Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hvilken klesstil har du? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5892)

mofe 15-07-05 21:53

Hvilken klesstil har du?

Jeg har aldri følt at jeg har hatt noen stil, men i det siste har jeg tenkt at noe etnisk-inspirert er mere meg.

Hvilken stil har du? Og hvor finner du klærne dine? Legg gjerne ved noe bilde som eksempel, og fortell hvor du har kjøpt det (om nylig) - så kanskje vi kan inspirere hverandre?

Jeg handler ofte på Popin, syns de har mye som har stil, uten at det blir for kjerring, eller fjortis.

Jeg så nettopp denne på Popins sine sider - og den SKAL jeg ha! :ja:

http://www.popin.no/arch/_img/h300/9162219.jpg

Nooria 15-07-05 22:22

Jeg har vel egentlig vært ganske klassisk. Det siste året har jeg likt å kjøpe klær på B-Young. Nå har jeg imidlertid blitt inspirert av shabby chic og mert etnisk stil og har kjøpt meg ballerina sko, kort hvit bukse med broderier (nesten som sånne underbukser de hadde under kjoler før i tiden) og søte skjørt samt tunikaer.

mofe 15-07-05 22:25

Hva betyr "chabby chick"?

mofe 15-07-05 22:30

Forresten, hvis noen av dere har tips om butikker i Oslo som har etnisk-inspirerte klær, si fra da! :)

Nooria 15-07-05 22:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
Forresten, hvis noen av dere har tips om butikker i Oslo som har etnisk-inspirerte klær, si fra da! :)

Indiska

Shabby chic er litt sånn romantisk avslappet. Du kjenner kanskje til Noa Noa? Det de har er chabby chic.

Thula 15-07-05 22:36

OOooh, Mofe, den var dritstilig!! Har du adressen til popins sider?

Thula 15-07-05 22:38

...og jeg har ikke noen stil som er MEG akkurat nå. Har liksom ikke hatt det siden jeg begynte å legge sånn på meg, kunne bare glemme å komme i klær jeg likte, så da ble det bare slik at jeg gikk med det som passet meg.. Etnisk stil er right up my alley, og jeg håper å kunne gjenoppta den stilen etter hvert som jeg slanker meg :D

Summer 15-07-05 22:40

1 Vedlegg
Min klesstil er enkel. Causual.
Jeg har masse ensfargede gensre, topper og t-skjorter, samt en samlig skjorter.
Disse bruker jeg sammen med velsittende dongeribukser, eller løstsittende lin/bommulsbukser.

Det meste kan settes sammen.
I lengden kan det være litt kjedelig, og jeg har noen få palgg som "spriter litt opp" . :)

Her er et utsnitt av garderoben som jeg har med meg på ferie:

mofe 15-07-05 22:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nooria
Indiska

Hen ligger det..? :)

Thula: popins.no ;)

Nooria 15-07-05 22:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise
Disse bruker jeg sammen med velsittende dongeribukser, eller løstsittende lin/bommulsbukser.

I lengden kan det være litt kjedelig, og jeg har noen få palgg som "spriter litt opp" . :)

Kan vi få se kjolen som du kjøpte her om dagen? :snill:

mofe 15-07-05 22:42

Sitat:

Hvis man har veldig "vanlige" klær, med ikke noe spesielt mønster på, så kan brosjer og sånt pynte veldig opp! Bare tenk på mariannes blomst på skjørtet på Gol - det gjorde HELE antrekket :)

Nooria 15-07-05 22:43

Sitat:

Hen ligger det..? :)

Det ligger en rett nedenfor Glassmagasinet, rett ovenfor kirkeristen.

Thula 15-07-05 22:43

Takk takk!
Har vært innom og tittet, litt skuffa over at de ikke har priser på sidene, men fant ut at de hadde mange butikker i bergensområdet. Den toppen, pluss en til, var jo bare sååååå stilig... Men de har vel ikke en sånn topp i annet enn XS, S og M, tenker jeg...

