Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   3 kg opp på like mange dager! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50065)

Budeiea995 28-12-11 22:31

3 kg opp på like mange dager!

Er det mulig???? Fysisk mulig???
Etter ha gått ned 17 kg fant jeg ut at nå skal jeg "kose" meg i de tre juledagene. Utskeielsene siden mai har vært svært få så nå tenkte jeg at det må jo gå men OMG???

Buksene sitter faktisk mye trangere!!!! Dette er helt grusomt og jeg er kjempesint på meg selv.

Flere som har fått sjokk i disse dager eller som har ett trøstende ord?

nellie 28-12-11 22:34

Sv: 3 kg opp på like mange dager!!!!

Det er mest vann og litt fett:)

langaard 28-12-11 22:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995 (Innlegg 1272915)
Etter ha gått ned 17 kg fant jeg ut at nå skal jeg "kose" meg i de tre juledagene. Utskeielsene siden mai har vært svært få så nå tenkte jeg at det må jo gå men OMG???

Buksene sitter faktisk mye trangere!!!! Dette er helt grusomt og jeg er kjempesint på meg selv.

Ta det med ro, dette er vannvekt! Har du spist mye karbohydrater, så samler du vann:) Om noen dager, er du tilbake til normalen:klem:

Budeiea995 28-12-11 22:43

Må si jeg gleder meg. Dette gjør meg bare enda mer lavkarboholiker enn før!!! ��

Budeiea995 28-12-11 22:44

Ja og tusen takk for god klem!!!!

ToreH 28-12-11 23:13

Sv: 3 kg opp på like mange dager!

Sitat:

Nei.
Stakkars deg, det er virkelig synd at du har gått opp 3 kg på like mange dager. Jeg føler virkelig med deg i denne sorgens tid. Livet er så urettferdig enkelte ganger. Mens andre kan spise hva de vil uten å legge på seg, så er det blodig urettferdig at ikke du kan det.

Ikke gi opp, og snu i tide.

langaard 28-12-11 23:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1272941)
Nei.
Stakkars deg, det er virkelig synd at du har gått opp 3 kg på like mange dager. Jeg føler virkelig med deg i denne sorgens tid. Livet er så urettferdig enkelte ganger. Mens andre kan spise hva de vil uten å legge på seg, så er det blodig urettferdig at ikke du kan det.

Hypha, nå må du gi deg! Er ikke alle som skjønner "humoren" din!

ToreH 28-12-11 23:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1272947)
Hypha, nå må du gi deg! Er ikke alle som skjønner "humoren" din!

Kjære deg, hun ba om tilbakemelding og noen trøstens ord. Mente ikke det humoristisk, men som en liten blomst fra meg til henne i en stund hvor hun ber om trøstende ord. :confused:

langaard 28-12-11 23:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1272950)
Kjære deg, hun ba om tilbakemelding og noen trøstens ord. Mente ikke det humoristisk, men som en liten blomst fra meg til henne i en stund hvor hun ber om trøstende ord. :confused:

Kaller du det trøstens ord:confused: ( en liten blomst fra deg? jo takk:rolleyes:)

Peppa Gris 28-12-11 23:29

Shit happens!

Du går de fort ned igjen, er nok mye vann :)

Zillah 28-12-11 23:36

Sitat:

Å jada. Det er kjipt, eg går rundt full av vatn eg også (og det er like ubehageleg no som alltid). Men vi snur det, sant? :heia:

:klem:

ToreH 28-12-11 23:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1272957)
Kaller du det trøstens ord:confused: ( en liten blomst fra deg? jo takk:rolleyes:)

Eh, ja? :confused:

Budeiea995 29-12-11 00:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1272941)
Nei.

Hi, hi! Du go! Jeg visste hva jeg begikk meg ut på, men ble litt sjokkert over resultatet da jeg på ingen måte stappet i meg. Snakker om dessert og ett stykke kake liksom, ikke alle sju slagene samt resten liksom. Huff...

