![]() |
Svineinfluensa, kjenner du noen?
I disse agurktider er det jo gull for avisene å ha influensaen å skrive om. Som igjen gjør folk engstelige. Men så langt har jeg bare hørt om noen som har hørt om noen som kanskje var litt forkjøla... :rolleyes:
Så jeg lurer på, kjenner du noen som er smittet? |
Sv: Svineinfluensa, kjenner du noen?
Foreløpig ikke:)
Bare noen som har hatt noe lignende, antagelig:cool: Feber, verkende kropp, vondt i hodet, vond hals og sjuuuk. Vet ikke om det var svineinfluensa hun hadde. Bra igjen nå. Var det svineinfluensa, så ble jeg ikke smittet:p (14 dg siden) |
Nei kjenner ingen, kjenner heller ingen som kjenner noen som kjenner noen som har det. Dette blir jo spennende framover, spesielt når alt er tilbake til normalen i midten av august!
Det høres voldsomt ut med prognosene enkelte kommer med ang hvor mange som kan bli syke? Jeg har en rolig og avslappet holdning ennå, men man kan jo aldri vite.:D |
Samme her, noen som har følt seg litt skrale :) Men jeg har mest tro på at det er sommerforkjølelse.
For en gang skyld er det en fordel å ha passer tredve, siden den smitter mest på yngre :D |
Nei. Kjenner ingen.
LCHF.se har en interessant artikkel om influensa og vaksiner. En influensa-pandemi er helt vanvittig lønnsomt for legemiddelindustrien, og det er virkelig fantasillioner å tjene på det. En østerriks journalist anklager WHO, FN, medlemmar av ulike regjeringer og bedriftsledere for å skape en svineinfluensa-pandemi med vilje. Hun anklager også vaksineprodusenter for å ha spredd 72 kilo fugleinfluensavirus. |
Gruer meg til svineinfluensaen kommer til meg..... :mad:
Jeg har ikke tid eller anledning til å bli syk!!! Hva kan JEG gjøre for å unngå å bli sengeliggende?? Knaske c-vit?? Eller hva kan jeg gjøre for å komme gjennom hele greia så kjapt så mulig?? Forslag?? |
Synes signaturen din passet veldig bra på dette innlegget kanutten! :D
|
Ja, kjenner en av dem som fikk det på 4H-leiren i Breim...
|
Sitat:
|
Japp.
Datteren min ble testet for det i går (har det mest sannsynlig ikke) Og min kronisk syke søster fikk bekreftet i går at hun har det. :rolleyes: |
Sitat:
|
Gubben til en på jobben har hatt det, men hun har ikke blitt syk
|
Jeg jobber med en som var blant de første som fikk det. Han fikk Tamiflu relativt kjapt, og sa det var som en ordentlig influensa. Syk, men ikke dødssyk, om dere skjønner hva jeg mener. Han var sykemeldt ei uke, og så frisk som en fisk, så for hans del var det relativt greit. Kjenner jeg blir litt lei av all medieoppstyret, hjelper ikke at folk blir kjempebekymret og får småpanikk. De aller fleste som får det blir friske igjen... Og det dør faktisk ganske mange av vanlig vinterinfluensa hver eneste vinter, men det snakkes det ikke om. Husk hygienen folkens, og blir dere syke, så er det vel en idé å følge normal folkeskikk med å nyse/hoste i armkroken eller inn i en serviett. Vaske hender, bli hjemme om man faktisk blir syk...Tja...
Hilsen frk. lei-av-alt-styret (som sikkert får en real omgang influensa som takk :D). |
Jeg er blitt testet, for nesten 2 uker siden.. De har bare ikke klart å produsere et svar enda.. >_< Men ble i allefall frisk igjen etter godt og vel 10 dager. Tror egentlig ikke det var svineinfluensa, men jeg hadde i alle fall virusinfeksjon i kroppen. Også jobber jeg på gamlehjem, så kunne ikke ta noen sjanser..
