![]() |
Skjulte lavkarbovarer i butikkhyllene, hvilke har du oppdaget?
Har du funnet produkter i mathyllen som viste seg å ha lite/ingen karber i - andre varer enn de "typiske" lavkarbovarene?
Selv har jeg oppdaget Heistad gele' med bringebærsmak - lavkalori, den har 0 karber. Og så bacongull da, men den vet vel alle om =) |
Sv: Skjulte lavkarbovarer i butikkhyllene, hvilke har du oppdaget?
Landlord hakkede tomater på boks, 1.5 g carb pr 100g.
Gaea Grillet rød paprika på glass. 1.7 g karber pr 100g..... men jeg kan ikke fatte hvordan det kan stemme når det er både sukker og druemost i denne.:confused:. (og det med sukkeret oppdaget jeg faktisk nå, hehe, huff) Begge produktene er på Rema 1000 |
Sitat:
Har forøvrig lagt min elsk på den nye frosne soppblandingen som Rema har begynt med. 0,3g karbo pr 100g. |
Sitat:
|
Lungemos :D
|
Soppblandingen har jeg i fryseren også. :D
Eldorado fiskeboller, 2,6 gram kh er det vel ca. Jacobs pølser på Meny First Price leverpostei First Price tacosaus medium på glass |
Tyrkisk yoghurt
|
Sitat:
Mannen min har jobbet på slakteri og det var hans mening om lungemos!! Tror han ville ha tatt ut skillsmisse om jeg kom hjem og sa at vi skulle ha det til middag, hehe :D:D:D |
Sitat:
|
Den med skogsbær smaker veldig parfyme. Samme med jordbær. Den med bringebær var god, men jeg blander ut med kremfløte. Da blir den mildere i smaken. (Og ikke minst får jeg tilsatt fett)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Lungemus, faktisk. :knegg: Den var jo litt søt da.
|
Sitat:
|
Grilstad krydrede bratwurst, 1 g kh pr. 100. Har ikke smakt de ennå, da ;)
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Mange nye gode fiskeretter fra Findus som absolutt er lavkarbo!
Laksefilet Sweet Chilisaus 280g Innhold: Renskårne fileter av laks (Salmo salar) 68%, vann, sukker, maltodextrin, krydder (bl.a. chili), salt, riseddik, stivelse, tomatpuré, hvitløk, vårløk, stabiliseringsmiddel (E415) og farge (E160c). Saltinnhold: 0,7% Laksen er oppdrettet i Norge. Næringsverdi per 100g: Energi 660kJ/160kcal, Protein 14 g, Karbohydrat 5 g hvoarv sukkerarter 3 g, Fett 9 g hvorav mettet fett 1,7 g, Kostfiber 0,6 g, Natrium 0,3 g, Omega 3 2 g. Laksefilet Urter og Hvitløk 500g Innhold: Renskårne fileter av laks (Salmo Salar) med skinn 90%, vann, modifisert stivelse, salt, løk, krydder (bl a. hvitløk), gjærekstrakt, urtekrydder, sitronaroma, stabiliseringsmiddel (E415) og purre. Saltinnhold: 1.0%. Næringsverdi per 100g: Energi 760kj/180kcal, Protein 17 g, Karbohydrat 1 g, Fett 12 g hvorav mettet fett 2.3 g, Natrium 0.4 g, Omega 3 fettsyrer 2.6 g* *118% av dagsbehovet Torskefilet Sandefjordsmør 280g Innhold: Torskefilet 71 %, vann, fløte, smør, løk, skummet melkepulver, stivelse, salt, persille, sitronskall, sitronkonsentrat, fiskepulver, krydderekstrakt, maltodekstrin, gjærekstrakt, druesukker, løkpulver, vegetabilsk olje og smøraroma. Saltinnhold: 0,5 %. Fisken er fanget i Atlanterhavet FAO27. Næringsverdi per 100g: Energi 340kJ/80kcal, Protein 14 g, Karbohydrat 0,7 g hvoarv sukkerarter 0,1 g, Fett 2,5 g hvorav mettet fett 1,8 g, Kostfiber 0,6 g, Natrium 0,2. Ørrefillet Lime & Mango 500g Innhold: Renskårne fileter av ørret med skinn, salt, krydder (bl.a. hvitløk) tomatpulver, aroma (bl.a. lime) saltinnhold 0,6% Næringsverdi per 100g: Energi 640kj/150kcal, 16 protein g, 0,6 karbohydrat g, 9,5 fett g hvorav mettet fett 2,2 g, kostfiber 0,2 g, natrium 0,2 g, Omega 3 fettsyrer 2,1 g Ørrefillet Sitron & Hvitløk 500g Innhold: Renskårne fileter av ørret, salt krydder (bl.a. hvitløk), aroma, saltinnhold 0,6% Næringsverdi per 100g: Energi 640kj/150kcal, protein 16 g, karbohydrat 0,6 g, fett 9,5 g hvorav mettet fett 2,2 g, kostfiber 0,2 g, natrium 0,2 g, Omega 3 fettsyrer 2,1 g |
Fransk fiskegrateng eller hva den nå heter. Den er i frysedisken i hvert fall.
|
Sitat:
|
På REMA har de ferdig pizzafyll med 2 gr karbo...Godt, men ganske dyrt.....Men enkelt og greit i farta!
|
Ja, det har de på Obs også. Mulig det er samme? Tror det var en grønn boks?
Toro Sjysaus har også lite karber, om man ønsker en kjapp posesaus. |
Sitat:
|
Pizzafyllet ligger i ferskvaredisken i en slik isoporform med pappemballasje rundt. Ikke noe spesielt merke da det er en del av REMA`s Italienske uker serie.....
Det var helt greit på smak...... Se forpaking til høyre i bildet i linken... http://www.rema.no/kampanje/under100...ticle43876.ece |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12. |