![]() |
Pepsi max-junkie!
Er det noen der ute som kan fortelle meg om jeg kan drikke pepsi max på lavkarbo dietten? Drikker MASSE vann, mellom 2 og 3 liter hver dag, men er så ekstremt glad i pepsi max! Det inneholder 0 karbohydrater, men har sorbitolen og aspartanen noe å si?:confused::confused::confused:
|
Sv: Pepsi max junki!
bare kos deg med pepsi max du, så lenge det blir i tillegg til vannet. :)
|
Å nå reddet du dagen min! Det er det eneste jeg har å "kose" meg med :) Drikker langt mindre enn jeg gjorde før da...
|
jepp, jeg kan fint drikke pepsi max og likevel gå ned i vekt, men ikke alle som kan det visstnok, men det ser du etterhvert... :)
|
Men hvordan fungerer det med andre søtnings middel som natreen? Kan jeg ha noen få dråper av dette i fløte, å lage krem? Inneholder jo omtrent ikke karbo i det hele tatt og tar skikkelig vekk suget etter søte desserter..... :rolleyes:
|
kan funke det og, men jeg anbefaler sukrin... den får du på helsekosten... :)
|
Når det gjelder natreen, sukrin, splenda og stevia må du nesten finne ut hvem du liker best. Noen av dem er sukkeralkohol mens andre har karbo. (De med karbo er ofte så lette at en ts ikke veier ett gram engang, derfor blir det veldig lite karbo likevel:))
Men jeg synes natreen har litt besk ettersmak. Sukrin har en litt kald ettersmak. Splenda er den jeg liker best, men jeg har ikke prøvd stevia. Det beste når man baker er å blande søtninger synes jeg værtfall:D |
Sv: Pepsi max-junkie!
Tusen tusen takk for hjelpen! :) Er ikke alltid like lett å vite hva man kan spise og hva man ikke kan spise? Pleier dere å lage dere krem med med søtningsmiddel? Føler liksom at det er så ille usunt selv om det ikke er det i følge dietten.... :confused:
|
Sitat:
Bare husk å tell med karbene i dagsrasjonene selv om det ikke er så mye:D |
Nå om dagen går det mest i rent kjøtt, fløte, egg og grønnsaker (ikke de med nevne verdig mye karbo som erter, osv...) Spiser også litt ost. Tror jeg nå ligger på mellom 15 og 25. Om jeg også spiser kremen rent uten frukt vil det jo bli enda lavere i karbo innhold?
|
Sitat:
|
Hvordan ser din dags meny ut da? Hvor mange ganger spiser du daglig? Jeg føler nå at jeg bare spiser meg fetere og fetere, selv om jeg VET at det er slik jeg skal spise. Jobber en del med å snu om tankegangen... Spiser du deg alltid mett?
|
Sitat:
En vanlig dag er omtrent slik: Frokost: Omelett eller eggmelk med kaffe Lunsj: Rester fra middagen dagen før eller hjemmebakte rundstykker med fett pålegg som feks salami og ost. Middag: Alt mulig kjøtt, fisk, kylling osv osv, masse grønnsaker, en fet saus. Gjerne sopp, sellerirot, blomkål og Kvelds: Sjelden jeg orker noe, men er jeg fysen tar jeg litt piska krem og bær feks, eller en kaffekopp med cocosa oppi. |
Hum, det så egentlig ikke så veldig ulikt ut min diett... Jeg spiser:
Frokot: Bacon og eggerøre med fløte + agurk og grønn salat Lunsj: Eggerøre isberg salat og agurk middag: Rent kjøtt og grønnsaker med lavkarbo + rømme eller creme fresh Kveldsmat: Hjemmelaget lavkarbo knekkebrød med magerost og paprika, noen ganger eggerøre... Hva vil du kalle din dietten? For nå begynte jeg nesten å bli litt usikker... |
Sitat:
Fedon ligger vel ganske mye høyere på karber i døgnet og mer opptatt av GI enn karbohydrater i seg selv:) |
Ja jeg har satt meg enda litt mere inn i det nå, å på fedon dietten spiser man jo langt mere karbohydrater enn jeg gjør... :D
|
Sitat:
Husk å spise så mye fett du orker, da slipper du søtsuget og holder deg mett leeeenge:D Prøv å spise grønnsaker til hvert måltid, selv om det kan være vanskelig. Lover deg at det funker. Jeg har gått ned ca 20 kg siden i fjor høst:D |
Er du ikke på facebook Maylinn?? :eek:
|
Sitat:
Bare for å gi et dobbeltsjokk. Jeg drikker også pepsi max, prøver å få i meg litt mer vann enn jeg har gjort til nå. |
Så flink du er! Hva var start punktet ditt? Jeg vil ned 20 kilo selv, helst før sommeren :D Prøvd masse forskjellige slanke kurer, slankepiller, slankekaffe, osv.. Men jeg klarer ikke å gå sulten....
|
Nå skal du ikke slanke deg, men spise annerledes og lage masse god mat :D
|
Sitat:
Jeg har tenkt å gå ned ca 15 kilo til. Vier i dag rett under 100 og begynte på 117. Skal ned til under 85. Det som er viktig når du har nådd målet er å IKKE gå tilbake til gamle vaner og gamle spisevaner. Da vil kiloene snike seg på igjen. Jeg tenker å øke karbohydratene gradvis og legge meg på mellom 50-70 kh om dagen. Altså ikke være i ketose, men fortsatt ligge relativt lavt. Nå har jeg finni såå mange ting som erstatter det jeg spiste før. Selleriroten og jordskokken erstatter potet, potetmos, pomfri osv. Har finni noen rundtstykker jeg synes fungerer VELDIg bra som brøderstatning. Ellers er jeg utrolig glad i ketolyse maten. Jeg elsker fløte, meieriprodukter, rent kjøtt osv:D Marius |
Sitat:
|
Sletta du innlegget ditt? hehe ble plutselig borte
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
de rundstykkene som jeg bruker mye er disse: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39877 |
Sitat:
Takk for tipset :) |
Godt å høre at jeg kan ta et glass pepsi-max... har økt vanninntaket til mellom 2 og 3 liter og drikker ikke noe annet enn vann om dagen... Hadde vært godt med noe annet innimellom. Kanskje på tide å begynne med kaffe og te eller noe sånt.
De rundstykkene må prøves en gang, de så gode ut! |
Sitat:
|
Ligger jo rimelig mange gode oppskrifter under oppskrifter nede på siden her inne også:p!
Når jeg ikk er gravid, drikker jeg ganske mye pepsi max pr dag, og det har ikke hemmet min vektnedgang noen gang:)! Bør nok drikke mindre sånn helsemessig generelt sett etter graviditeten også. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Her er min kilde til Stevia. Fins sikkert andre og kanskje billigere, men jeg har havnet her |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35. |