![]() |
...
...
|
Sv: Usikker på følelser
Huff ikke noe enkelt nei.. Men høres ikke ut som det optimale forholdet egentlig.. Og du er jo sååå ung enda,.. Det er jo ikke alt håp ute om du skulle gjøre det slutt.. Det dukker jo alltid opp en ny.. Kanskje dere har vokst fra hverandre? Dere har jo tross alt vært sammen siden du var ganske så ung... Så klart gjør det vondt om det blir slutt, men det meste går over etter en stund. Jeg tror i alle fall ikke på å være i et forhold som ikke er som det burde... En ting er om man er gift, har vært det i 50 år, har barn og barnebarn, da er det kanskje litt vanskeligere å løsrive seg, men du har hele livet foran deg... Er det virkelig han du vil ha? For hvis ikke, så ikke kast bort mer tid på han, syns jeg..
Og når han til og med velger festing fremfor deg, ja da syns jeg det virker litt rart... :( Klart kan man få feste av og til uten dama, samboeren min reiser på gutteturer og alt uten meg. Men noen ganger er han med meg og dropper de turene sine om det er noe spesielt vi heller skal.. Er ikke slik at han kun er med dem.. Jeg syns du fortjener bedre, en som virkelig bryr seg om deg! :) Og slik det er nå så virker det jo ikke som om ting blir bedre, tvert i mot...? |
Sitat:
|
Enig med kanutten :) Hva er det egentlig å savne da.. Du får jo ikke kos engang! :( Tenk så mye bedre du kan ha det senere når du finner en som vil gi deg alt det? En som elsker å være sammen med deg, som vil kose med deg akkurat når du vil.. For han finnes der ute!! :)
|
Jeg forlot eksen på selveste julaften, IKKE lurt. :o Det bidro til at jula har vært av null betydning i mange år... NÅ først begynne jeg glede meg! :love:
|
Bor dere sammen eller?
|
Ok, men da slipper du det med å måtte flytte ut og finne deg sted og bo, og sånne ting da evt :)
|
Sitat:
Du virker som ei som har mye omsorg overfor andre - tenker på at han ikke skal være alene/lei seg i jula, og at familien blir lei seg. Jeg er enig i den tankegangen - bare husk på at til syvende og sist er det DU som kan gi deg selv det du trenger - og at av og til bør det komme foran hensynet til andre ;) Ønsker deg lykke til - du er sterk og tøff - og livet går videre. Du treffer nok noen som er MER din type etterhvert! Min sambo er heller ikke særlig på nærhet - men etter at jeg har snakket mye om hva jeg ønsker meg, tryglet og bedt, bannet og stått i - fant jeg endelig en bok som sier noe om slike forskjeller i hvordan vise kjærlighet. Den heter "Kjærligehetens 5 språk". Jeg ba min kjære om å lese den for å forstå hvorfor jeg gnålte og gråt og sånn når det gjaldt den fysiske nærheten - og ære være den vakre mannen min - HAN har tatt ansvar og er blitt flinkere til å være mer bevisst på hva som er viktig for meg - samtidig som jeg også har blitt flinkere til å gi han kjærlighet på den måten som er viktigst for han :) Jeg lærte også at jeg kan ikke kreve at andre endrer sin atferd overfor meg - men at jeg faktisk kan gjøre mye selv med MIN atferd som gjør at andre oppfører seg annerledes. (Og det er litt kult - for da har man mer ansvar og mulighet til å justere slikt helt på egen hånd ;) ) |
Enig med de over... Du fortjener mye bedre!!! Lykke til :)
|
Det er ikke slik det skal være, ingen hensikt i å bli bare fordi det er greit. Du gjør det rette, selv om jeg nok ville pratet med ham om at du ønsker å avsluttet det nå, men kanskje bli enig om å feire jul sammen som venner. Det minste du kan gjøre for ham nå er å være ærlig.
