![]() |
Krf-reklamen på dagbladet.no
Sjekk ut Krf-reklamen på forsiden av Dagbladet.no..
Pinlig.:p |
Finner ikke...:confused: Link?
|
Går ikke an å linke direkte til en reklame, du finner den midt på forsida på www.dagbladet.no :) Bare scroll litt ned, den er til venstre for de siste valgstatistikkene. Bilde av lita jente i rosa genser. :D
|
*leter etter brillene*
|
Sitat:
|
Finner den ikke, jeg..?
|
Fant den da jeg prøvde IE.. jeg helt skjønte ikke at den var pinlig...?
|
Sorry altså, men den er ikke der, hverken i IE eller Firefox.
...og er heller ikke fan av skapsarkasme. |
Skjønner ikke jeg heller....
Kanskje det er pinlig..? ;) |
Skapsarkasme? :confused: Sikter du til meg nå? :confused: :confused: :confused: Jeg vil gjerne at du forklarer hva du mener, for jeg forstår ingenting. Ble det galt at jeg spøkte med en skrivefeil i en reklame, nå? :(
I reklamen står det "Vi vil: Kjempe for kontant støtten og øke den til..blablabla." Kontantstøtte skrives i et ord. Altså skal det være kontantstøtten, ikke kontant støtten. Det er jo ikke noen stor grammatisk feil hvis noen f.eks skriver det på et forum, men i en reklame i en landsdekkende avis skal jo ikke sånt skje. |
Sorry, ble litt feil. Har ingenting med deg å gjøre i det hele tatt. :D
Jeg er allergisk mot orddeling og synes det er en dramatisk forverring av språket vårt. At et politisk parti som skal holde orden på landet vårt får seg til å skrive noe sånt er ille, men at de ikke har kvalitetssikring som hindrer at sånne ting havner i media er hårreisende! Jo, helt enig med deg. Det er pinlig! :rodme: |
Sitat:
Tenk på hva en slik annonse sikkert koster da..reklamebyrå og alt det der, for ikke å snakke om hva Dagbladet tar for annonseplassen på førstesida der. Og så greier de ikke å unngå en sånn feil. :D Tror noen kommer til å få en solid dose kjeft for det der. :p |
Sitat:
Ille nok, men jeg så egentlig etter noe som var verre!:p |
http://gfx.dagbladet.no/an/603/3340/...et-468x400.jpg
De fikk nå pappapermisjon rett da. Hadde det vært en skoleannonse så hadde dette vært pinlig. Ala SV som ikke kan regne. Syntes reklamen var flott jeg. For valgfrihet er INGEN selvfølge. Det er noe som må velges. ;) Om det innebærer å stemme KRF blir en annen diskusjon :p |
Jeg er potte sur på partiene som presterte å ta bort småbarnstillegget og legge det til kontantstøtten. Snakk om å gi med den ene hånda og ta med den andre. Nei HP, du får ALDRI meg til å velge KrF.
|
Jeg for min del synes det er sleipt å bruke små, søte barn i reklamen. Det burde vært forbudt å bruke barn, eldre, kattunger og/eller innvandrere i reklamer. Jeg vil ha sort tekst på grå bakgrunn der kun budskapet får plass. Til nød en liten logo. :p
Et stort bilde av politikerene ville også vært bra. De ville øynene til Høybråten er nok til å skape en ekte velgerflukt! ..Zen er blitt bitt av valginnspurt-viruset, og er i kranglefanthumør. :p Når det gjelder det HP sier om SV og regning har han et poeng..:o Jeg er SV'er på min hals, men hadde jeg vært valkamprådgiver ville jeg forbudt alle sv-representanter å snakke om økonomi, og heller konsentrere seg om noe de har litt greie på. :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
hede |
Hehe, ja, jeg tror ikke akkurat at SV blir satt til å vokte pengesekken dersom det blir regjeringsskifte!
|
Sitat:
Kontantstøtte ja... Det er vel et såpass nytt ord at stavekontrollen ikke tar det som ett ord.;) |
Sitat:
HP, kan du ikke sende den bildefila til folkene på http://folk.uio.no/tfredvik/amo/ ? :D |
Sitat:
Jeg er forresten veldig for kontantstøtten, i likhet med flertallet av norske småbarnsfamilier :ja: |
Og en annen ting er at det likegodt kan være Dagbladets folk som har gjort dette. En gang jeg hadde skrevet et leserbrev til Aftenposten, hadde de gått gjennom alt og rettet det ihht sine retningslinjer. De hadde da fått flere skrivefeil som jeg ikke hadde hatt ;)
|
Leit jeg ikke....
