![]() |
Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?
Noen her skriver at de bruker/kjøper MYE smør... men hva er MYE da?
hvor mye smør går det hos deg i løpet av en uke? Og hvor mye melkeprodukter går det med? ..tenker da på oster, rømme, CremeF, Cottage etc... Litt nyskjerrig på det jeg...tror selv jeg jeg bruker moderat mengder, men hadde vært fint å høre hva andre også gjør. Greit å ha noe å sammenligne seg med.. Takk for det:) |
Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?
Jeg aner ikke hva mye er, men de siste to ukene har jeg kjøpt i allefall 2 pakker smør i uka, 2 bokser creme frache i uka og 2 bokser cottage cheese, 1 pakke philadelphia og 6 dl fløte... Mannen og ungene bruker litt smør da, men ikke så mye, og de spiser mat med creme fraiche i. Av vanlig hvitost spiser jeg kanskje 200g i uka maks.
|
Jeg spiser ikke meieriprodukter, men det går i alle fall en pakke smør i uka (en kg), og det er bare til meg! Yay smør!
|
Vi bruker ganske mye smør. Vi er to voksne og to små barn og bruker hvertfall 2-3 pakker smør i uken.
|
Spiser ingen smør / melkeprodukter. Legger på meg av det også.
|
Sitat:
Det går ca. ~1 L fløte, gjerne en boks rømme, 1 kilo smør og enkelte uker ~1 L laktosefri melk. |
Sitat:
Men melkeprodukter legger jeg på meg av, 100% sikker. Jeg har testet det ut spesifikt. Magen blir oppblåst og vekta går opp, ikke mye riktignok, men går iallefall ikke ned selv om jeg spiser 100% perfekt lavkarbo ellers. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg jobber for tiden med en erstatning for pisket krem :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvertfall 1 liter fløte, 2-3 pakker smør, 2 bokser Creme Fraiche (av og til mer), myyye ost.
|
Ja, og så bruker jeg en god del Tyrkisk Yoghurt. Litt under en bøtte (av de største) i uka.
|
Sitat:
|
Vi bruker mye melkeprodukter! 3 bokser creme fraiche, 2 bokser seterømme, 1 boks cottage cheese, 5 dl fløte (i hvert fall), og masse jarslberg. Men ikke så mye smør egentlig, kanskje en pakke...
Også går det med et par bokser kokosmelk i tillegg. Noen helger baker jeg, og da blir det selvfølgelig litt ekstra. Amerikansk ostekake krever mye melkeprodukter...:) |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har har ikke laktoseintoleranse, det testa jeg for i sommer. |
Sitat:
Hm. Jeg skal si ifra om jeg finner noen flere studier på kasein. Det er absolutt mulig at det kan gjøres fortløpende om til glukose. Interessant. |
Sitat:
1 kg smør ja...til 1 person...det er rimelig gode mengder:p |
Sitat:
Tanken om melkeproteinet har jeg bare gjort meg ut fra at protein kan brytes ned til glukose, og tenkte at det var logisk at det samme kunne skje med kasein dersom kroppen ikke klarer å nyttigjøre det på annet vis, men det er bare en lekmanns tanker ;) |
ca 600-700 g smør i uka
1 boks rømme 3 oster(1 græddost/hvit geitost og 2 snøfrisk) 1 liten fløteputt 1 boks kokosmelk 1 boks creme fraiche vi er 2 personer(1 liten og 1 stor) tester ut melkeprodukter om dagen...vært uten i 2-3 år.. |
Hmm, fant nettopp ut at jeg har spist en pakke meierismør siden torsdagskveld..:S
Mammas reaksjon: "Nå får det jammen meg være nok, dette er galskap!!!!" Det går stort sett 2 pakker meierismør, 2 bokser seterrømme, 2 pakker fløte.. Passe mengde ost:p |
Jeg spiser tydelig altfor lite smør, rømme, ost osv
Jeg spiser gjerne salat med skinke og Blue Castello med olivenolje på til lunsj. Middagen stekes i smør, og jeg lager dressing av lettrømme og youghurt naturell. Kveldsmat er ofte ost rullet sammen med skinke. I kaffen har jeg lettmelk. Hm, dette så egentlig ut som veldig lite mat og fett. Men appetitten er ikke større. Lurer på om jeg spiser for lite, det er veld erfor jeg ikke går noe særlig ned i vekt, men kjenner på kroppen/magen at jeg har det bedre uten brød, poteter, pasta osv. |
Oisann, tror jeg må spise mer smør og sånn.. :eek:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22. |