![]() |
Kokostopper, superraske
Disse ble veldig gode, og tok ikke noe tid å lage...
Ble ca 45 stk ut av hele røra, og hver enkelt inneholder ca 0,7 g karbohydrat...jeg eeeeeeeeeeeeeelsker godis, g tru meg...2 holdt i massevis faktisk... 2 egg 50 g smør smelta ca. 12 ss splenda...(eller etter smak da....) 200 g kokosmasse(landlord sin inneholdt lite karber) pisk egg til eggedosis, rør inn alle ingrediensene. Form runde små topper på bakepapirkledd plate. Stek i ca 10 min på 180 grader..eller til de da begynner å bli brune... Vel bekomme...det døyver verste søthungeren...:) |
Sv: KOKOSTOPPER...superraske..
Uææææ.....fristelser i fleng her i dag. Takk for oppskrift:)
|
Disse skal lages i helgen!:sikle:
|
Må jo ikke legge ut godis oppskrifter med ingredienser jeg faktisk har!:eek::p Blir jo farlig det... *knis*
Får lage til helgen, får besøk da:) |
Sv: Kokostopper, superraske
Dette blir til helgen ja :jummy:
|
Elsker kokos også er det snart helg:D Dette må prøves..
|
Lurer på om det går an å bruke stevia i stedenfor splenda? :)
De høres utrolig gode ut! |
Tror sikkert både stevia og sukrin (evt en herlig kombo) funker bra i disse for oss au naturel'ere;)
|
Bare huggelig...tok søthungeren min ihvertfall:)
De blei kjempegode:) Nesten som kokosmakroner, bare med litt annen ettersmak...:) Var usikker på søtningsmiddelet, men hadde bare splenda....noen som veit om noe med enda mindre karber???? For det er jo det som drar opp innholdet i de... |
Det fungerte glimrende med stevia, ble nesten for søte :D
|
Står i ovnen NUH! :D
|
De smaker om mulig enda bedre med litt smeltet mørk sjokolade over!:D:sikle:
Må seriøst skjerpe meg for å ikke spise opp hele boksen!:o |
Er det lov å spise kokostopper?
|
Vanlige kokosmakroner er jo så klart ikke lov...og så lenge du ikke spiser hele røra, så er det ikke mer enn 0,7 g krb i en topp...så om det daglige krbinnholdet du skal ha ikke overskrides så kan du så klart så klart spise en eller to av disse..?
|
Nå skal ikke jeg sin det for sikkert i ditt tilfelle da...for Lindberg har jeg veldig lite peiling på egentlig....:)
|
Noen som har forsøkt med olje istedenfor smør? Hva med vaniljeessens i?:)
|
OMG! Jeg har spist mange av disse i dag!
Fulgte oppskriften, men tilsatte litt (1/3 plate) 70% sjokolade og bittelitt mer smør, det var nydelig!! :) Barna likte dem også. Tok 9 ss sukrin i stedet for 12, jeg syns de faktisk var litt for søte. Så neste gang blir det 7-8 ss. |
Da er disse ute av ovnen :D
Jeg tok også 8 ss splenda og synes det var mer enn nok ;) |
Ååå, må testes!! :p
|
Landlord sin kokosmasse inneholder ca 10 g. karber, mens ICA har en type (Ica sitt eget merke) som kun inneholder 6,5 g. Ikke særlig dyr heller, 7 kroner for 200 g.
:) |
Hvorfor inneholder ulik kokosmasse ulik kh? Er ikke kokos kokos da...?
|
Er jo sånn med massevis av varer, at de har ulikt innehold av karber.. Best å sjekke uansett tenker jeg :)
|
Er det noen av dere som har prøvd spisdegslank.no sukker? Det er ingen karber, men vet ikke om jeg kan bake med det??
|
Mener det var spisdegslank sukker Mona hadde brukt i sjokoladekaken hun hadde med hit i går!
|
Sitat:
|
:mad: De smakte helt merkelig. Sukkeret fra spisdegslank var ikke bra. Det virker som den har klumpet seg istedet for å blande seg med eggedosisen. Må nok prøve igjen i morra med natren, men hadde lissom alt i hus nå... Jaja, nye lodd, nye gevinster. ;)
Jeg spiser dem lell jeg :D |
Har ikke peiling på sukker fra spisdegslank, men selv smakte jeg det til med sukrin, og hadde oppi én ss splenda i tillegg (for å få den "riktige" søtsmaken), og det fungerte kjempefint :)
|
Går helt fint å lage disse uten sukker el splenda også. De blir kanskje litt mindre faste, men men. Jeg lager dem større, så får kasnkje en 15 - 20 ifra røra.
|
Jeg tok kakao i noen av dem, bare for å smake lissom og det var godt... Altså så godt det kan bli med "litt rare sukkerklumper";). Men okkesom så er det tydelig at de må være gode iom disse var spiselige for meg. Men men.. Alt går i grisen :hungry: Sånn er det bare.
|
Hihi! Jeg prøvde å lage dem som kjeks på en måte, bare legge det flatt utover og rute opp med pizzahjul - utrolig digg med jordbærsyltetøy og rømme på! :D
|
Åh, der sa du noe ;) Deilig med noe søtt altså. Tar dem med som kos på kveldsvakta. Godt å ha noe moms etter tørre knekkebrød :)
|
Hehe, jepp. Er utrolig hvor mye man egentlig kan variere på denne kuren! Nå er jeg riktignok en av de heldigere, for søtningsstoffer, melkeprodukter, lettbrus og slike vanlige partystoppere ser ikke ut til å ha noen særlig effekt for min del, og da kan man jo unne seg litt mer innimellom.. Men herlig, herlig! :rolleyes:
|
Så sodt! Hadde litt sjokolade på toppen etter at de var stekte. Min favoritt:)
|
Å jebaluba! Jeg elsker kokos og disse var bare himmelsk og farlig gode!:spisesnak
Sikkert deilig med smeltet 70-86 % sjokkis oppå, men nå måtte jeg gi meg før brettet var tomt... *kremt* Forresten, holdt med 8 ss splenda her også - og gjerne mindre enn det! Takk for en diggers oppskrift! |
Lager dere dem veeeeldig små? Jeg fikk bare 18 stk ut av røra jeg. Ca en toppet ss pr stk.
|
Sitat:
|
Jeg stekte dem nok litt lenger enn 10 min, for de ble ikke litt brune før det. Smakte på en og den var veldig god. Men kunne nok kanskje laget dem mindre, for det var mektig og nok å tygge på :)
|
Tenkte jeg skulle prøve ut denne oppskrifta...men om derer kun får 18 stk av oppskrifra, så blir det jo betydelig mere karber pr stk enn det som står i første innlegg.... Kanskje ikke så lurt å spise så mange da..ihvertfall om man er i ketose..hmm
|
Man orker uansett ikke mye av dette. Utrolig godt, men veeeldig mettende!:D
|
Ok:)
Men da må jeg kanskje prøve meg på dem i helga!! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07. |