![]() |
Får i meg for lite fett.
Etter tip fra noen her så ser jeg at jeg får i meg for lite fett og det har medført at forbrenningen er lav og at magen er gått i stå.
Inntar daglig omega 3 eller tran. Hvordan i huleste kan jeg få i meg fett når jeg blir kvalm av fett. Steker i rapsolje osv men klarer ikke dressinger osv. Er det noe kostholdsgreier jeg kan innta hvor jeg slipper fettsmaken? |
Sv: Får i meg for lite fett.
Sitat:
|
Sitat:
Jeg som alltid har hatt kolestrol på ca 3 har fått dobblet det i løpet av kort tid. Mere enn det også. Kosten er så og si fettfri og jeg spiser mye grønnt og alltid gjort det. ikke inntar jeg snacks, godter eller brus. Det enste forskjellen i livstil må være at jeg trente mye før men ikke de siste årene pga leddproblemer mm. Nå har jeg begynt å trene litt igjen. Skjønner ikke hvordan jeg skal få det ned. Vil ikke denne oljen gjør det vondt verre? |
Sitat:
Spiser du derimot mye kolestrol i kosten, trenger ikke kroppen å produsere nevneverdig kolestrol selv, men nyttiggjøre seg av det kolestrolet den trenger fra maten. På denne måten slipper man en situasjon med forhøyet kolestrol, noe jeg tror flere her inne kan signere på... Og du spiste vel litt anderledes for noen år siden da du trente mye, enn det du gjør nå, eller??? Tror også Torkil, som er lege og grunnlegger av Ketolysekuren, kan bekrefte dette. :) |
det er akkurat det....vi tror vi spiser sundt (=fettfattig) men så er det ikke så bra likevel..
Riktig fett får ned/stabiliserer kolesterolen. Det er også "god og dårlig " kolesterol.. MCT olje kan du bruke i feks smoothies, og det merkes ikke. Helt sant. Samme med rapsen. Rømme og creme fraice da? Orker du ikke det heller? Du vil finne masse om olje etc her inne hvis du søker i tråder. Lykke til. |
Sitat:
|
Sitat:
Det eneste er mere egg men det skal vle ikke påvirke sånn? Legen sendte meg et ark over hva jeg ikke skal innta osv men jeg inntar jo ikke noe av det som var oppført. Kan vin øke kolestrolet da? Drikker ikke mye men mere enn før. Har opplevd mye stress kanskje det har påvirket kroppen. Kan være noe i det du sier. |
Sitat:
Steker kun med rapsolje eller olivenolje. Er ikke overvektig men har noen kilo for mye. Men mamma fikk høyt kolestrol uten at vi kunne skjønne det. Hun er vel prototypen på erkesunn og slank . Takk for hjelpen. |
Sitat:
Så om du skulle bare ha gjort deg selv en eneste god tjeneste... kutt ut margarinen, og bruk heller ekte meierismør og kaldpressede, flytende planteoljer i sin naturlige form. OM du lurer på hva margarinen gjør med kroppen din, så kjøp en pakke brelett f.eks., og en pakke meierismør. La dem stå frem på hver sin plass på kjøkkenet, og se og lukt på dem etter et par uker... hvilken ville du ha brukt i maten din... ja det vil du fort se... tenk da hva de gjør med kroppen din... |
Sitat:
Skal ta meg tid til å søke litt her. Takk!!:) |
Sitat:
|
Sitat:
- Vin senker lkolestrolet i kroppen - Stress øker kolestrolet i kroppen For det første så må du følge med på kolestrolet ditt i samråd med fastlegen din, men samtidig så kan du selv prøve å endre kostholdet slik at kolestrolnivåene går ned. Liker du bernaisesaus med biffstrimler og en god salat??? Liker du Gresk salat med en GOD olivenolje??? Liker du kokte egg eller speilegg??? Hva med hardkokte egg og majones på en syltynn lavkarbobrødskive??? Liker du Laks med eggerøre og en klatt rømme??? Liker du rømmevafler laget med svært lite mel??? (oppskrifter er det flust med her inne) Skjønner du hvordan jeg prøver å vise deg hvordan du kan endre på matvanene, om enn ikke sånn over natta, men over tid... ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
hehe...hører du nå da?? Bare å kaste alt du trodde du visste om fett og sundt kosthold på dynga..;-)
Udos kommer også i kapsler!! |
Sitat:
Og sist jeg sjekka, så var det ikke kjøleskapstemperatur inne i kroppen min, ihvertfall... |
Sitat:
|
Sitat:
Og du... tenk deg de som spiser kapsler... kjenner de om de svelger dårlig, harsknet olje??? Nope... stakkars dem, spør du meg. |
Sitat:
|
Sitat:
Så hasselnøtter, valnøtter, macademianøtter osv. kan nytes med god samvittighet... og du kjenner ganske så fort på smaken om de er gamle og harske... i motsetning til de derre kapslene ja...er SÅ enig med deg her, Boxie!!! :D :p :D |
Sitat:
Da kan jeg fortsette med rødvin:) Trening har jeg ikke kunnet de siste årene mulig er det en årsak til forhøyet kolestrol lsiden jeg trente aktiv før. Bekken og ledd har kranglet de siste årene. Men de siste 6 ukene har jeg altså klart endelig å gå jevnlige turer og tatt 100 sit ups hver kveld. Stress har det vært ekstremt mye av av ulike årsaker. Jeg har fått høre at mitt/vårt kosthold er svært sunnt. lager det meste fra bunnen av og liker fisk svært godt. Men utifra det jeg leser her så må jeg øke fettintaket. Selv om jeg ikke liker fett så elsker jeg bønner og nøtterr. Kan øke mengden av det. Vær mere nøye å få i meg tran eller omega 3 kapslene. |
Liker du ikke majones, rømme, krem, bacon, kjøttdeig osv heller?
|
Sitat:
Lettrømme kan jeg få i meg i små mengder. Bacon går fint ann og istedet for kjøttdeig spiser jeg karbonadedeig. Det som er utrolig er at jeg i syden i fjor spiste egg og bacon til frokost hver dag og hadde gått ned 1.5 kg da jeg kom hjem. Unnte meg masse godt men det meste var fedon mat. Kreta er jo et flott sted å være hva slik mat angår. |
Sitat:
|
Sitat:
Har ikke du noe omega 3 i ditt kosthold? Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26. |