Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Hva slags benbygning har du ? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2689)

Nille 06-12-04 18:40

Hva slags benbygning har du ?
 
Det finnes ikke så mange måter å finne ut av dette på. Men i en av bøkene mine fant jeg denne:

http://forum.lowcarber.org/gallery/d...608Fra_bok.jpg

smosje 06-12-04 18:54

Måler man over knoken da? Hvis, så er jeg vel Middels, da, med 1.71 og 16 cm?

mam 06-12-04 19:26

Jeg er 1,68 og 17,5 cm rundt håndleddet. Tabellen går ikke så høyt. Jeg regner med at det er et utsnitt, det kan vel ikke være så uvanlig å være 17,5 cm??? :confused:
Jeg har faktisk gått ned 0,5 rundt håndleddet, det høyre. Jeg måler på det smaleste. Jeg har gått ned 11 kilo totalt i vekt, går jeg ned 10 kilo til så blir jeg neppe under 17 cm.
Så da har jeg kraftig benbygning. Takk Nille, jeg har etterlyst en sånn tabell. :blomster:

Marianne 06-12-04 19:42

1,65 + 16 cm = Middels! Jeg trodde jeg var spedbygd jeg...

Måles det på det tynneste?

Så gøy! :klem:

Huldr 06-12-04 19:51

Moro dette ja! :)

Jeg har 16.2 og er 170 cm høy. Middels her også altså... da har jeg IKKE kraftig beinbygning, akkurat som jeg trodde. Men jeg har litt for mye MUSKELMASSE noen steder - fotball-legger :mad::mad::mad:

Nille 06-12-04 19:52

Jeg er 1.62 og måler 15 cm - middels. Og jeg som har sagt hele livet at jeg har kraftig benbygning !!:o

smosje 06-12-04 20:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Scilla
Men jeg har litt for mye MUSKELMASSE noen steder - fotball-legger :mad::mad::mad:

Vel, hvis det får deg til å føle deg noe bedre så synes eks'en min at 'fotball-legger' er noe av det mest sexy han vet. Seriøst altså! Er ikke helt sikker på at jeg vet hva fotball-legger er, men i følge han har jeg dem også :p

donjuanwannabe 06-12-04 20:29

Jeg er ca. 1.77 cm høy og 17,8 cm rundt håndledd. Da er jeg kraftig da. Jippi for det.

Huldr 06-12-04 20:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smosje
Vel, hvis det får deg til å føle deg noe bedre så synes eks'en min at 'fotball-legger' er noe av det mest sexy han vet. Seriøst altså! Er ikke helt sikker på at jeg vet hva fotball-legger er, men i følge han har jeg dem også :p

:p Det føles bedre, takk smosje! :D Jeg synes ikke det er stygt, akkurat, men det er så mange støvletter jeg ikke får på meg... på begge de parene jeg har stopper glidelåsen under "fotballmuskelen"...

ElinGH 06-12-04 20:45

Jeg er nok også middels, 169 cm og 16 cm. Men det var da et veldig sprang fra 165 til 180 cm? Det synes jeg var litt rart!

Men veldig fin tabell :)

smosje 06-12-04 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Scilla
:p Det føles bedre, takk smosje! :D Jeg synes ikke det er stygt, akkurat, men det er så mange støvletter jeg ikke får på meg... på begge de parene jeg har stopper glidelåsen under "fotballmuskelen"...

Jepp. Da har jeg det helt klart også :p Men jeg trøster meg med at jeg ikke har det problemet at støvlettene blir for vide øverst! Det ser dumt ut, dessuten regner det oppi dem da. :D

Huldr 06-12-04 20:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smosje
Jepp. Da har jeg det helt klart også :p Men jeg trøster meg med at jeg ikke har det problemet at støvlettene blir for vide øverst! Det ser dumt ut, dessuten regner det oppi dem da. :D

:lol: :lol: :lol:

Anne 06-12-04 22:00

Og jeg er hele 158 cm høy og 16 cm rundt håndleddet: Hm..Kraftig. Ja vel:cool:

Gamla 07-12-04 00:03

;) Mine mål er 160cm/ 16,5cm. Resultatet stemmer med det jeg igrunnen alltid har visst,- at jeg er kraftig.

