![]() |
Jeg trenger deres hjelp!
Man kan skrive om hva som helst her inne ikke sant? Jeg trenger hjelp til valg av navn, på en liksomfigur jeg skal titulere. Figuren er en "hun", og jeg har funnet fram disse, men nå står jeg helt fast. Er det noen av disse som "står ut" fra de andre? Noen som liksom fester seg hos deg? Jeg blir kjempeglad for svar!:)
Pim Emiko Simi Nia Miri Eia Effie Adi Fay Fro Ilmi Kailo Lumi Malou Vila Aiko |
Sv: Jeg trenger deres hjelp!
Effie!
|
Lumi :love:
|
Kailo;)
|
Sitat:
Nia, Miri, Adi, Fay og Kailo høres fine ut i mine ører :) Leste for mange år siden en historie om noen feminine vesner som het "Vana" (hvis du hadde lyst på flere forslag). |
Emiko. Det er originalt, har god klang og lett å huske. Og bløtt og hardt på en gang ! :)
|
Eia!
|
Emiko var det første som hang seg fast hos meg:D
|
Jeg stemmer Kailo og Lumi...
Nå er du vel like langt:) hehe |
Hehehe..nei, like langt er jeg nok ikke, det er i hvertfall noen som faller klart bort og det hjelper i utvelgelsesprosessen :)
Tusen takk for alle svar så langt! ..tar gjerne i mot flere også! |
Av en eller annen grunn fikk jeg lyst til å spørre mine to barn (4 og 11 år) og begge to sa PIM med en gang! Og det er det navnet jeg også festet meg ved! Høres rett og slett ut som en snill og mystisk og god figur! Lykke til!
|
Re: Sv: Jeg trenger deres hjelp!
Ilmi.
|
Emiko :)
|
I hvilken forbindelse er det du skal bruke navnet. Skriver du? Er det i tilfelle for barn, ungdom el voksne, og skal det være en god eller ond figur?
|
Godt spørsmål, Belseblubb ! Morsomt nick, forresten :D
|
Morsomt med deg som spurte barna dine! For det er til en barneboksfigur. Jeg skriver littegrann..
I minste fall blir det bøker som jentene mine får (svigerfar driver i trykkeribransjen, så jeg skal få laget ordentlige bøker av det en gang) men da blir de jo one of a kind :) Blir de "gode nok" har jeg tenkt å prøve å sende de til forskjellige forlag, det verste som kan skje er jo bare at man får avslag. Så jeg skal skrive, og sende inn, så får vi bare se :o Skal ha gjort det i hvert fall! |
Pim er fint:) Men hva synes du om Ailo?
|
Emiko falt jeg for...eller hva med Ea?
|
Emilie, fordi du dermed kan bytte førstebokstav til Umulie
|
Jeg likte Vila....jentete og nydelig klang..
Lykke til med valget.... |
Sikkert lurt å velge at navn som ikke er et vanlig brukt jentenavn, men mer et fantasinavn, da slipper men å bli kalt F.eks "Helene harefrøken" hvis man heter Helene...
Og bøkene dine blir nok sikkert poulære og selger masse, så da er det lurt å tenke på det. http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/g010.gif |
Sitat:
Ja, tenkte meg et fantasinavn, fordi jeg vil at det ikke skal kunne "gjenkjennes" eller linkes til noens venninne eller tante eller noe sånt. Det skal være en helt egen figur sånn sett. |
Sitat:
|
Pim likte jeg best.
|
Pim var det som festet seg hos meg med en gang, og så er det et enkelt navn for barn å huske :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46. |