest en eller annen plass at deiger og farser blir tilsatt noe gjevning og dermed er det no karbohydrater i. Men er ikke helt sikker.

Iset 28-10-07 11:22

Det er ikke potetmel og annen jevning i kjøttdeig, bare i utspedde farser, pølser og lignende. Kjøttdeig er bare kjøtt, fett, salt og vann.

Bee 28-10-07 11:23

Kos deg med kjøttdeigen din du! ;)

Selma 28-10-07 11:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dadda (Innlegg 356471)
nam...det hørtes godt ut! Ikke my karber heller tror jeg...hvordan lager du det?

Det er kjempegodt!! Bruker å steke opp kjøttdeig som jeg har i kjøleskapet. Krydrer den med litt forskjellig, men det går i hovedsak i hvitløkspulver, bittelitt chili og pepper. Lager eggerøren av to egg, en dæsj fløte, gjerne litt raspet ost i og kjøttdeig (så mye som du ønsker). Det blir veldig saftig og mettende :D Og den går helt fint å spise selv om egg er bortimot det siste jeg har lyst til å spise :)

Selma 28-10-07 11:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 356479)
Det er ikke potetmel og annen jevning i kjøttdeig, bare i utspedde farser, pølser og lignende. Kjøttdeig er bare kjøtt, fett, salt og vann.

Så da kan jeg spise med god samvittighet med andre ord....Puh, lettet :D Hadde vært såååå kjedelig å måtte slutte med det:)

Selma 28-10-07 11:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bee (Innlegg 356481)
Kos deg med kjøttdeigen din du! ;)

:klem: :ja:

Dadda 28-10-07 11:27

Det må jeg prøve!! Takk Selma:)

Bee 28-10-07 11:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Selma (Innlegg 356486)
:klem: :ja:

Og da visste jeg endelig hvem du er. :lol:

Morosamt!!;)

Selma 28-10-07 11:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bee (Innlegg 356489)
Og da visste jeg endelig hvem du er. :lol:

Morosamt!!;)

Hihi...avslørt altså? :D Trodde faktisk jeg hadde sendt deg en pm, men da har jeg altså glemt det. Hjernen min er fullstendig i dvale. Tørr snart ikke gå ut døra, da jeg er redd jeg skal glemme hvor jeg bor :o

Bee 28-10-07 11:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Selma (Innlegg 356491)
Hihi...avslørt altså? :D Trodde faktisk jeg hadde sendt deg en pm, men da har jeg altså glemt det. Hjernen min er fullstendig i dvale. Tørr snart ikke gå ut døra, da jeg er redd jeg skal glemme hvor jeg bor :o

HAHA!! Har ikke mottatt noen PM i alle fall. Det med dvalehjerne kjenner jeg til altså. Har hatt den i et par år nå. :p

Selma 28-10-07 11:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bee (Innlegg 356493)
HAHA!! Har ikke mottatt noen PM i alle fall. Det med dvalehjerne kjenner jeg til altså. Har hatt den i et par år nå. :p

Regnet egentlig med at jeg hadde glemt det ja :o Men nå trenger jeg jo ikke det da :D

Bee 28-10-07 11:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Selma (Innlegg 356494)
Regnet egentlig med at jeg hadde glemt det ja :o Men nå trenger jeg jo ikke det da :D

Godt det var en liten fugl som hviska i øret mitt igår at du tilbrakte tid her inne. ;)

Selma 28-10-07 11:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bee (Innlegg 356495)
Godt det var en liten fugl som hviska i øret mitt igår at du tilbrakte tid her inne. ;)

Regne med at det er den "kråka" nede i skogen..;) hehe :D

Millsi 28-10-07 12:14

MM,det hørtes veeldig godt ut! Må prøves :D

Selma 28-10-07 12:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Millsi (Innlegg 356511)
MM,det hørtes veeldig godt ut! Må prøves :D

Veeeeldig godt, og det beste av alt: ENKELT å lage :D

Bee 28-10-07 12:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Selma (Innlegg 356499)
Regne med at det er den "kråka" nede i skogen..;) hehe :D

Hihi...hun med de 4 "barna".

terry 28-10-07 12:47

Sv: Kjøttdeig ...

Bruker nesten akkurat det samme jeg også (kjøttdeig i eggerøre) til frokost.
Jeg har fått dilla på Black Boys Tandori Masala krydder. Kan sverge på at det er noe kinamat jeg spiser :p
Kjempegodt og enkel frokost. Har mange andre krydder så det er lett å variere smaken.

Ang. kjøttdeig. Hva holder seg lengst i kjøleskap, Stekt eller rå kjøttdeig?

safran 28-10-07 13:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av terry (Innlegg 356529)
Ang. kjøttdeig. Hva holder seg lengst i kjøleskap, Stekt eller rå kjøttdeig?

Fersk kjøttdeig - 3 dager. Stekt - 5 dager. Det betyr at du kan drøye det til ca en uke i kjøleskapet ved å steke den opp.

Selma 28-10-07 13:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av safran (Innlegg 356532)
Fersk kjøttdeig - 3 dager. Stekt - 5 dager. Det betyr at du kan drøye det til ca en uke i kjøleskapet ved å steke den opp.

I tillegg så er det så mye enklere å steke hele kladasken på en gang og bare ta det man har bruk for etterhvert :D

terry 28-10-07 15:38

Smart! At jeg ikke har tenkt på det før.:)
Har brukt å ha en 4-500g kjøttdeig liggende i kjøleskapet å bare tatt det jeg trenger til hvert måltid. Har ofte blitt en slump som lukter dårlig som jeg har kastet.

Kokkosbolla 28-10-07 16:09

Dette må jeg prøve. Selvom egg egentlig ikke er høyest på min liste.

:)

Smula 29-10-07 11:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Selma (Innlegg 356464)
Hvordan er det egentlig med å spise kjøttdeig?? Jeg har fått fullstendig dilla på eggerøre med godt krydret kjøttdeig og fløte. Og spiser det HVER dag til frokost :eek: Er det egentlig så lurt??? I tillegg så er jeg jo tacoman, så da blir det jo litt der også :o

Ja, det er kjempelurt!

Har helt dilla på tacosalat selv og spiser det minst en gang i uka.
Kjøttdeig med eggerøre? Aldri hørt om, men det høres interessant ut.
Hva med å slenge ut en oppskrift?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.