Marianne 07-12-04 08:23

Hvor måler man? I myBodyComp har jeg målt der jeg syntes det så tynnest ut og der måler jeg 16 cm, men når jeg nå måler over de to knoklene så er jeg 15,5 og DA har jeg liten benbygning. Det var det jeg visste...;)

Cecilia 20-03-05 15:07

Min mor har alltid sagt at jeg bare hadde kraftig benbygning når jeg sa jeg veide for mye. Jeg trodde det bare var for å være snill, og at hun ikke ville jeg skulle drive å slanke meg.. Men det er visst sant 176cm og 17 cm....:)

sommerfugl 20-03-05 15:35

er 173 jeg, og 13 rundt håndledda!:eek: :eek: men mamma er enda mindre enn meg igjen da :p
men har fått målt beinbygning, den var middels sa hun dama..

du nille, kan man ha tynne håndledd og ha middels/stor beinbygning..? for er ganske stor ellers.. håndledda er nok i familien :p

Nille 20-03-05 16:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl
du nille, kan man ha tynne håndledd og ha middels/stor beinbygning..? for er ganske stor ellers.. håndledda er nok i familien :p

Ja, det kan du vel, men som regel vil de med tynne håndledd også ha tynne ankler og knær. Har du tynne ankler også er det vel et tegn på at du ikke har kraftig benbygning akkurat. Hvor "stor" eller høy du er behøver ikke ha noe med det å gjøre. Jeg HAR kraftig benbygning. Kraftige ankler og knær. Men håndleddet er smalt (15 cm) og jeg har alltid vært smal rundt livet f.eks. Så noen unntak her og der finnes det vel.

Tabellen er noen år gammel, så det kan jo hende ting har endret seg. Uansett gir den kun en indikasjon.

Albertine 20-03-05 17:06

Hmmm... Strammer jeg skikkelig til måler jeg 18 cm på det tynneste. Med 174 cm er vel det kraftig?

Mila 20-03-05 17:08

Om omtrent ca samme som Nille... bare høyere, men bare armene som er "tynne" (15 cm)Så har nok kraftig beinbygning ja

Muskat 20-03-05 19:03

174 cm og 17 cm rundt håndleddet.

Fordelen med min kraftive beinbygning er at den er sterk også. Knuste et dashbord med kneet uten å skade kneskåla. Kuttet kneet svært stygt på restene av dashbordet, men skjelettet holdt.

Aldri så galt, etc :)

Muskat

LilNoor 20-03-05 20:58

Jeg har middels benbygning! Hurra! Jeg trodde alltid jeg var kjeeeeeempe svær, og nå er jeg ikke det... Ok, kanskje litt overdrevet... Men er glad jeg ikke er den eneste med kjempe legger. Mine er gigantiske. Men så har de jo hatt mye vekt å dra på de siste årene... :rolleyes:

Fedonisten 20-03-05 21:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Det finnes ikke så mange måter å finne ut av dette på. Men i en av bøkene mine fant jeg denne:

http://forum.lowcarber.org/gallery/d...608Fra_bok.jpg

Nille.... dette syns jeg var en skikkelig dum bok.... :geip: ...... for i følge dette har jeg liten beinbygning - og det går jeg ikke med på. Rett og slett. Så jeg erklærer herved den tabellen din for feil!! BASTA!

Jeg er 178 cm og har håndledd på rett under 15 cm....

Dumme tabell!

Blæh!

:ja:

Æsj! :mad:

:rolleyes:

:cool:

;)

Snøhvit 20-03-05 21:30

Hei:)
Jeg er 1.70cm og målet på håndleddet er17cm:D Kraftig byggning åltså:D
men det visste jeg ..bare en liten trøst at ikke alt er fett:p

Kristian 21-03-05 14:10

Da jeg gikk ned i vekt var det håndleddet jeg merket størst forandring for der sitter jo klokken. Jeg håper jeg ikke har slanket bort benbygningen:rolleyes:


Det må jo være forskjell på menn og kvinner også:confused: Kvinner er jo nesten alltid tynnere rundt håndleddet. Med mine 20cm er jeg kjempekraftig jeg da:cool:

sommerfugl 22-03-05 16:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Ja, det kan du vel, men som regel vil de med tynne håndledd også ha tynne ankler og knær. Har du tynne ankler også er det vel et tegn på at du ikke har kraftig benbygning akkurat.

har du noen sånn ca-målestokk på ankler og knær..? :)

Nille 22-03-05 19:39

:nei: Sorry, var helt tilfeldig at jeg fant denne tabellen.....:o

Miriam 22-03-05 20:55

Jeg er akkurat 1.60 og er 15 cm rundt håndleddet. Er vel lett da?
Det kan iallefall stemme for det meste er lite på meg. Hender og føtter. Og det skal en svært lite vektøkning før det også vises.

