![]() |
Har dere strøket 17.mai tøyet
... i tide?
Hørte akkurat på radien, en skredder som sa det må strykes 3-4 dager i forkant, slik at det rekker å tørke nok til ikke å krølle. Holder på nå jeg ... :o |
Sv: Har dere strøket 17.mai tøyet
Tasser og henter frem strykebrettet..
|
Åh herreguuuud guro - nå får jeg helt prestasjonsangst!
Jeg skal på casual 17. mai-frokost.. Eller dvs... jeg håper da for GUDS skyld at det er casual? Ææææh, tenk om det ikke er det da!! Jeg har da ikke noen klær som er pene.. som jeg ser lekker og deilig og søttendemaiete ut i! *smse febrilsk* |
Det gjaldt spesielt hvis du har lin-skjorte. Lin krøller så lett hvis du stryker det og tar det på deg, så de anbefaler at du skal vaske skjorta en uke før 17. mai, vri den opp og henge den til tørk. Deretter dusje den lett og stryke den, og la den henge noen dager slik før 17. mai.
Men hvis dere "stapper" skjorta godt ned i bunaden, så vil jo ingen se skrukkene/krøllene likevel ..., sa den lure Charmtassen som ikke har lin-skjorte :p |
Hakke sånt jeg.. Men jeg har tre gutter i familien og jeg hater å stryke skjorter! Ja, jeg hater å stryke tøy generelt.. Viva strykefritt tøy!
|
Neida, det skal vaskes og strykes samme dag. Alt for å få til en så stressende dag som mulig.
(Ok, takk for på minnelsen da...:)) |
Trenger heldigvis ikke det vi som har minusgrader og masse snø. Ungene våre stiller i Reimadresser og ulltøy...
|
Og truger.. Du glemte trugene Albertine!!
Her i gården blir det nok vinddress eller dykkerdrakt. Ser sånn ut etter værmeldinga. |
Sitat:
|
Hæ??
Stryke?? Neida, jeg tar charmtassen-metoden, nedi bunaden, og ikke tenke mere på det :ja: |
Aline.. skrukketroll!:D
|
Sitat:
|
Ja, sant nok.. hun er en av få heldige som har en bunad som utvider seg i skapet..
|
Jeg gjør det så enkelt at jeg ikke gidder å ta på bunad min har linskjorte så det er uansett for seint... Tusen takk Guro, så slipper jeg å innrømme at den ikke passer :D
|
Jeg stryker bunadsskjorta (i lin) i dag jeg. Den tørker nok til i morgen :rolleyes: Har prøvd begg deler og den blir like krøllete på like kort tid om jeg stryker den dagen før eller tre-fire dager før !
(Da jeg hadde vasket den og hengt den dryppvåt til tørk om kvelden var den knusktørr neste morgen !) ...og jeg stryker bare det som syns av skjorta.... (dvs. armene og midt foran) :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg passer ikke inn i bunaden fordi en har utvidet seg i skapet, men fordi jeg prøver å overse det faktum at mennesket, for å leve, trenger å puste :p
Og i tillegg skal jeg spille trompet.... :wacko: lykke til.... |
Sitat:
Sitat:
|
haha... jeg har den glede av å være student, så jeg har ikke tid til å feire noe som helst. kan ikke huske sist jeg feira 17mai, var vel når jeg gikk på barneskolen. jeg skal bruke hele dagen i morgen til å skrive oppgave(begynner å nærme seg innlevering nå), og tidligere år har jeg alltid hatt eksamen 18,19 eller 20.
jaja.. |
Sitat:
|
skal skjorten strykes??:eek:
|
Ja, både på retta og på vranga og i sømmene med... :D
|
Sitat: