![]() |
Grønne prikker
Vet dette ikke har noe mer lavkarbo å gjøre, men hvor mange innlegg må man skrive for å få mer enn en grønn prikk der hvor det står hvor mange innlegg man har skrevet?
|
Sv: Grønne prikker
Det har ikke med antall innlegg å gjøre, men er et system der man kan gi positive kommentarer på innlegg man liker (evt negative på de man ikke liker, men det brukes ikke så mye her akkurat :) ). Av en eller annen grunn kalles det ryktesystemet (noe jeg for min del synes er en litt dum betegnelse... :rolleyes: )
Og så får man poeng samtidig. Jo flere poeng du får, jo flere prikker får du etterhvert. Og jo flere poeng du har, jo mer kraft har du til å gi poeng til andre (dvs du kan gi flere poeng pr rykteutgivelse jo mer kraft du har) Fant ikke noe oppdatert info om dette (HP - kan det fikses tro?), så du får vente litt på det fra noen som kan reglene :). Du finner for øvrig kommentarene på kontrollpanelet ditt, hvis du har fått noen enda (vent litt skal du se ;) ) Og du gir rykte ved å klikke på skålvekten øverst i høyre hjørne. |
jeg synes det brukes ganske aktivt jeg , skal prikke deg jeg polvott fordi du er du ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har får prikker med jevne mellomrom, bare grønne altså :D
(har enda ikke terget meg på folk ;) ...) |
men jeg synes alle har grønne jeg ... :o finnes det flere farger ? er det forskjell på de lysegrønne og mørkegrønne ?
|
Eh ja!
Jeg kan gi deg en rød prikk, så kan du se selv ;) - då får du litt -poeng, men du har så mange + poenger at det antagelig ikke har noen betydning. Jeg er klar til å rødrikke deg jeg, hvis du vil :cool: .... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
*fnis* Tulleberter.
|
Slik å forstå. Men hva er forskjellen mellom lysegrønne og mørkegrønne?
|
Forskjellen er nivåforskjeller. Når man opp til neste nivå, altså har fått et bestemt antall prikker så skifter de neste prikkene og blir lysegrønne. Sånn har det i allefall vært på andre forum jeg har frekventert.
|
Det virker jo logisk.
|
Også krevs det dobbelt så mange poeng for å få en lysegrønn som en mørkegrønn.
|
Hva skjer når man har fått max mørkegrønne og max lysegrønne? Får man rosa da? :p
|
Jeg vil ha rosa.
|
Du verden, jeg trodde det hadde med antall innlegg å gjøre.
Hvem har vært så elskverdig å bidra til mine grønne prikker? :D |
Sitat:
|
Aha...:stortsmil
|
Må bare sagt at dette er et av de best fungerende forumene jeg noen gang har besøkt. Også er det så mange hyggelige mennesker her. Ingen som slenger drit til andre eller er negative.
:D |
*si* ikke sagt.
|
Sitat:
|
Sendte nettopp link til lavkarbo.no til en venninne, og det ryktes at jeg vet hvem du er polvott..
Hvis du tenker på alle overvektige to klassetrinn over deg på barne-/ungdomsskolen, så er det meg og en til med samme navn :p |
vet du hvem du er? Jeg er ikke så god på å huske folk noen klassetrinn over meg. Kanskje jeg husker det hvis du sier hva dere heter?
|
La deg til på messenger :)
|
denne tråden likte jeg ikke noen har gitt meg en rød prikk bare for og se hvor sint jeg blir ... (og det var faktisk ikke melanie hihi)
og jeg hadde denne reaksjonen --> :eek::realmad: det tok meg noen dager og komme over det men nå går det greit :D |
Sitat:
Jeg skal kompensere med å sende deg 2 poeng (det er vel det jeg gir) i en grønn prikk. |
Røde prikker forsvinner etterhvert som du får flere grønne. Ikke noe å henge seg opp i, med mindre du får en hel haug med røde prikker da.. Noe jeg neppe tror vil skje. Har røde prikker jeg og de er ikke gitt på spøk. Men jeg gidder ikke å henge meg opp i dem. Gleder meg heller over alle de grønne jeg har fått og de er i klart flertall.