Nooria 15-07-05 22:46

Sitat:

Hvis man har veldig "vanlige" klær, med ikke noe spesielt mønster på, så kan brosjer og sånt pynte veldig opp! Bare tenk på mariannes blomst på skjørtet på Gol - det gjorde HELE antrekket :)

Godt poeng! Her om dagen så jeg en dame som hadde brosje på oppbretten på dongeribuksa. Det fikk jeg lyst til å prøve (det har vært for varmt til å ha på seg dongeribokse her siden, så jeg har ikke prøvd enda).

mofe 15-07-05 22:46

Sitat:

Det ligger en rett nedenfor Glassmagasinet, rett ovenfor kirkeristen.

Langs rundt der som Kirkeristen er? Inngang fra Karl Johan? Da har jeg vært der, og er sviiindyrt! :eek:

mofe 15-07-05 22:47

Sitat:

Godt poeng! Her om dagen så jeg en dame som hadde brosje på oppbretten på dongeribuksa. Det fikk jeg lyst til å prøve (det har vært for varmt til å ha på seg dongeribokse her siden, så jeg har ikke prøvd enda).

Nææh, så rart..! Så det ikke merkelig ut? Eller kanskje hun hadde innmari høy oppbrett, eller?

Åh, så gøy at jeg startet denne tråden, dette er morsomt! :ja:

Helene 15-07-05 22:49

Min stil ligger veldig likt det Lise forklarte.. ensfargete gensere, enkle greie bukser og mye skjørt..

og så har jeg undertøys dilla og sokke dilla

Summer 15-07-05 22:51

1 Vedlegg
Sitat:

Kan vi få se kjolen som du kjøpte her om dagen? :snill:

Jeg har bare et bilde jeg tok i prøverommet første gangen jeg prøvde den...

mofe 15-07-05 22:54

Sitat:

Den var nyyydelig, Lise! Men du bør kanskje vurdere å ikke ha hvit BH under? :rolleyes:

Summer 15-07-05 22:57

Sitat:

Den var nyyydelig, Lise! Men du bør kanskje vurdere å ikke ha hvit BH under? :rolleyes:

*ler* Jeg går uten BH i den;)

Nooria 15-07-05 22:57

Sitat:

Langs rundt der som Kirkeristen er? Inngang fra Karl Johan? Da har jeg vært der, og er sviiindyrt! :eek:

Nei det er ikke inngang fra Karl Johan og det er absolutt ikke dyrt der! Det er inngang fra den veien hvor trikken går nedover fra Stortorget.... rett over veien fra kirkeristen (cafe Bacchus osv).

Nooria 15-07-05 22:59

Sitat:

Wow så stilig!! Og ikke minst for en lekker dame inni ;) Jaja.... jeg har jo allerede bedt om tilgivelse for min misunnelse for at du er så slank :rolleyes:

mofe 15-07-05 22:59

Sitat:

Nei det er ikke inngang fra Karl Johan og det er absolutt ikke dyrt der! Det er inngang fra den veien hvor trikken går nedover fra Stortorget.... rett over veien fra kirkeristen (cafe Bacchus osv).

Aah, da skjønner jeg. Tusen takk for tipset, Nooria! :)

donjuanwannabe 15-07-05 23:51

Jeg har vel ikke mye til stil nå (eller før), men jeg skal ha det når jeg blir slank. Men går mye i mørk dongeri, skjorter. Vil helst skjule mest mulig med mørke farger. Og jeg kjøper bare billige klær. Jeg kaster ikke bort penger på store, dyre klær. Tar seg jo ikke ut så bra på meg likevel. Men jeg har lyst på Levi's bukse, Diesel osv. Og en drøm jeg har er å kjøpe Hugo Boss smoking når jeg er slank.

Gine 16-07-05 00:22

Min stil...hmmm.hø...det som ligger øverst i klesskapet...

Ingen topper eller gensere som er ettersittende, men gjerne litt figursydd!
Blå dongeribukse med stretch.
Svart dongeribukse med stretch.
Dongerishorts som er minst ett nr for stor (veldig behagelig å ha på )
Fotballshorts.
Aldri skjørt.
Kjole på julebord og nyttårsaften... (jeg er sånn askepott to ganger i året, skikkelig pynta og stæsja da:D )
Hater sko.

Homsepatruljen hadde nok elsket å få en dag eller to med meg:rolleyes: ...

Men når jeg blir tynn, da er nok stilen min litt sånn tøff og røff...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.