![]() |
Føttene mine sover
De siste ukene så har jeg hatt problemer med at føttene (ofte bare en, men av og til begge to samtidig) mine "sovner". Det er både vondt og plagsomt. Det er akkurat som om dette problemet har økt i det siste, også samboer sier det samme, kan det komme av at vi følger ketolyse?
Har jo hendt tidligere at en eller annen kroppsdel sovner, men ikke på denne måten... |
Sv: Føttene mine sover
Nå sover hånda.....
|
Sitat:
|
Nei, men skal starte med det..... Har ikke tenkt tanken en gang:p
Får se om det ikke påvirker:) |
Jeg har også merket det .Beina prikker liksom, og av og til hendene og opp i armen...Merkelig greier.Jeg tar magnesium jeg da men glemmer det inni mellom..
|
Oi! Var det ikke du som slet med prikking i hånda også? Søkt/sett etter om det kan være noen sammenheng mellom det? Og hvordan går det nå?
|
Sitat:
|
Ta alle de anbefalte mineraler, vitaminer og sporstoffer Torkil anbefaler. Kalium, kalsium, magnesium kan det være du mangler. De trengs i store mengder. Ost inneholder en god del kalsium. Magnesium bør du kjøpe og ta før sengetid ved kveldsmaten.Tror avokado inneholder mye kalium.Ja, se her:http://www.matvareguiden.no/matvare5438.asp
Her kan du sjekke matvarenes innhold. Får du i deg nok vann? |
Sitat:
|
Selen-sink pilla er grusom ja! Æsj! De andre går fint ned med vann, men den må jeg gjerne ta med noe med smak, for ellers får jeg en ekkel ettersmak i munnen.
|
Sitat:
Men ja, må drikke en god del vann etterpå, den selen-sink... urgh..hvorfor ikke tilsette noe som gjør at den smaker godt :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har også merket at bein og armer "sovner" veldig mye fortere enn før.. kan jo ikke sitte med beina i kors mer enn i 2 min før det ene beinet begynner å sovne, og jeg har tatt ketolysevitaminene korrekt nå i 3 uker + drikker mye vann.. aner ikke hva det kommer av da...:confused:
|
Sitat:
|
Leste idag at e vitamin er viktig for blodgjennomtrømning. Det utvider blodkarene slik at blodet strømmer helt ut i de tynneste årene. Får du i deg det? Finnes mye av i tistelolje og spsielt hvetekimolje. Selv har jeg tenkt til å ta tilskudd siden det er så få matvarer med høyt innhold av det. Det tar tid å merke effekten.Skal bestille på ebay og få høye doser e og d, og kanskje a vitamin.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Mon tro om det ikke finnes litt i en av ketolysetablettene? Hvor mye som anbefales varierer veldig.Offisielt 12-15 enheter, men om man spiser flerumettet fett fra olje som tistelolje, solsikkeolje m.fl. kan behovet være oppe i 100 enheter dgl. For å få overdoseringssymptomer må du opp i over 5000 enheter på en gang. Ved kreft kan man behandles med doser oppe i 600 til 1600 dgl.
|
Jeg er et prakteksemplar på at man kan få for mye av ting og tang.
Jeg ble innlagt på sykehuset med mistanke om hjertefeil. Jeg måtte svelge en slange slik at de skulle kunne sjekke hjertet bedre.. Blodprøver viste at jeg var overdosert på både magnesium, kalsium og andre stoffer jeg ikke fikk vite. Nå er alt tatt fra meg for 6 uker for at jeg så skal komme på en ny kontroll for å se hva jeg trenger... Og jeg tok bare 600 mg magnesium hver dag....:( |
Det er særdeles unormalt fordi magnesium er vannløselig og går ut med avføringen. Om man ønsker mykere avføring er magnesium brukt i høye doser for å få slik effekt. Jeg tipper du har et organ som ikke funker helt som det skal.
|
Sitat:
|
Jeg tar nå bare den ene pilla med magnesium, er vel ikke sjanse for å få for mye da?
Er litt skeptisk til å ta alt mulig av vitaminer og ting gjennom piller; et variert kosthold bør jo egentlig kunne dekke alt av vitaminer. Det eneste jeg vet med 100% sikkerhet at jeg må tilføre er tran - da jeg spiser null fisk. Og magnesium da, siden det mest sannsynlig er derfor jeg har problemer med at bein og armer dovner bort:p |
Nå spiser du annerledes enn før og da trenger du mer kalsium og kalium ihvertfall. Ikke skadelig å ta de små dosene som er i ketolysetablettene. Husk du drikker veldig mye vann og vann blir brukt til fettforbrenningen. I vann er disse mineralene og de forsvinner ut og må erstattes. Om du vil få det du trenger via mat håper jeg inderlig du finner ut hvilken mat alle de forskjellige finnes i, for det er lett å komme i underskudd på magnesium, sink, selen, mangan, kalsium, kalium, krom og mange av de forskjellige vitaminene. Tablettene skal uansett ikke erstatte det som er i maten. Det er derfor det kalles tilskudd. Om du leser en skikkelig bok om mangelsymptomer, hvor mye som er i hvilken matvare osv. vil du se at det er ikke enkelt å få i seg nok via mat alene.
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29. |