Kort sagt, en rød prikk fra eller til spiller ingen rolle. |
må jo ikke gi røde eller grønne prikker vi ikke mener.
|
men jeg bare tuller altså, eller jeg fikk en rød prikk men jeg tuller med at jeg reagerte sånn :realmad: regaerte vel mer sånn :eek::lol:
jaja men jeg vil gjerne benytte anledningen til og takke for alle de GRØNNE prikkene , det er kjempekoselig, må liksom sjekke med jevne mellomrom... er sååå koselig :) |
det er bra
|
(Hentet frem en gammel tråd bare for å slippe å lage ny)
Har fått spørsmål om jeg vil undersøke noe, og har ikke peiling. Spørsmåla er: Hvem er det som lager disse tekstene som kommer opp når man peker på de grønne prikkene? Xx er ny på veien Xx er på en ærverdig vei Xx har en fantastisk aura rundt seg Xx er et fyrlys Xx er en juvel xx er veldig godt likt xx er virkelig snill osvOg hvilke kriterier gjelder for tildeling av antall av disse prikkene og valg av disse tekstene? Hvor ser man at man har fått røde prikker? Er det nok å sende en PM til noen og opplyse at man har tildelt røde prikker? Sånn, nå har jeg spurt. |
Flott at noen tar opp igjen denne tråden. Selv om jeg har vært med i forumet i over et halvt år, har jeg enda ikke helt skjønt dette "prikksystemet".
Først stod det "Valeriana er ny på veien". Kort tid etter, og før jeg hadde fått noen tilbakemeldinger stod det "Valeriana er på en erverdig vei". Men for noen få dager siden fikk jeg på nytt "Valeriana er ny på veien", og det skjedde etter at jeg fikk tilbakemeldinger på noen jeg skrev. ??? |
Sitat:
http://www.cosgan.de/images/midi/figuren/d090.gif |
Det som kommer opp der er bare en "gimmick" og er datagenerert. Det er ingen som sitter og velger hva det skal stå. De har ingenting med hvor mange innlegg en har....
Når det gjelder prikkene: For å få vite hvor mange prikker en har fått og hvem som har gitt dem og hvorfor går man på "kontrollpanel" oppe til venstre. For å gi prikk (eller tilbakemelding) går man på vekten over innlegget man vil kommentere. Der er få som gir/har gitt røde prikker her inne - ser ut som om terskelen for det er høy. Det vil heller ikke vise om man har røde prikker så lenge en har flere grønne. Hverken grønne eller røde prikker genererer noen PM eller mail. Man må sel følge med på kontrollpanelet sitt Skjønner ikke helt den barnehagekommentaren. Rykte/prikkesystemet her inne har fungert veldig fint og saklig - og oppmuntrende. I motsetning til andre forum jeg har vært innom hvor en blir rødprikket for å bl.a. ha kommafeil i innlegget :rolleyes: |
Hei Nille :)
Å, jeg beklager den barnehagekommentaren, det var uoverveid, trekkes tilbake.... Jeg skjønner ikke riktig ennå, for du skjønner at jeg selv har opplevd noe rart med disse prikkene, uten at det betyr så mye. Det var en gang jeg fikk en PM fra en person her inne. Hun skrev at hun hadde tildelt meg en rød prikk for ett eller annet, men jeg kunne ikke finne noen rød prikk noe sted.. Jeg synes det var litt merkelig. Det var det som fikk meg til å hentyde til barnehagen. Men altså, det har jeg beklaget. Og så lurer jeg også på om det er noen regler for hvor mange poeng eller hva det nå er, man skal ha for å få en grønn prikk, eller når man får en slik automatisk generert tekst. Vet du om det står noe sted? Jeg kjenner ikke til andre steder hvor det brukes slike prikkegreier, så jeg beklager min uvitenhet. Ha en herlig mandag. |
Det ligger tråder klistret i informasjonsforumet om både forumregler og ryktesystemet. :) (Og diverse annen informasjon som kan være nyttig. ;))
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=2 |
DER var linken ja. Og "ryktesystem" er det samme som grønne prikker !:)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26. |