![]() |
Spm om cottage cheese og krem
Har fått helt dilla på CC og krem, spiser opptil en boks cc og 2 dl fløte om dagen. Er dette greit ( iflg Atkins)? Går jo ned i vekt og holder meg innenfor de karbene jeg skal.
|
Sv: Nille eller andre med peil (ang cottage cheese og krem
Sitat:
Men når du er på vedvarende er begge deler greitt, så lenge du holder deg innenfor grensene for karber etc. og du tåler det, dvs. så lenge du tar av er det helt OK - syns jeg. Men stanser vekktapet opp er det muligens et tegn på at 2 dl fløte er litt i overkant av hva kroppen din tåler i lengden .... Da er det det første jeg ville ha prøvd å kutte ned på. Det viktigste er at du innenfor filosofien finner DIN måte, det som funker for deg - og det gjør det jo !! :) |
Takk, kjære Nille :)
Det morsomme var jo at vekta har hoppet ned med 2,4 kg på ca en uke med masse cc og krem. Sikkert tilfeldig, men moro lell :D |
Hvordan er feks en halv cc og 1 dl krem i forhold til Lingberg da? Kan jeg spise dette?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
hva skjer med transfettet i kroppen ?? |
Sitat:
http://www.drlindbergs.no/page/index...975&parentid=8 |
Sv: Spm om cottage cheese og krem
Når dere sier CC og krem - er det da pisket krem, eller bare kremfløte oppi CCen som den er? Husk: det finnes ikke dumme spørsmål....Eller noe sånt....
|
Sitat:
|
Lagde det for første gang i går, men syntes faktisk det ble for mye krem:o Tror jeg må prøve med mindre mengde, var godt men jeg var ganske "kvalm" på en måte etterpå.
|
Sitat:
:):D:) |
Spiste først med bare søtningsmiddel, diastrø, men tok tilslutt i litt kanel og det ble vel bedre tror jeg.
|
Sitat:
|
Søtningsmiddel er et must!! Pisker det sammen med fløten, så slipper jeg klumper av Splenda i kremen :)
|
Sitat:
|
men det er noe jeg tenkte på her om dagen ... jeg har skjønt at noen tåler det mens andre ikke men de som ikke tpler det , detter de ut av ketosen ? er det det som er kluet ? eller er de fortsatt i ketose men ikke forbrenner fett ?? :o
|
Sitat:
Dette med matvaretoleranse eller hva du tåler uten at vekttapet stagnerer har ikke noe med ketose å gjøre. Jeg kan ikke spise nøtter, kunstig søtstoff og den del andre ting om jeg vil ta av. Det hemmer vekttapet mitt, men jeg er i ketose... Andre ting får meg ut av ketosen, men jeg tar av.... Det finnes ikke noe fasitsvar - sorry !! :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
men hva er forskjellen på f.ks philadelphia light (eller orginal) og cc ..... for kremost og rømme er jo lov på induksjonen men ikke cc :confused:
|
*dytter litt*
jeg har tatt hintet om at for mye ost ikke er lurt .... men gjelder dette rømme o.l også :confused: gjelder det alle meieriprodukter :confused: Takk for svar :D |
Sitat:
Lightost skal du uansett ikke spise på Atkins, du trenger fettet. |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43. |