Sitat:
Må bare forsvare Dagbladet i denne saken - for det er nemlig slik at oppdragsgiver eller byrå leverer et ferdig produkt i et format som er uomformelig for avisen. Det er ikke dagbladets ansvar å lese korrektur på annet enn sine egne innlegg - resten må kundene stå for. Men JA det er under en hver kritikk at et byrå har sluppet fra seg en slik annonse - og når så er sagt så syns jeg budskapet var greit med layout elendig (så fikkk jeg kritisert litt jeg også *fnis*) :dulte: |
Sitat:
Det jeg reagerte på i denne saken var at en grov skrivefeil sto "på trykk" i en av landets største nettaviser. HVA eller HVEM reklamen var for var ikke hovedsaken her. Sitat:
Jeg påpekte en skrivefeil, og at den var pinlig. KIart at det er pinlig for KRF å ha en sånn skrivefeil i reklamen sin, slik det ville vært for f.eks TINE hvis reklamen hadde vært for dem. Å ta det at jeg spøkte litt med en skrivefeil som et angrep på partiet eller kontantstøtten sånn generelt var da unødvendig. Det kom noen innlegg om det etterpå, men de var ikke signert meg. Da får du heller svare de som skrev det. |
Sitat:
|
Jeg er imot kontantstøtten jeg. :snill:
|
Sitat:
Jeg er så takknemlig for kontantstøtten at jeg holder på å grine bare jeg tenker på den. |
Sorry, men jeg skjønner ikke helt hva politikk og diskusjon av dette har å gjøre inne på dette forum..........
|
Sitat:
|
Sitat:
Når det er sagt vil jeg også påpeke at kontantstøtten oppmuntrer innvandrere til å være hjemme med barna sine når de strengt tatt burde ha vært i barnehage for å få sosialisering og språktrening. |
Ja jeg er jo enig i at disse punktene er bekymringsverdige og at noe bør gjøres med dette. Jeg tror allikevel ikke det er det beste å FJERNE støtten slik at det går utover mange "uskyldige" som bruker den slik den er ment for å brukes.
Men om de allikevel vil fjerne den, kan de for pokker ikke bare ta den bort mens det er så få barnehageplasser. Først må de skaffe nok barnehageplasser til ALLE, SÅ kan de heller evt. fjerne den. Selv om jeg håper de aldri fjerner den, da vet jeg ikke om jeg vil ha flere barn. I så fall må jeg spare opp masse penger først så jeg kan slippe å jobbe fulltid, for jeg nekter å ha et liite barn i fulltidsbarnehage, det syns jeg er grusomt. :( |
Som jeg skrev, så er jeg for å endre systemet. Men trangsynte politikere er jo så gode til å gjette hvordan vanlige folk har det at de vil vel ikke forbedre noe eksisterende. De vil vel bare fjerne den helt.
|
Sitat:
Jeg har tvillinger og mottok kontantstøtte da jeg ikke fikk bhg plass. Fordi jeg fikk støtte for to barn gikk det rundt på et vis, men det var jammen ikke noen penger til utskjeielser som godt kjøtt og treningskort... Da vil jeg heller ha gode ordninger som gjør at foreldre kan jobbe redusert, uten at det går ut over pensjonspoeng og andre goder! Barn har bare godt av barnehage, og hvis mor og far jobber redusert får man en god hverdag. Det er nå min mening... Og skrivefeilen på reklamebanneret er rettet opp... |
Sitat:
|
Sitat:
|
*sensurert*
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04. |