![]() |
Lavkarbopølser på Rema 1000
Rema1000 skal videreføre noen av Lidl sine produkter.
Stem frem Krakauer lavkarbopølsene folkens :D Stem her |
Sv: Lavkarbopølser på rema1000
Hvilke er det?
*dumme meg har aldri kjøpt dem* men stemmer glatt jeg :lol: |
Så bra!!!!!!!
|
Både krakauer pølsene og bratwurst-pølsene er med lite karbohydrater. Chorizo-pølsene vet jeg ikke
|
Stemme er herved avsendt :)
|
Lavkarbo ? Er da ikke karboen i pølser som er problemet mener nå jeg. Det er resten ...
|
Sitat:
|
Pølser har sånn normalt 5-10 karb pr 100g. Hvilket egentlig ikke er mye. Pølser har også lav GI som følge av at det er relativt mye fett i dem. Men samtidig, det er mye usunnt i pølser. Jeg mener karb så sees i sammenhegn. Bra med lav karb, men det vil ikke si ALL mat er sunn selv om. Min mening :)
|
Sitat:
|
Åh så bra!! Skal stemme ja
|
fikk ikke til??
|
hva skjedde? jeg fikk til :D
|
Jeg og fikk til :D
|
Rs2-GTi: Dette er tyske pølser, laget av rent kjøtt og fett så vidt jeg vet. Pølser er i Tyskland, i motsetning til i Norge, høystatusmat (feks så er det tradisjon å gå ut og spise pølse etter man har vært i Operaen :lol:).
Synes å huske at de inneholder 1 karb pr 100 g, og det er jo gull for oss lavkarbere! Jeg har stemt på både Krakauer og Bratwursten, og så har jeg ønsket meg de nydelige saltede macadamianøttene ;) :heia: |
Jeg har også stemt. Vi krysser fingrene for videre lavkarbo-pølse-kjøp:D
|
Har også stemt på pølser!:D Har ikke smakt de da,men kommer de på rema,vil jeg nok prøve de!
|
Sv: Lavkarbopølser på Rema 1000
Sitat:
Og jeg må stemme på den majonesen med kaldpresset rapsolje :ja:! |
Enn den nydelige bringebærbrusen, som var "kjempesunn"? Oppdaget den tre dager før Lidl la ned...
|
Har stemt på pølsene :)
Apropos brus, vi blander farris med fun light. Helt nydelig (hvis man skal underholde søtsuget sitt da...)! ;) |
Har Lidl lagt ned i Norge? Ikke fått med meg det jeg i så fall... *sløv*
Jeg stemte nu. De tre pølsene, og så MÅTTE jeg stemme på sylteagurkene, selv om jeg ikke kan spise det - jeg mener, sylteagurker fra billigkjede... + fra Tyskland.... det minner jo bare SÅÅ om filmen "Goodbye, Lenin"! Hi, hi! Fant dog ikke noen majones å stemme på, Photobscura? Sitat:
For å gi et lite bilde: jeg tåler overhodet ikke noe sukker, verken dextrose eller annet, min kjære tåler ikke melkesukker (laktose) - vi kan stort sett ikke kjøpe noen av de vanlige pølsene på butikken (unntaket er Finsbråten:)) - det gir vel et innblikk i hvor 'rene' og fine kjøttvarer de fleste pølsene på butikken er? Pølsene jeg skriver om i denne tråden er et eks. på pølser med bare "kjøtt og fett" ;) Dessverre er dette sjeldent å få tak i.... Men dere som bor i Stavanger har vel han Idseth (er det det han heter?), de er vel i alle fall ren mat - men karbene mon tro? |
Sitat:
Idsøe er det vel den heter den lavkarbopølsebutikken i Stavanger, eller? De vanlige pølsene i butikken har mye rart i seg ja. Det fine med de pølsene Lidl er jo nettopp at de ikke inneholder druesukker og melkepulver og all den driten :ja: Her i Bergen har vi Ulrik-pølser (på slakteren på Bystasjonen, som også pleier å ha andre lavkarbovennelige pølser) som ikke er tilsatt noenting, inneholder kun kjøtt og fett :heia: |
Her er oversikten over Idsøe-pølsene. Hm, kunne tenke meg en tur til Stavanger jeg nå :D
http://forum.lavkarbo.no/attachment....2&d=1154635034 Tråd om Stavanger-pølser: http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=ids%F8e |
Takk for oversikten, Enid! Nå husker jeg, det var jo de det står "uten karbohydrater og melk" på alle - bra folk de der Idsøe...kremt :p
Så...Ulrik pølser når i Bergen, altså! Idsøe-pølsene har de forresten på Gutta på haugen (St.Hanshaugen) dere Oslo-boere er ute ;) ..godt noen andre forstår sylteagurk-galskapen min, hehe :D |
Sylteagurk-galskap :lol:
Jeg høyner med rødbet-psykose :D Spøk til side - "Goodbye, Lenin" er jo bare en så fin film! Mye bra tysk film de siste årene :ja: |
Jeg fant ikke majoen på lista, men skrev inn i rubrikken nede der man kan fylle i det som ikke er med :)
Men! Finnes det noe særlig med pølser av storfe? Det lurer jeg på! Blir så lett kvalm av svin, dog en pølse i ny ne ikke utgjør så mye. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53. |