Begod 23-03-05 08:58

Liten beinbyggning som forventet, som mann er det å ha 15 cm håndledd latterlig lite, har problemer med å finne klokkeremer som kan strammes nok.

MHM 23-03-05 09:47

Kjempefin tabell! :D :cool:
167 cm høy og 17 cm rundt håndleddet = kraftig beinbygning.
Og da ble jeg vel glad...eller? :p

Trøst Fedonisten: Tyngden på skjellettet vil jo legge seg som tørrstoff på Tanita. Ergo er kanskje ikke tallet ditt så lavt.... :snill: (ikke nedlatende! ;) )

Aline 02-05-05 09:26

artig... hvis jeg måler uten å stramme, så har jeg 16... dvs middels, og hvis jeg strammer litt, så har jeg 15.5 dvs lett... :confused: og jeg som trodde benbygningen min var kraftig? jaja... vi får se når emballasjen er borte :D

Lynx Lynx 08-05-05 22:04

hmm. ikke noe overraskende.
 
Jeg skjønte at jeg hadde tung beinbygning i 4. klasse, når alle vi tynne jentene stod på rekke og rad. Jeg var ikke radmager, men ikke fet heller, ikke da før puberteten. De andre veide allikevel ca 15 mindre enn meg, alle som en. Særlig irriterende var det at vi var like høye... jeg gråt en skvett husker jeg, men helsesøster tok tak i meg og sa: "Du skjønner vel at du har kraftig beinbygning vennen min, det er ikke for mye fett på deg."

Det var godt å høre, og med 18 cm om håndleddet og en høyde på 175 burde det bekreftes av tabellen. Så når jeg måler og veier, ser jeg mer på centimeter inn, enn på vekten.

gaupe

Amica 09-05-05 00:55

Måler dere "over" knoken sier du? Men det er jo sant, jeg har gått ned 8 kilo bare, men 3 cm over håndleddet. Det blir jo litt feil at jeg har tung beinbygning som overvektig, og middels som tynnere :o Men skjønner jo at dette bare er en indikasjon. Som hos andre er håndleddene noe av det spinkleste du kan finne på min kropp, støveletter uten glidelås kan jeg bare drøøøøømme om..:mad:

pysa 09-05-05 08:49

Tabellen bekrefter jo bare noe jeg alltid har visst. 175 cm og 17 cm... altså kraftig benb. Det husker jeg fra den gangen hoftene stakk ut ( les 15 år gammel) Jeg var tynn men brei pga av benbygningen... ikke mye jeg kan gjøre med det! men polstringen utenpå skal bort bort bort!!!!

dingpot 09-05-05 17:47

175 cm høy, og 15,5 cm rundt håndleddet. Jeg som alltid har trodd at jeg hadde kraftig beinbygning!!! :eek: Hehe! Jeg er jo liten til middels da jo! Jaja:p

chablis 15-07-05 12:10

17 cm rundt håndleddet og er 166 cm høy. Kraftig beinbygning, ja!

(Fotballegger har jeg også, og jeg som ønsker meg slike kule boots..):(

Lennor 15-07-05 13:06

Jeg er 169 og hadde 16 rundt håndleddet.... så da var vel jeg middels... synd jeg ikke er middels på resten, da :rolleyes: :p

Fjonken 19-05-06 11:41

Sv: Hva slags benbygning har du ?
 
Ja, da er det bekreftet.. 170 høy og 17 cm gir ekstra kraftig beinbygning. Da hadde fysioterapauten som målte beinbygningen min helt rett.. Beingrinda mi veier 14 kilo og det er laaaangt over gjennomsnittet.

Siljevanilje 20-05-06 23:08

Sv: Hva slags benbygning har du ?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjonken
Ja, da er det bekreftet.. 170 høy og 17 cm gir ekstra kraftig beinbygning. Da hadde fysioterapauten som målte beinbygningen min helt rett.. Beingrinda mi veier 14 kilo og det er laaaangt over gjennomsnittet.

akkurat likt som meg. men jeg vet både sånn for meg selv og fått det bekrefter av trener o.l. at min benbygning er mye tyngre enn gjennomsnittet. og i tillegg til dette , alle damene på mor sin side er breie og reltivt tunge i benbygningen.

Nille 21-05-06 09:47

Sv: Hva slags benbygning har du ?
 
Bare beina i knærne og leggene mine veier sikkert 14 kilo aleine........:(
..korte røtter - godt planta !


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no