Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Treningsdagbok (for alle) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16632)

tommygutt 09-01-08 21:25

Treningsdagbok (for alle)

Virker som om det er mange aktive sjeler her inne på forumet og det er kjempebra! Hva med å dele litt erfaringer med andre?

Hva har du trent i dag? Hvordan gikk det? Funker det bra i kombinasjon med lavkarbo?

En tråd til inspirasjon for andre, eller frustrasjon for at man enda ikke har kommet seg opp av godstolen. Husk, det er aldri for seint :)

Starter med meg selv da, dagens økt:

Intervall-trening på spinningsykkel, 10 min oppvarming, 4x4 min drag med 3 min aktiv pause. Sone 3/4 i dragene. 10 min rolig nedsykling.

10 minutter på vibraplate med mage, rygg og triceps.

Dagens økt var TUNG etter 2 timer på truger i veldig løs snø i går kveld. Energien og humøret på topp!

Fyr løs folkens!

Bulldog 21-01-08 21:20

Sv: Treningsdagbok

Jeg ser denne tråden fikk en overveldende respons :lol:

Jeg begynte et nygammelt program i dag, så jeg kan jo poste det her sånn for moro skyld :)

30min rask gange til gymmet som oppvarming.
Markløft: 12 x 60 - 10 x 80 - 8 x 100 - 5 x 120
Stående roing med t-bar: 12 x 15 - 10 x 30 - 8 x 45
Facepulls: 10 x 15 x 3 (dette er en enormt bra forebyggende øvelse for skuldre)
Sittende roing: 12 x 45 - 10 x 50
Nedtrekk: 10 x 35 - 6 x 50 (begynner å gå tom her :lol:)
Curl: discovekter til jeg var helt tom.
40 min frisk gange i oppoverbakke og en jævlig lang og bratt trapp hjem igjen.

I morgen er det lette pressøvelser som gjelder, på torsdag lette trekkøvelser, og på fredag tung press. Det gjenstår å se om jeg feiger ut :)

LilleRosin 21-01-08 21:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bulldog (Innlegg 391311)
Jeg ser denne tråden fikk en overveldende respons :lol:

He, he.

Jeg har trent lite i det siste, på grunn av en operasjon. Men nå har jeg bestemt meg for å starte igjen. Ble bare 30 minutter på ergometersykkel i dag, men det er en start. :o

tommygutt 21-01-08 21:31

Oi, oi, det er liv her jo :-)

Jeg la denne død jeg da jeg trodde at ingen hadde noe å dele med meg :-)

tommygutt 21-01-08 21:34

Kan jo nevne at etter en hard uke med mye trening ute, har jeg pådratt meg en liten forkjølelse, så dagen i dag blir brukt til hvile for min del. SINNSYKT kjedelig, men sikkert nødvendig.

Håper å være klar til en rolig økt på ski i morgen, for skiløypene er som trikkeskinner i milevis innover skogene her i nærheten.

Bulldog 21-01-08 21:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin (Innlegg 391317)
He, he.

Jeg har trent lite i det siste, på grunn av en operasjon. Men nå har jeg bestemt meg for å starte igjen. Ble bare 30 minutter på ergometersykkel i dag, men det er en start. :o

Det er en kjempegod start :)

Bulldog 21-01-08 21:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tommygutt (Innlegg 391324)

Håper å være klar til en rolig økt på ski i morgen, for skiløypene er som trikkeskinner i milevis innover skogene her i nærheten.

Sliter ikke det fælt på skiene? :p

Artig at tråden fikk litt oppmerksomhet. Jeg tror det kan være motiverende å kunne "skryte" litt av treningen sin... Om man har et spesifikt mål, og poster det også, så kan det kanskje være en pådriver for å nå det?

Jeg kan ihvertfall si hva primærmålet mitt er nå: 200kg i mark før sommeren. Da slår jeg persen min fra jeg var 17, forhåpentligvis to vektklasser lavere (eller hvertfall en) :lol:

Veggpryd 21-01-08 22:00

Jeg får alltid dårlig samvittighet av å lese sånne treningstråder.... :o

Går på kickboksing (en gang i blant), og har som mål å ta laveste gradering til sommer'n (gult). Vi får se hvordan det går da :snill: .

nellie 21-01-08 22:40

jeg har trent i dag!!

90 minutter med kondis på SATS (30 min ellipse, 20 min tredemølle, 40 min ergometersykkel)

prøvde å holde pulsen rundt 150, men gikk litt opp og ned.

