![]() |
Bringebæriskrem!
Dagens nytelse skulle egentlig være vispet fløtekrem med bringebær, men siden bærene var frosne da jeg puttet de i kremen, ble kremen tykk og kald og god i løpet av 2 minutter.
Jeg vispet 1,5 dl fløte med 1 ts splenda og puttet oppi ca 10 frosne bringebær tilslutt. Åh, det var godt det! Prøv du også ;) |
Sv: Bringebæris-krem!
Åååh :) DET skal jeg ha imorgen :D
|
Sitat:
|
Jeg lager dette stadig.. Det er min dessertfavoritt:heia:
|
Du trenger egentlig ikke vispe kremen først en gang. Knekk et egg oppi fløten og blend sammen litt før du tilsetter bær. Full fres i et par sekunder og du har deilig fløteiskrem, som er så godt som et fullverdig måltid. Det er noe avd et beste jeg har smakt, iallefall!
|
Sitat:
|
Gjett hva jeg skal gafle innpå i morgen!
|
Hva er SPLENDA? :o
|
SPLENDA® er laget av sukralose som er framstilt av sukker, og inneholder ingen kalorier, men er 600 ganger søtere enn sukker. Sukralose ble første gang fremstilt i Storbritannia i 1976, og har vært benyttet i matvarer i snart 30 år. SPLENDA® har gjennomgått mer enn 100 vitenskapelige studier som alle bygger opp under sikkerheten ved å bruke SPLENDA®.
Sakset fra www.jensenco.no Ellers har jeg en slik Magic Bullet mikser, og den er såååååå fin å lage slik is med, kjempeenkelt. OddE:cool: |
Magic bullet, hm... Hvor har jeg nå hørt det uttrykket før. :lol:
|
Sv: Bringebæriskrem!
Dette er jo nesten den berømte jukseisen, jo! Den levde jeg på i sommer :rodme:
Men, den versjonen som Mysticalsaga beskriver er absolutt den beste! Egg er viktig her, for da blir man i tillegg litt mett;) Og! Kanel og vaniljeessens (ikke vaniljesukker!!) gjør det hele bare helt überhimmelskt. Nei, nå må jeg legge meg før jeg skulle finne på å springe på Deli de luca for å kjøpe kremfløte. Haha. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Nehei! Har allerede bommet på en del oppskrifter her inne som IKKE ble som jeg hadde trodd. Så hvis det krever utstyr jeg ikke har, så kaster ikke jeg vekk fløte og bær unødvendig!:D
|
Sitat:
|
Sitat:
http://www.lefdal.com/is-bin/intersh...x/hb665_mx.jpg Og det er den jeg bruker når jeg lager jukseis, med bare staven så får jeg bringebær og fløte i taket og uteover veggene :o |
takk takk. da skal jeg prøve meg på dette i helgen. bare så synd at det kan se ut som om vekttapet går fortere uten fløte og rømme og sånn. Men jeg unner meg det innimellom allikevel. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg lager sånn "is" med cottage chese, bær og krem...diggers. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Får prøve igjen, mulig det var noe gale med fløta også :) Selv om den hadde lang holdbarhet og jeg kjøpte den i dag :)
|
Jeg bruker 1/2 dl fløte, 1 egg og heller på med frosne bringebær (stavmikser innimellom) til isen får passe konsistens.
|
har du ånkli kremfløte da? Hvis den har lang holdbarhet har du kanskje kjøpt matfløte?
|
Det var ekte fløte ja :) Kanksje ikke sånn kjempelang holdbarhet, men ble kjøpt i går, så den har jo holdbarhet en stund til mente jeg. Får prøve igjen, og hvis det ikek funker med resten av den, fårj eg kjøpe ny.
|
Sitat:
Moren min kjøper alltid fløte i god tid før hun skal lage noe med krem. |
Men altså. Kremen skal ikke vispes først. Jeg skrev jo det. :p
|
Fikk det til nå, og det er nammenam!!!!
|
Min ble nesten litt for fast. Brukte 1/2 pose frosne bringebær og 1 dl kremfløte. Glemte egget. Smakte nydelig likevel. :)
|
Sitat:
|
Jeg pleier å lage en ganske stor porsjon, har også oppi litt Anton Bergh- sjokolade, og heller resten opp i plastbegre jeg setter i fryseren.
Da er det alltid litt på lur om jeg har lyst på noe godt!:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har ikke opplevd "krystallis", nei, og jeg har gjort dette mange ganger!:)
|
min beste kjøleskapshemmelighet har 1 boks cottage cheese, en boks fløte(krem) og 10-12 bær...vroooom. nam
|
Sitat:
I går lagde jeg slik is med 1 dl fløte 1 egg 1 ts sukrin en neve bringebær og en en neve blåbær (ca) N y y y y y y d e l i g :D!! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09. |