![]() |
Meretes indiske simsalabim
Meretes indiske simsalabim (3-4 porsjoner)
400 gram kyllingkjøttdeig 2 ss cocosa 3-4 sopp i småbiter En skalk rødløk i småbiter Litt småbuketter rå brokkoli 1 beger creme fraiche 3 ts Rajah Tikka Curry Paste (fås på Meny) 1 ts Garam masala pulver (indisk krydder) 1 bunt gressløk 2 ts peanøttsmør uten sukker 1 neve cashewnøtter Stek sopp, løk, brokkoli og kjøttdeig. Tøm på hele begeret med creme fraiche, og tilsett det øvrige. La det putre i noen minutter. Det lukter og smaker HERLIG! Også populær mat for barn. Server med en stor bolle med salat, og oljedressing. |
Åååååååååååååååååååååå !! DEN SKAL JEG LAGE :sikle:
Mangler bare peanøttsmør..... så er jeg klar ! Oppskrift allerede printet ut og festet på kjøleskapsdøra !! Tuuuuuuuuuuuuuuusen takk MHM !! Da er helgen reddet ! :klem: |
Hvordan tror dere denne blir, uten nøttene og peanøttsmøret..?
*funderer på å prøve ut* |
Dette var helt fantastisk nyyyyyyydelig!!! :ja: Akkurat som indisk mat på restaurant!
(jeg hadde ikk oppi peanøttsmør, forresten) |
Denne skal mofen ha til middag idag, ja! :ja:
|
Sitat:
Og får man tak i Rajah Tikka Curry Paste på andre butikker enn Meny? Her jeg bor har vi bare Bunnpris, Mega, ICA, REma og Rimi... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Vet du forresten hva jeg kan erstatte Rajah Tikka Curry Paste med, eller andre steder enn Meny som selger det? |
Sitat:
|
dette var bare sååå godt da! jeg hadde oppi kokosmelk også jeg da...også litt anna indisk krydder...suupergodt!
|
Sv: Meretes indiske simsalabim
Denna skal mofsa ha til middag i dag :ja:
|
Namnam.. Laget denne med en hel kylling og uten gressløk og peanøttsmør.
Cashewnøttene synes jeg ikke ble noe gode oppi, men kanskje det var meningen at jeg skulle tatt dem først i pannen og ristet dem eller noe ? :o |
Lager denne minst et par ganger i måneden. Bruker kyllingbryst i biter. Har i cashewnøttene til slutt, de blir ikke gode om de får koke for lenge oppi sausen syns jeg. Og retten er adoptert av famile, venner, og kollegaer !
|
Å det virker gott!!! vill prøve denne!!
Ang. Cocosa..finns det å kjøpe på helsokost eller bare på nettet???? noen som vet?:D |
Sitat:
|
Så fint da..:D ska kjøpe den..
|
Hvilken cocosa skal vi bruke? Skal ha klubb snart og lurer på å servere denne. Hva slags grønnsaker eller salat passer best til tro...?
Blir det passelig å tredoble oppskriften til 7 damer? |
Sitat:
|
Sitat:
Steker wookgrønnsaker til:D |
Nå står denne og putrer på komfyren. Jeg koker røde linser til. Hadde ikke Garam Masala så jeg brukte Tandoori Masala-krydder istedet, men alt det andre originale er oppi. Smakte litt på den nå, vanvittig nyyyydelig!!
|
Jeg hadde forresten mer grønnsaker i (2 hele rødløk og mye mer sopp), og skal servere den med kokte røde linser.
|
Dette MÅ jeg prøve. Noen som har regnet på antall carber her ?
|
mmmmm, denne skal jeg prøve en dag!! Høres nyyydelig ut, og jeg og mannen digger indisk!
TAKK! |
Dæven døtte, sykkelstøtte Denne skal jeg ha til middag i helga :sikle: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06. |