![]() |
Kaare Norum i Aftenposten: Lavkarbo er uanstendig
http://www.aftenposten.no/meninger/k...l#.TyjnzfmAq-k
Sitat: "Lavkarbo for en befolkning er nemlig økologisk galt og direkte uanstendig i en verden med over en milliard underernærte mennesker. Dessuten er det dyrt og er skadelig på sikt. Jeg skal begrunne dette." |
Sv: Kaare Norum i Aftenposten: Lavkarbo er uanstendig
Merkelig bilde de har valgt for å representere lavkarbo :rolleyes:
|
En gang fjott... Alltid fjott....!
|
Nå har jeg lest "artikkelen" og fremdeles: FJOTT!!
Særlig flott er det når de drar frem hvor mye jord som kan fø hvor mange. Og bruker som argument at all denne flotte kornmaten brukes til dyrefor... Dyra tåler heller ikke korn, og hadde hatt det så mye bedre på vanlig beite.. Så kunne Norum fått alt det kornet han vil ha! |
Også er det rart, alt dette kornet som skal redde den fattige sultne verden. Vi lar det ligge, så det kan de jo få...! :rolleyes:
|
Nå virker han rett og slett litt desperat...:o
|
Begynte bare å le når jeg leste denne jeg. Føler det bare blir fler og fler som vil vise seg frem og da er denne debatten den beste måten å gjøre det på.
|
Sitat:
|
Kanskje de følger med her :confused: bildet er i alle fall byttet ut :p
|
Sitat:
|
Ah - det må jo bety at vi vinner argumentasjonen. :D
"Det er umoralsk" er som kjent harmstråargumentet..... Det man bruker når man ikke har saklige innvendinger lenger. |
For årsaken til at det finnes over en millard underernærte mennesker har absolutt ingenting med maktfordeling, økonomi, historie, etc å gjøre.
Synes jo argumentet om at man skal spise karbohydrater fordi det er billig også hardtslående. Det er vel snarere billige karbohydrater som har fått oss ut i uføret. Og hans forslag om en nesten stalinsitisk statlig kontroll av matvaner var midlt sagt sjokkerende |
En annen ting som ser ut til å slå hr Norum i bakhodet jfr det moralske argumentet, er jo at de som argumenterer for et lavfett-kosthold går for filtetene på dyra, og veldig lite annet. Selv elsker jeg å endelig kunne gå for de virkelig gode delene på dyra; bringe, skulder, mage. Der det er fett, er det smak, så kan de andre tygge på sine tørre kyllingfilter og smakløse indrefileter.
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Gidder ikke bry meg. Norum henger såååå langt etter med sine argumenter, de debatterte resten av oss FØR jul? Dessuten - dette folkens, er mannen som gjorde at Grete Roede ikke fortsatte med lavkarbokosthold i sin spede start, men endret kostholdet i kursene sine til å "passe bedre" med statens anbefalinger slik at "alle kunne spise det samme".
Vi takker Norum for bidraget til overvekt og livsstilssykdommer i Norge ;) Dagbladet - som har vært ganske lavkarbovennlig reklamerte i går for "6 kilo ned på 6 uker" med lavkarbo... litt mer i retning mot Fedon, men allikevel. Ingen "motstandere" fikk uttale seg i den to siders artikkelen ;) Verden går nok videre, Norum eller ikke Norum ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg synes Herr Norum burde tenke nøye og lenge over det uanstendige i å gi kostholdsråd som bidrar til dårlig helse for mange.
Men det tror jeg ikke han kan. |
Før han går løs på de økologiske utfordringene ved å spise lavkarbo bør man kanskje slutte å bruke ressurser på å dyrke sukker og lage ernæringsmessig tomme høykarbo-produkter som sjokolade, donuts etc. etc? For å ikke snakke om alle de ekstra ressursene som går til spille når man fremstiller halv- og helfabrikata..
|
Hvordan kan det ha seg at da jeg kritiserte Hovig og Norum før Jul fikk jeg så ørene flagret og torde nesten ikke vise meg på forumet igjen...Men nå når Nerthus og andre kommer med de samme argumentene er det plutselig helt i orden? Jeg ba om hjelp mot de ignorante ProNorum-Hovig folka, men ingen av dere kom for å hjelpe til...tråden ble stengt og jeg er nå en persona non grata her på forumet....Jeg forstår ingenting lenger...:(
|
Sitat:
Aner ikke hva du mener med at "ingen av dere kom for å hjelpe til" - hvor da? Hvis du nå har sittet siden før jul og følt det som persona non grata på forumet så er jo det slett ikke bra. Samtidig som alle som har utvekslet meninger med deg fint kan se på det de selv har skrevet, kan det jo være en ide om du ser litt på det du har skrevet, og se om du selv også kan ha bidratt til at debatten eskalerte kraftig? Jeg klarer ikke helt og se hele likheten i den tråden som ble låst og denne for å være ærlig - men det er jo alltid opp til øyet som ser :) |
Sitat:
Jeg hevdet de samme synspunktene som du og flere andre hevder, men det ville ikke %&/€#" ha noe av.....og kom med personanngrep som ikke passet seg i en diskusjon..... Vel nok sagt om dette, Norum og Co er ikke langt fra grava så jeg lar dem være i fred og håper de får en bedre kropp å være i neste gang....:o Men kjøttet mitt får de aldri !!! :D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51. |