I LOVE WORKING OUT:D

Og synes det fungerer fantastisk på lavkarbo=)

Mål for denne uken er å slå forrige ukes 8 timer og 3 minutter

Annemora 22-01-08 00:39

Er omsider i gang igjen. Kuta (det samme som å løpe/jogge/springe) i formiddag (eh... i GÅR formiddag): En time og tretten minutter med gjennomsnittspuls på 169.

En måned nå (gremmes), med stillstand av ymse årsaker. Nå går det bare framover. :)

Bulldog 22-01-08 20:06

Dag 2, lett "pressdag":

30min rask gange til gymmet som oppvarming.
Knebøy: 15 x 40kg
Benk: 15 x 50kg - 10 x 50kg
Skulderpress: 10 x 40kg (maskin)
Dips: 15 x 60kg (maskin igjen :o )
Pushdown: dropsett 40 - 30 - 20 - 10
40 min frisk gange i oppoverbakke og en jævlig lang og bratt trapp hjem igjen. Faktisk enda brattere i dag...

Har på følelsen at jeg har glemt å skrive ned ett eller annet...

nellie 22-01-08 20:54

I dag ble det to omganger

først morgentrening: 60 minutter ellipse (samtidig som jeg leste), 20 minutter core rhythms når jeg kom hjem

så ettermiddag: 80 minutter ellipse og 10 minutter ergometersykkel

LilleRosin 22-01-08 21:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 391855)
I dag ble det to omganger

først morgentrening: 60 minutter ellipse (samtidig som jeg leste), 20 minutter core rhythms når jeg kom hjem

så ettermiddag: 80 minutter ellipse og 10 minutter ergometersykkel

Jøss. Det var masse trening.

Det ble bare 30 minutter på ergometersykkel i dag også.

energibunten 22-01-08 22:02

Sv: Treningsdagbok (for alle)

Jeg har ført altfor mye treningsdagbøker før så jeg må drive lystbetont.

Men angående lavkarbo. Sånn ser ut til å funke:
Har jeg kjørt en tøff utholdende økt så putter jeg litt druesukker i drikken min etter trening. Feks melk, egg og litt druesukker (25-75 g).
Har jeg kjørt snilt eller vet jeg har fått i meg litt karbo ellers på dagen så dropper jeg det.
Nå er jeg aldri sånn utkjørt som jeg var for noen uker siden og jeg kan kjøre hardt dagen etter også om jeg vil.
Jeg trener styrketrening jevnlig, 1-2 ganger i uka på studio og 2-3 ganger i uka hjemme.
prøver å sykle/løpe/gå på ski hver dag for da er energinivået størst. Blir rett og slett lat av en hviledag. Mye vanskeligere å komme igang dagen etter en hviledag. Sykler mye hjemme, ganske kort og ofte hardt, med naturlig intervall, evt 4min drag, eller tøff distansetrening. Løping mer moderat og lengre tid. Ski er jeg dårligst i..

tommygutt 22-01-08 22:09

Flinke folk her ser jeg :-)

Nok en ufrivillig hviledag her, trynet fullt av snørr og fortsatt strålende skiføre ute. Frustrerende!!!

martefie 23-01-08 18:04

Styrkestrening på SATS på mandagen. La på mer vekter enn tidligere i år. To ganger i uka ser ut til å gi resultater.

Balletten i dag. 1 1/2 time klassisk ballett.

(Må se bra ut i trikot til neste jul. Skal ha oppsetning sammen med snertne små sneller i sen puberteten, og jeg er en gammel røy på snart 32)

tommygutt 23-01-08 18:09

Trosset snørr og atter snørr i dag, fikk gått en time på ski, sone 1.

Godt å komme i gang igjen.

Homenkollen Skimaraton nærmer seg med stormskritt!! HJÆLP!

Kenny 23-01-08 20:31

Startet med 15min tredemølle. Trente :
*Bryst
*Rygg
*Skuldre
*Triceps
*Biceps
*Ben
*Legger
Alt med 2-3 reps x 10.....
Lenge siden sist, men klarte det meste - kjører tyngre vekter ifht tidligere.
Sliten nå ;)

nellie 23-01-08 20:49

i dag ble det 60 minutter på ellipsemaskinen også 30 minutter sykkel etterpå.

