![]() |
Sjampotips?
Jeg veit vi har forskjellig hårtyper og behov og alt det der, men jeg lurer allikevel på om noen har opplevd noen eksepsjonelt gode sjampoer? Jeg sliter så med å finne noe jeg er ordentlig fornøyd med. Enten så gjør den ikke jobben sin, eller så lukter den feil, eller så oser den av noe som svir i nesa (!), eller så er noe annet galt.
Jeg har sånn passe tjukt hår, noen ganger litt tørt, andre ganger litt fett og ønsker meg litt mer volum. Supert om forslaget matcher ønskene/behovene mine. :p |
Sv: Sjampotips?
Sitat:
Volumshampo fra kerastase En god hårkur så slipper du tørt hår, f.eks joico K-pack eller wella professional. Oily scalp fra kerastase (gir også volum + lukter ingenting) |
jeg har forelsket meg i produktene til joico :)
|
Liker elvital sin serie for farget hår jeg, de røde flaskene. Lukter godt og hjelper godt på slitt hår! og har du langt hår, så blir håret helt herlig om du børster inn balsamen med ei børste, samme når du skylle ut - i stedenfor å massere det inn. Unngå balsam i hodebunnen så slipper du tungt hår som blir fett fort også.
|
Sitat:
Skal i alle fall gå og sniffe litt på Kerastase. Takk for tips. :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Brukte den og lukta ikke en pelleslappis av den annet en en svak duft. Mamma sa det lukta noe forferdelig! Fine neser dere har!:p |
hvordan hår har du da?
Jeg har brukt redken extreme en del, rett og slett fordi at jeg ville ha et langt, sunt og tykt hår, og den hjelp meg virkelig på vei. Den lukter akkurat passe mye, men er dessverre ganske dyr. et hett tips er å handle fra nettet. (feelunique har jeg selv brukt) |
jeg pleier handle på strawberrynet.com jeg :D der får man joico produktene (og mange andre også da) til halve prisen! det er gratis frakt, og bestiller man for under 200 er det jo ikke toll heller :D genialt!!
|
Jeg sverger til Redken sine sjampoer. Kjøper stor flaske på Smart Club som varer leenge. For å spare litt, bruker jeg en billig variant til 1. sjamponering og Redken til 2. Bruker også Redken balsam.
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Eg har slutta med sjampoo, eg. Kjempenøgd! Tok ei bitteliten henna-behandling sist veke og har aldri hatt så deilig hår.
|
Jeg har akkurat bestilt marrocanoil shampoo og balsam. Har prøvd oljen og hårkuren fra før og er godt fornøyd! :) Jeg har tynt hår, men oljen gjør det IKKE fett! :D
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Blir jammen litt av en jobb å finne ut hvilken jeg skal teste av alle forslaga som har dukka opp. :o |
Sitat:
|
Etter å ha prøvd gud veit hvor mange shampoer så har jeg falt ned på Tigi Bedhead sine shampoer. Aldri vært mer fornøyd med shampo noen gang :)
Den er ganske dyr å kjøpe her, så jeg handler på lookfantastic.com, og ei flaske (750ml) varer et helt år hos meg :) |
Ja tror marrocanoilen funker for mange hårtyper og det sier jo litt. Håret blir mye mer letthåndterlig og har en fin glans, men blir IKKE fett (tro meg, var meget skeptisk til å ha olje i mitt tynne hår)!:D Ville isåfall kjlpet oljen åsså, ikke bare shampoo/balsam og bruke den ved behov. For min del er dette en gang i uka, ikke hver dag.
|
John Masters Organics Zink and Sage og Pureology Nanoworks.
Fri for sulfater, ei heller er de testet på dyr. Det finnes ikke bedre produkter. Seriøst! |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Eg har veldig tynt hår, og det har frykteligt lett for å bli flatt og fett, men maroccoanoil fungerer fint for min del. Vett ikkje om det er ein lettversjon, men det blir deiligt mjukt og luktar godt :) |
Sitat:
Ser det har kommet masse gode forslag, som kerastase, redken, joico, marrocanoilje, wella og tigi.. det er kjæmpebrae merker som har mye utvalg. vill anbefale deg å gå til frisøren for å få hjelp til å finne en shampo som passer akkurat DEG.:) Å bruke butikkvarer vill jeg ikke anbefale deg, de inneholder mye tillsettningstoffer og silikon som ikke er bra for verken hodebunn eller hår. Vil heller ikke anbefale deg å slutte å bruke shampo som jeg ser noen her har gjort, håret blir IKKE rent ved bare vann. Jeg jobber som frisør, og har vært borti mange av de merkene . Men å anbefale deg en shampo uten å sjett håret ditt er ikke alltid like treffsikre;) |
Sitat:
|
Sitat:
Hva gjør eddik og bakpulver godt da? |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20. |