![]() |
Hvor mange kilo muskler har dere?
Dette er jeg litt nysgjerrig på. Jeg tok en kroppsanalyse for et år siden, og fikk vite at jeg hadde en litt lav muskelmasse.
Musklene mine veier 26,2 kg. Jeg er 167 cm og veier ca 80 kg. Hvor mye muskler har dere? |
Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?
Ha'kke peiling. Skulle gjerne tatt en sånn analyse.
|
Skal vi se, stiger på vekten og legger musklene i den ene skålen og resten av skabelonen i den andre..
Pokker, det gikk ikke. :D |
Hahahaha :rolleyes:
Men, jeg vet det er manger her som enten har tatt kroppsanalyse, vært hos Lindberg-legen og veid seg på Tanita-vekt, eller har Tanita-vekt eller tilsvarende hjemme. Kom fram kom fram! |
Jeg har, jeg har!
Men jeg fikk aldri lappen....... :( |
Kanskje en sånn en kunne være noe for dere som lurer?
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=134594315 Personvekt med kroppsanalyse til 495kr er jo ikke skammelig dyrt hvis den er sånn tålig riktig. |
Jeg har en sånn billig vekt som skal måle fett% og solid kroppsmasse etc.
Problemet er at den ikke vil måle meg, jeg er rett og slett for feit!:eek: Selv om Tanita- vekten på Friskvernklinikken sier at fett% min er lavere, vil ikke denne vekten si meg noen ting fordi den ikke klarer fett% over 45!:o:p:( |
Hmm. Jeg var på en Lindbergklinikk for omtrent to år siden, da veide jeg mindre enn jeg gjør nå, ca 79 kilo. (Og jeg er altså 157 cm høy) - nå ser jeg over utskriftene fra analysene den gangen, og jeg ser at det har blitt notert "muskelmasse 13.2 kilo" - hvilket jeg er helt sikker på at legen understreket at var svært god muskelmasse for meg. Det høres jo veldig lite ut i forhold til Photobscuras 26.2 kilo muskler, men det er kanskje såpass som må til for å bære ti ekstra centimeter i høyden? :D
Jeg regner jo med at musklene mine ikke veier noe mindre nå, siden de bare har fått mer å drasse på. :rolleyes: |
Sitat:
Jeg ligger et sted mellom 13 og 14 kg, i alle fall før jeg ble gravid, og det er visst ganske så bra. Kan godt øke den noe. Jeg er 173 cm og veier rundt 80 kg. (Veier meg på Tanita) |
Jeg fikk beskjed om 13 komma noe kg. Og fikk beskjed om at jeg hadde litt mer enn gjennomsnittet, da jeg sikkert hadde mer muskler pga overvekt (mye å drasse på..)
|
Fant mine papirer fra tiden på Friskvernklinikken.
I følge Tanitavekten har jeg solid kroppsmasse på ca 14 kg. Og det var visst veldig bra!:D |
Jeg veier meg på tanita vekt hos eurodiett konsulenten min. Når jeg trekker fra vann (TBW) fra Muskel/skjelett og vann (FFM) får jeg 14,5 kg muskel/skjelettmasse. For det er vel slik dere gjør det?
Tok en bodyanalyse hos spenst, for noen mnd siden,var gratis ved innmeldelse (in body 720)den viser en muskelmasse på 28,3 som er litt over normalt visstnok (?) (Skjemaet oppgir et referanseområde mellom 22,3-27,3) :-) Var det samme type vekt du var på? |
Tror dette avhenger av hva slags vekt man har... Har en lapp som sier nesten 30kg på meg, gjort hos elixia et par år tilbake :confused:
|
Nå ble jeg litt forvirra, Cyan her inne har nemlig typ 50 kg muskler. Hmmm ... Jeg fikk vite at jeg hadde ok muskler noen steder, men for lite både i bein og armer.
|
Funker disse billig-vektene som man kan ha hjemme? Jeg var også på friskvernklinikken for noen år siden og veide meg, men vet ikke om jeg fikk noe papir på det. Fikk bare vite at fettprosenten var altfor høy!
|
hmm.. jeg har veid meg jevnlig på tanita-vekt og på utskriften min står det 48,3 kg.. 172 høy og 76 kg..
|
Sitat:
Mine siste tall var: 51,9- 38,0= 13,9 Gir altså ikke egentlig kun muskelmasse, men siden den andre "massen" er rimelig konstant, gir dette tallet en indikasjon på om man beholder muskelmasse under vektnedgang! Etter 10kg ned, hadde jeg kun mistet 0,5kg fast kroppsvekt og var veldig fornøyd med det! |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Som sagt: jeg hadde 51.9 - 38.0= 13.9 solid kroppsmasse! FFM- TBW= solid kroppsmasse |
Hvis jeg regner rett her (trekker i fra vannet) så har jeg bare sørgelige 13,5 kg muskler (170 cm høy). Den målingen er ett år gammel. Vet ikke hva jeg er/har i dag (har mistet bruksanvisningen til Tanitavekten min, he, he)
I 2006 var den på 14,7 kg ... litt før jeg begynte på en lavkaloridiett... I 2007 var den på 13,7...:eek: Gikk jevnlig på trening i den perioden. Ketolyse begynte jeg på våren 08. Kanskje det er på tide å sjekke ut muskelvekten igjen ;) |
Det var slik jeg også fikk det forklart hos Lindberg legen, Kitt :)
Ellers teller man vel med vannmassen i kroppen, som jeg trodde kunne variere mye..? |
Sitat:
|
Sitat:
Og med tanke på at jeg begynner å nærme meg halvveis til 90 (år), så er det kanskje ikke så ille :cool:. Men jeg bør vel få målt meg snart. Fikk målt kolesterolet mitt i går, og det så jo veldig bra ut :) |
Sitat:
Jeg har alle tallene for en 13 måneders periode, regnet ut av en ernæringsfysiolog på Friskvernklinikken, så jeg regner med at de er korrekte!:D Som du sier, vannmengden kan variere mye. I mine tall med 1.3kg fra jeg startet til siste veiing! |
Hyl! Da har jeg jo bare stusselige 11,5 kilo muskler.. for en svekling.. men jeg stusser litt på muscle mass - TBW, for vannmengden kan jo endre seg med et par kilo fordi kroppen lagrer vann ved hormonelle endringer eller sprekk, mens muskelmassen likevel forblir nogenlunde konstant..? o.O
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16. |