![]() |
Lindtsjokolade
Å gosh! Livet mitt ble akkurat verdt å leve igjen!:p Jeg ELSKER sjokolade, og da spesielt freia melkesjokolade med kvikklunsj og havsalt, som jeg (stort snufs) har måttet slutte å spise for mitt eget beste :hylgrine: Men idag fant jeg jammen Lindt sin Excellense sjokolade med havsalt på Meny. Har aldri sett den før, og det var bare en igjen så jeg MÅTTE jo bare ta den, og NAM! NAM NAM NAM! Som sagt, livet mitt ble nettopp verdt å leve igjen :D (nå gjelder det bare å begrense seg til litt om lørdagen :p)
Noen andre som har smakt denne og er like begeistret som meg? |
Sv: Lindt Sjokolade
Nei, jeg spiser den mørke tagatose-sjokoladen med søtning med GI på 2(finksjonell mat/sunkost). Er veldig fornøyd med den.Er det maltitol i den du bruker? Får vondt i magen av det jeg.
|
|
|
Sitat:
|
Sv: Lindtsjokolade
Kanskje du kan lage din egen sjokolade med havsalt. Ta utgangspunkt i den mørke med tagatose, og prøv deg fram med litt havsalt i.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Kan skyte inn at jeg glatt hadde valgt litt av den vanlige mørke sjokoladen med sukker heller enn tagatose-sjokoladen. Sistnevnte smaker veldig godt og er sukkerfri, men jeg blir så dårlig i magen av den at det vil være helt upassende å skildre detaljer i åpent forum. :p
Nevner dette fordi det er verd å ta hensyn til før man anbefaler kunstig søtede produkter som erstatninger for andre. Ikke alle er klar over akkurat hvor grusom kvelden kan bli. :cool: |
Jeg liker veldig godt havsalt og pekannøtt sjokoladen fra Premium. Den har dessuten et sjokoladeinnhold på 70% - Lindt sjokoladen inneholder mye mindre kakao/sjokolade.
Jeg styrer som 157cm også unna sjokolade med kunstig søtning. De få gangene jeg gjør et unntak vet at jeg jeg blir oppblåst i flere dager, og det hender magen blir litt opprørsk. |
Sitat:
Bruker bare sjokolade når jeg baker, og det er ikke så ofte. Regner med at det blir skkkelig testing når vekta nærmer seg sluttresultatet, så da finner jeg det vel ut. Men, da kan det hende jeg bruker mørk premium i stedet...... :D |
Jeg bruker 86% fra Freia. Smelter den og blander inn litt tagatose, en spiseskje cocosa, havsalt og nøtter. Sjokoladen blir ikke lenger så bitter når den blir blandet ut og søtet/saltet litt. Sparer meg både for karber i forhold til 70% og magevondt i forhold til bare tagatose. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg får like vondt i magen av tagatose som maltitol.
|
Sitat:
|
Ser ut for at jeg nesten bare får prøve meg litt frem ;) Det er så bra at det er så mange folk her inne med forskjellige erfaringer som kan komme med tips og råd :)
|
Personlig holder jeg meg til helt sukkerfri sjokolade i vekttapsfasen, fordi jeg vil ha i meg så lite rent sukker som mulig. Det skal ikke mye sukker til før jeg mister kontrollen dessverre. Selv om maltitol etc. ikke er optimalt det heller, er det bare en gang iblant.
70% sjokolade tenker jeg at det er en tid for når jeg er i vedlikehold :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18. |