Budeiea995 29-12-11 00:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1272970)
Å jada. Det er kjipt, eg går rundt full av vatn eg også (og det er like ubehageleg no som alltid). Men vi snur det, sant? :heia:

:klem:

Klart vi snur det! Jeg har allerede snudd og nå er det på med jernviljen og kjøleskapet er ryddet!!!

Peppa Gris 29-12-11 00:10

Egentlig burde du bare kjørt på med alle sju slagene, så hadde du liksom gått inn for det om ikke annet :D

shailene 29-12-11 00:13

Re: 3 kg opp på like mange dager!

Ikke noe å få panikk over. Minst 2 av 3 er nok bare vann og dritt, bokstavelig talt. Vent ei uke før du går på vekta igjen hvis det stresser deg :)

Budeiea995 29-12-11 11:07

Føler meg skikkelig usj, men det blir vel bedre. Vekta har begynt å tikke nedover og om bare denne forbaskede stormen kan gi seg slik at jeg kan komme meg på heia vil jeg være fornøyd :)

index 29-12-11 11:37

OM du skulle ha lagt på deg 3kg fett i jula måtte du ha spist 21.000 kcal mer enn du forbrente i samme periode. Og for å ha fått til det måtte du vel nesten ha spist i ett i disse tre dagene. Så ta det med ro, hoveddelen av dette er vann som forvinner i løpet av en ukes tid eller så. Husk at problemet ikke er det du spiser mellom jul og nyttår, men kostholdet mellom nyttår og jul...

Budeiea995 29-12-11 15:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1273102)
OM du skulle ha lagt på deg 3kg fett i jula måtte du ha spist 21.000 kcal mer enn du forbrente i samme periode. Og for å ha fått til det måtte du vel nesten ha spist i ett i disse tre dagene. Så ta det med ro, hoveddelen av dette er vann som forvinner i løpet av en ukes tid eller så. Husk at problemet ikke er det du spiser mellom jul og nyttår, men kostholdet mellom nyttår og jul...

Veldig godt sagt!!!

aslaug 29-12-11 16:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1273102)

Enig med deg!!!!:D:D

_sweetie_ 29-12-11 17:06

har tatt ein liten ferie fra lavkarbo no i jula og fram til igår..
har lagt på meg ein del kilo eg også... :(
på lavkarbo blir eg mett, men med vanlig norsk kosthold blir eg ikkje mett..
glede meg til å gå på lavkarbo igjen og ha det bra i kroppen og med meg sjøl.. :)

Dolsi 29-12-11 17:57

Har ikke nærmet meg vekta jeg, men kjenner at også kroppen min er full av vann nå etter disse juledagene. Det er ikke spesielt behagelig altså. Fingrene er hovne og klærne er trange.
Tilbake på den smale sti, så renner det nok kjapt av igjen :)

Yrla 29-12-11 18:26

Sitat:

Ikke vær sint. Nå er du en erfaring rikere og da gjør du det ikke en gang til. Karbohydratene har sugd til seg vann. Det kan du ved å være fysisk aktiv raskt kvitte deg med ved at musklne bruker sukkeret du har lagret. Mange går ned tre kg raskt ved omlegging til lavkarbo, da må også det motsatte skje ved plutselig omlegging til høykarbo. Det er nok flre enn deg som har opplevd dette i jula.Neste jul kan du planlegge ved på bake lavkarbokake og lavkarbogodis:)

Yrla 29-12-11 18:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1273005)
Egentlig burde du bare kjørt på med alle sju slagene, så hadde du liksom gått inn for det om ikke annet :D

Det var en spøk håper jeg for sånn mentalitet er det mange som har på alvor og det er veldig uheldig.

Peppa Gris 29-12-11 20:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1273226)
Det var en spøk håper jeg for sånn mentalitet er det mange som har på alvor og det er veldig uheldig.

Ja, jeg håper virkelig det var en spøk.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.