|
Kjenner etterhvert rimelig mange som kjenner noen som har det ... :o
Jeg var kjempesyk for en drøy uke siden, og tok en crp, ikke utslag, men nå hører jeg at det ikke er tilstrekkelig. Uansett, jeg er omtrent frisk igjen nå. Det som er litt kjekt med sånne pandemier og all den hysterien den skaper er at det er easy peasy å skaffe seg en litt mer romslig intimsone. Om du sitter litt trangt på trikken, eller om det er litt folksomt rundt deg på holdeplassen, så er det bare å hoste litt :p. Det funker, jeg lover :p. Folk klemmer seg så langt inn på trikkesetet de kan bare du snufser litt. Haha! |
Sitat:
http://articles.mercola.com/sites/ar...Swine-Flu.aspx |
Jeg sykemeldt med svineinfluensa nå :P Men de har ikke testa meg, går bare ut ifra at jeg har det, fordi jeg har vært i England, og har influensa-symptomer. Grei måte å få en uke sykemelding over telefon iallefall.
Uansett, hvis det nå er det jeg har, så er det en temmelig normal influensa. Litt feber, vond hals, hoste osv. Men på ingen måte dødssyk. Hysteriet til media er i min mening utrolig unødvendig. |
Jeg kryssa av for nei på undersøkelsen for en stund siden. Men nå kjenner jeg noen gitt.
HUn er nesten frisk igjen nå da :) |
Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så hysteriske for influensan!
Blir man syk, så blir man syk! Man må jo bare tro at man er sterk nok til å tankle sykdommen om den kommer.. Jeg finnes ikke redd i det hele tatt:nei: Jeg var på Madonnakonserten, badet i frognerparken med en haug av folk fra Norwaycup å var i tyskland.. Så jeg drev jo skikkelig risikosport den uken, men jammen er jeg frisk:) Det er jo hysteri! Kjenner jeg blir litt irritert når folk hauser det opp! |
Tror jeg fikk det i London i sommer, men legen ville ikke teste meg, han hadde ikke tid, så kan ikke vite sikkert. Jeg blir vanligvis aldri sjuk på sommeren...
|
Norge kjøpte vel nesten 10 millioner doser til 650 millioner kroner. sånn ca 60 kr shotten.
De produserer og selger sikkert et par milliarder doser og dette gir en omsetning på sånn ca i overkant av 100 milliarder kroner. Det skal man ikke kimse av. Hørte at endel legemiddelfirma tok patent på svineinfluensavaksine ifjor. Heldig sammentreff... Legemiddelfirma er en næring som ser at veksten er begrenset inn i fremtiden. Vi lever jo lenger og holder oss friskere. Børsen vil jo at aksjene skal stige kjapt. Ikke holde seg konstant ? Sånne motiv må man følge med på. Det er faktisk økonomiske motiv for sånt her. Er vi sikre på at ikke noen utnytter dem ? Artig at Kinesiske myndigheter har gått ut med at de ikke anbefaler vaksine for den har liten virkning og har endel negative bivirkninger. I Kina satser man på å behandle influensa med urtemedisiner tilpasset symptomene. Også noe til ettertanke. Tamiflu ble det sagt hadde mindre virkning og den har endel bivirkninger som kan gjøre en sykere enn influensaen selv. Nei...lar kroppen fikse dette selv om jeg får det og tar dette med ro. |
Jepp, en av de ansatte i barnehagen til barna mine har fått Svineinfluensa - og er blitt syk av den. Har måtte holde seg alene og innendørs i sommervarmen, stakkar.
|
Aldri i verden om noen får trykke noen infuensavaksine i meg!
Jeg er forsåvidt en noe ambivalent tilhenger av det naturlige utvalg, men å vaksinere seg mot en helt ordinær infuensa på grunn av en svine-prefiks, når flere hundre dør av helt vanlig infuensa hvert år, det blir for dumt :o |
Sitat:
|
Min datter på 19 år hadde influensa med 39,6 i feber, vondt i halsen, vondt i muskler og hodet. Etter 5 dager var hun frisk som en fisk. Jeg ble ikke smittet. Da vi ringte legevakten sa de at det var sannsynlig at det var svineinfluensaen fordi det ikke er noen andre influensaer som går for tiden. Ikke nødvendig med noe oppmøte eller Tamiflu dersom hun ble bedre av seg selv. Dette var den minst dramatiske influensaen hun noen gang har hatt. :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31. |