LilleRosin 23-01-08 21:24

Ble 30 minutter på sykkel i dag også. Er en stund siden jeg har trent kjenner jeg. Før operasjonen så syklet jeg i 45 minutter pr. gang. Men må nok trene meg opp igjen litt. :p

Kenny 24-01-08 20:17

Beefcake trening i dag oxo...samme som sist ;)

nellie 24-01-08 20:20

I dag har jeg trent 20 minutter mer core rhythms (dansing som fokuserer på core)
så ble det time og 10 minutter på ellipsemaskinen og 30 minutter på ergometersykkelen.
KNALLtrening i dag! kosa meg masse

LilleRosin 24-01-08 21:02

30 minutter på ergometersykkelen i dag også. ;) Skal få prøve å økt litt til neste uke.

Er ikke så mye trening jeg rekker når jeg er i full jobb, og har små barn. Men 45 minutter pr. dag skal jeg prøve å få til.

Lava 25-01-08 00:12

Så flinke dere er!
jeg rusler bare tur, jeg ... ;)

Veggpryd 25-01-08 11:09

Skulket kickboksinga denne uken.... :o

tommygutt 26-01-08 19:18

I går: 4x4 intervall på ski

I dag, 2 økter. 1. økt 2,5 sone 1 med joggesko - 2.økt 10x2 min styrketråkk på spiningsykkel

Veldig pigg i kroppen nå!!

Trinelise 26-01-08 19:42

Bare for å skryte litt så har jeg gjort reint kåken, skifta på senga, vasket to maskiner med klær, vært å handla, lagd mat, stelt kroppen og sist men ikke minst trent i 1 time og ti minutter. Så nå koser jeg meg faktisk med ett glass rødvin!!

;o)

tommygutt 26-01-08 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trinelise (Innlegg 393946)
Bare for å skryte litt så har jeg gjort reint kåken, skifta på senga, vaske to maskiner med klær, vært å handla, lagd mat, stelt kroppen og sist men ikke minst trent i 1 time og ti minutter. Så nå koser jeg meg faktisk med ett glass rødvin!!

;o)

Velfortjent rødvin :D

Skål!

Trinelise 26-01-08 20:57

:)
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tommygutt (Innlegg 393957)
Velfortjent rødvin :D

Skål!

Føler den er velfortjent etter en utrolig bra uke både med tanke på trening og kosthold, burde vel ikke avslutte den med rødvin.....men, en kan jo ikke være helt perfekt heller!

Skål!;o)

nellie 29-01-08 12:21

I går ble det 60 minutter intervalltrening på ellipsemaskinen, så 30 minutter lav intensitet på samme maskinen også 30 min lav intensitet på sykkel

Bulldog 01-02-08 20:33

Dagens:

Bilkjøring (i ny bil :D ) og litt tøy & bøy som oppvarming.
Markløft: 5 x 100kg x 3 sett - Byttet på sumo og gammeldags
Nedtrekk: 6 x 60kg x 2 sett
Sittende roing: 8 x 50 x 2 sett
Curl m tau og vaier: Dropsett 35 - 30 - 20 - 15

Fredager er tunge, selv om de er lette :)

Har holdt skjema siden sist, så kanskje sommerformen innfinner seg i år :D

Hadde jeg ikke vært så forkrøplet så kunne jeg kanskje blitt sterk også...

indi 06-02-08 10:09

Løfter litt på denne jeg, har alle slutta??
Bulldog bare ute og kjøre ny bil? (gratla:))

Jeg har ketosepause en stund etter å ha gått ned 27 kg:) og dermed dukket ideen opp om et eksperiment, nemlig og forsøke å ØKE muskelmassen til neste supervektveiing! Har trent hele tiden (siden august) men mest spinning. Så nå blir det full guff på muskelbygging, blir spennende å se om det går!
Uken startet med spinning på mandag, 60 min
Tirsdag: Oppvarming, 20mn spinningsykkel, så back ext 20x2 35 kg, abdominal 10x3 25 kg, innside lår 10x3 95 kg, leg press 10x3 65 kg og pulldown 10x2 25 kg, og ryggheving, la på 5 kg, 10x3.
Idag skal jeg få laget et treningsprogram, slik at jeg veksler mellom forskjellige muskelgrupper.

tommygutt 06-02-08 11:25

Slapp med innlegg her i det siste, men treningen går sin gang. Skal i kjellern i dag med en knallhard intervall, så hvile fra til lørdagens begivenhet i Holmenkollen (grøss og gru)

