![]() |
Kan noen se igjennom matinntaket mitt?
Er tilbake i ketoverden, etter et misslykket forsøk.
Etter å ha kutta røken har jeg gått opp 20:eek: til tross for rimelig rigid fedonkosthold. I slutten av jula begynte vekta endelig å gå nedover. Siden røkekutten, har blodsukkeret stabilisert seg pent og lavt (diabetes 2) Matinntak ett døgn: 3egg 6 bitervarmrøkt bacon (3g karbo) 50G VALNØTTER (7g karbo) pinnekjøtt med masse fett, 200g brokkoli med smør (5g karbo) 3 egg + bacon (3g karbo) 200g acocado + litt tunfisk i olje + majonaise og en ss rømme (2g karbo) Høres dette vettugt ut? I tillegg ktolysetablettene, + tran + omega 3 + litt cocosa med sjokoladesmak :) Er klart i ketose, selv uten at stixene er her. Jeg oser aceton. Blodsukkeret starter på 5,2 om morgenen, ligger rundt 4,4 hele dagen, samt 3,5 etter mosjon. |
Sv: Kan noen se igjennom matinntaket mitt?
Synes det ser bra ut, men kanskje mye nøtter hvis du spiser dette hver dag? Spis heller agurk eller selleri hvis du er fysen.
|
Jeg ville kutta ut nøtter til hverdags :ja:
Du får en del grønnsaker ekstra på de 7 karbene ;) Ellers ser det bra ut. |
Takker, skjønne småpiger :)
Nøtter er ikke hverdagskost. Holder meg til boka så godt jeg kan. Har forresten starta dagen med tomat, agurk og kylling i smør. samt 4 cocosabiter (Har fylt kokosa tilsatt ydderst litt 80% sjoko samt ekstra kakao i konfektformer) |
Du er i hvert fall ikke alene!
Jeg har lagt på meg 12 kilo etter at jeg sluttet å røyke!:eek: Dia2 har tatt helt av etter at jeg "tok pause" fra ketogen kost, så fra i dag er det tilbake i fett- landet igjen! Og det er deilig!:D Vi fikser dette, vi! Vi har jo sluttet å røyke, jo! :heia::heia::heia: |
Dagens kost:
Tomat, agurk og kylling i smør (2g karbo) Græddost 150gram (var supersulten) 0 karbo Til middag blir det pinnekjøtt og 200g brokkoli (5g karbo) Resten av dagen får bli slik at jeg får i meg nok grønt. Er forresten forfjupset over karboinnholdet i løk. Jeg er løkoholiker! |
Kanskje du er litt dårlig til å planlegge...? Sånn litt....?
Den haugen med gräddost kunne jo inneholdt feks agurk, tomat, paprika OG litt ost! Så på oppskrift-delen angående frokost, lunsj og småmåltider for tips! Eller rett og slett rester fra gårsdagens middag. :) Elsker løk selv og spiser det med god samvittighet! ;) |
Bomskudd.
Er planmenneske. Pga diabetes har jeg i flere år planlagt mat for minst ei uke av gangen, men det er jo litt greit å variere litt innaforr samme døgn. |
Bugger! Kan man ta så feil, hehe!
Håper du tilgir meg! ;) |
Jeg er og veldig glad i løk, men prøver å skifte ut endel med purre nå om dagen. Vanlig løk har 5,7g karbo pr 100g, purre har 3,6g og vårløk 4,7g i følge Bama.
|
Sitat:
Har nu vært på studiesamling i noen dager, og selvsagt levd etter planen. Kalde speilegg med bacon som frokost, mens man kjører til høgskolen :) Våtservietter er en fantastisk oppfinnelse |
Hvor mye fett trenger jeg i døgnet?
Spiser endel cocosa, smør og olje, men hva er idealforholdet? |
150- 200g pleier å være ca75-80% av energiinntaket!
|
200gram? Tar man da 2dl olje og bøtter nedpå?
|
Sitat:
Ellers er det mange tråder om hvordan man får opp fett inntaket. Skal se om jeg finner noen til deg!:) |
Du kan jo ta en titt i denne tråden i hvert fall!
|
Seterrømme sier jeg bare! Mmmmmmm:D
|
Takker så meget :)
Så neste sak: Hvor nøyaktig skal jeg beregne døgninntaket? Er det totalt krise med 2-3 g karbo over eller under de 20 jeg skal ha i døgnet? |
2-3 over er ingen krise, men det er lurt å ikke ligge for mye under, du vet sånn ala at kroppen tror du sulter og tviholder på alt!:eek:
Så, heller litt over enn under, men som sagt ingen krise uansett!:D |
Så litt mere fettspørsmål:
Jeg spiser smør på omtrent alt, greier også begrensa mengde cocosa. Er optimal olje som shot, greit? |
Superdupre råd, mine skjønne piker :)
- 3Kg på ei uke Da fortsetter jeg med å bøtte nedpå olje. Er betraktelig lettere å få i seg enn Cokkelikosa. En til to avocadoer om dagen, gjør også susen. Motivasjonen er på topp. Fortsetter jeg sånn i et år, kommer jeg til å gå i minus |
Så bra det virker! :heia:
|
Kitt, du er min heltinne :)
Takker så masse for hjelpa. |
Sitat:
Bare hyggelig! Vi er her for å hjelpe og støtte hverandre!:D Nå har jeg vært HELT røykfri i 9 uker, og som hos deg, dog ikke like fort, er vekta endelig på vei nedover igjen! Vi skal bli BÅDE slanke og røykfrie, vi!:heia::heia::heia: |
Forstår på boka at man skal øke karbinga etter ei stund. Hvor mange uker skal man gå på 20? Er set sånn +5 i uka etter ei stund, for å snu når stixen får feil farge?
|
Har aldri økt på noen ting, jeg! :p
Er jeg i ketose, så holder jeg meg der jeg er! :D Hvorfor forandre på noe som virker så bra???;) |
Ok, stoler på superKitt
|
:rodme: igjen!
Føler meg ikke så veldig super! Er dødsgod på teorien, men er desverre ikke noe god til å klare å følge den selv! I lengden, da! Har jo gått opp og ned de "samme" kiloene opptil mange ganger.:o Vet at teorien virker, da! For jeg går jo ned, og mange med meg! Satser på at jeg til slutt skal klare å følge mine egne gode råd lenge nok til å kunne kalle meg selv "slank og røykfri for godt"!:p |
Ned 1,1 denne uken. Totalt ned 7,1 siden 1. mars.
|
:heia::heia::heia:
Bra jobbet! Går nedover her også, dog ikke i det tempoet!:p |
Gratulerer med strålende ned gang runegutt:heia:
Og Kitt og begge: Supergratulerer med røykeslutt!! Det går bra så lenge dere vil det, skal dere se:D:heia: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52. |