|
Ikke drøy det for lenge før du gjør det slutt, som de andre sier - du er bare ungjenta og trenger ikke kaste bort mer tid på en kar som ikke føler noe for deg mer. :nei:
Lille Gubben er heller ikke av den typen som går rundt og klemmer og susser og klapper og klår, men jeg ligger på armen en god stund hver kveld når vi har lagt oss og han setter stor pris på at jeg koser og nusser. :) Og han kommer inn på soverommet hver morgen og gir meg hadet-klem når han drar på jobb. :love: |
Jeg synes du fortjener mye bedre! Er man i et forhold så skal det jo være nærhet. Ellers blir det mer ett vennskap. Når han er ute og drikker så får vel du dine tanker i hodet og? Man blir gjerne litt sjalu. Det kan skje ganske mye på fylla... MEN, du har bestemt deg ser det ut som, så bare gå for det! Lykke til :)
|
Jeg har vært i gjennom det samme. Eksen min og jeg var utrolig glad i hverandre, men var altfor forskjeelige til å kunne få det til å fungere. Etter 5 år sammen gjorde vi det slutt. det var fryktlig vondt, men jeg har fått det bedre i ettertid. Han har ønsket å prøve igjen, men jeg vet at vi ikke er den rette matchen. PÅ samme måte som du forklarer slet jeg med at han prioriterte festing og venner over meg, og det er fryktelig sårende.
Det er vanskelig å ta det steget og avslutte det. Fryktelig skummelt og skremmende. Men med god støtte fra venner og familie vil du komme deg i gjennom det. Ja, det vil bli mye tårer, men du vil komme deg sterkere ut av det hele. Og når ting begynner å se greiere ut, kan du bare være deg selv, gjøre som DU vil, ikke ta hensyn til noen andre pg bare kose deg med gode venner og familie. Det er fantastisk! :) God Jul og bare gi meg en shout hvis du vil snakke med noen :) :klem: |
Jeg må bare signere alle sammen over her og det høres jo ut som at du har tatt et valg :)
Ville bare legge til at det er sjelden at de endrer seg (og de skal jo heller ikke endre seg for din skyld, men for sin egen og lysten til å fortsette forholdet med deg). Så bare for å understreke at du allerede har tatt riktig valg: tenk deg om noen år når dere tenker på å få barn f.eks. Har du da lyst på en mann som heller prioriterer å dra på byen enn å være hjemme og hjelpe deg/ kose med en evt baby? Hvordan er han på huslige ting? Rydding, vasking osv? Sjansen for at han fortsetter å leve livet som han vil er stor! Du fortjener bedre :D Ønsker dere ei god jul! Og sett av god tid til en prat, forklar hvordan du har følt det over lang tid og si at du føler det er på tide at dere bruker litt tid for dere selv. Du unner han alt godt og at du er sikker på at han finner ei flott jente som passer bedre for han og at du finner en som passer bedre for deg :) Lykke til! |
Sitat:
Lykke til og god jul :) |
Håper du tar dine følelser på alvor og gjør det slutt. Han setter tydeligvis ikke nok pris på deg. Mange gjør det ikke slutt før de finner en mer passende. Hvorfor vente til han gjør det og oppleve en slik ydmykelse?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nytt år, nye muligheter! Noen ting er det rett og slett ikke meningen at skal med over i det nye. :o
|
Sitat:
:klem: |
Sitat:
Når DU gir ansvaret for at du skal ha det bra til noen andre, så havner du lett i den situasjonen du er i nå. Ikke fordi du er dum eller blind, men fordi du er optimistisk og snill. Etter tre år så har du nå innsett at han kommer ikke til å forandre seg. Kanskje det er på tide at du gjør deg selv ansvarlig for hvordan du har det igjen? For det er bare DU som setter dine grenser. Nå vet jeg det kan være kjipt og skummelt, men tenk på de personene du IKKE treffer nå fordi du roter med din nåværende kjæreste. Du burde gi deg selv din beste julegave noensinne - deg selv. God jul og gjør 2011 til ditt beste år :) |
Sitat:
|
Sitat:
Og jeg vil slå et slag for å lære å like seg selv - og ikke mistrives i sitt eget selskap. :p Å være alene er herlig! |
Sitat:
|
Det er ikke vanskelig å høre at dere er en miss-match som par.
Like greit å sette sluttstrek når det er så mye uenigheter. Går forholdet bare halvveis nå så er det ingenting som tilsier at det vil bedre seg med det første. Dere er forskjellige, ganske enkelt. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55. |