Bulldog 06-02-08 17:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av indi (Innlegg 399439)
Løfter litt på denne jeg, har alle slutta??
Bulldog bare ute og kjøre ny bil? (gratla:))

Takk for det :)

Jeg holder på etter planen, jeg, men det blir jo mye det samme, så jeg skriver ikke inn hver økt. Hadde en helt ok økt på lørdag og en litt laber en i går, og skal trene i dag og fredag. Til helgen skal jeg feire 23-årsdagen min, så treningen neste uke kommer til å halte skikkelig :W00t:

Tuppen 07-02-08 09:50

Henger på her jeg :p
I går :
Crossover: 4 kg (oppvarming 15) 5 kg 3x15
Skråflyes: 3 kg ( oppvarming 15) 4 kg 3x15
Flatflyes: 3 kg ( oppvarming 15) 4 kg 3x15
Framoverroiing stående: 5 kg (oppvarmin 15) 7 kg 15 15 13
biceps: 4 kg ( oppvarming 15) 6 kg 3x15
Nedtrekk: 3 kg ( oppvarming 15) 7 kg 3x15
ellers mage og ryggløft

Maten går greit- måte øke på karboen fra sist uke siden jeg gikk i bakken tre ganger... ups...

Tuppen 07-02-08 19:42

oppdaterer etter treningen i dag :D
Knebøy 5 kg ( oppvarmin 15) 10kg 15x3
benpress skrå 40 kg ( oppvarming 15) 60 kg 15x 3 ( fikk pump!!)
benspark 10kg ( oppvarming 15) 15 kg 15x3
Lårcurl ( bruker crossovermaskina her) 2 kg (oppvarming 15 ) 5 kg 15x 3 ( innsiden av låra) utsiden av låra samme
Leggpress sittende 20 kg ( oppvarming 15) 35 kg 15x3 så var jeg finito ferdig !!! beina skalv sånn at jeg hadde problem med å kjøre :lol:

Tuppen 12-02-08 07:09

har folk slutta å trene??

i går trente jeg :
Crossover: 4 kg (oppvarming 15) 5 kg 3x15
Skråflyes: 3 kg ( oppvarming 15) 4 kg 3x15
Flatflyes: 3 kg ( oppvarming 15) 4 kg 3x15
Framoverroiing stående: 5 kg (oppvarmin 15) 7 kg 15 15 15
biceps: 4 kg ( oppvarming 15) 6 kg 3x15
Nedtrekk: 3 kg ( oppvarming 15) 7 kg 3x15
ellers mage og ryggløft

skal ikke øke på vekter på noen uker nå....

Nepmulk 04-03-08 11:49

Hei,

Jeg trener til Skarverennet på ski (38 km), men etter at jeg begynte på Ketolyse så føler jeg ikke at jeg har nok å gå på til og klare å gjennomføre.
Jeg er vel godt trent utfra min størrelse. Går lange turer i skog og mark, sykler, trener styrke 2 ganger i uka, men årets skiturer har tappet meg helt for energi etter kortere distanser. Hva kan man fylle på med underveis når man skal telle karboer?
Noen tips?

tommygutt 04-03-08 15:00

Det høres merkelig ut at du skal gå tom? Jeg kan nå gå i timesvis på bare vann uten å gå tom etter at jeg la om til lavkarbo.

Jeg kan anbefale deg tynt utblandet proteindrikk med cocosa og honning. Jeg skal bruke dette på bla. Birken på ski og brukte det med stort hell i Holmenkollen Skimaraton. Det hadde nok funka bra uten honningen også, men det er hvertfall karbohydrater som er lette å ta opp og som smaker bra.

Bulldog 05-03-08 19:29

Ny dag, nye nedtegnelser :)

Begynte i forrige uke på et HST-lignende opplegg, hvor jeg trener hele kroppen tre dager i uka, og øker vektene litt for hver gang. Kun ett arbeidssett per øvelse. Det føles ikke ideelt sammen med dietten min, men jeg skal gi det noen uker til og se hvor det fører hen.

Dagens:

Knebøy - 55kg x 12
Markløft - 55kg x 12
Kabelroing - 70kg x 10
Skrå hantelpress - 24kg x 10
Nedtrekk - 60kg x 10
Pushdown - 30kg x 10
Hantelcurl - 8kg (jada...) x 40

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.