Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Chili Texas style (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45375)

Photobscura 05-07-11 23:08

Sv: Chili Texas style
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av linkn (Innlegg 1154249)
Er det noen som vet hvor mye karber det er i den? Jeg skal lage den i morgen, skal ta en runde ketose igjen nå tenkte jeg.:D

Aner ikke. Men legg inn ingrediensene i diett.no, så funner du det ut! :)

Tasja 06-07-11 00:51

Sv: Chili Texas style
 
Jeg lagde denne igjen til familyen i dag, og den ble godt mottatt. :) Det jeg kom på underveis var at jeg var usikker på om den skulle trekke med eller uten lokk på gryten? Hva er den gjengse oppfatning?

Merket at det å ha komfyren på laveste ikke var lavt nok til at det ikke kokte. Så kan sikkert være lurt å ha en sånn metallrist i mellom. :cool:

Photobscura 06-07-11 00:57

Sv: Chili Texas style
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tasja (Innlegg 1154326)
Jeg lagde denne igjen til familyen i dag, og den ble godt mottatt. :) Det jeg kom på underveis var at jeg var usikker på om den skulle trekke med eller uten lokk på gryten? Hva er den gjengse oppfatning?

Merket at det å ha komfyren på laveste ikke var lavt nok til at det ikke kokte. Så kan sikkert være lurt å ha en sånn metallrist i mellom. :cool:

Uten!!! Hele poenget med å la den trekke er å få ut væske, sånn at den blir tykkere, og smaken mer intens! :)
Sikkert lurt med metallrist. Den putrer så vidt på laveste temperatur her, heldigvis. Har blitt litt fan av å la ting trekke! :D

manebane 08-07-11 08:39

Sv: Chili Texas style
 
Nesten så jeg vil anbefale folk å lage denne dagen før den skal serveres. Den er nemlig aller best oppvarmet med en god klatt smør i :o
Takk for oppskriften Photo, og ikke minst, takk for smørtipset. Har aldri gjort lignende før.

Photobscura 08-07-11 09:01

Sv: Chili Texas style
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manebane (Innlegg 1155851)
Nesten så jeg vil anbefale folk å lage denne dagen før den skal serveres. Den er nemlig aller best oppvarmet med en god klatt smør i :o
Takk for oppskriften Photo, og ikke minst, takk for smørtipset. Har aldri gjort lignende før.

Ja, ikke sant! Den er kjempegod når den er ferdig, men dobbelt så god dagen etter! :D
Smør ruler!

Cyan 08-07-11 09:08

Sv: Chili Texas style
 
Jeg har enda ikke fått testet denne, og den er nok ikke helt etter festivalreglementet mitt. Jeg tror jeg må prøve å få laget den den uka som mora mi er på besøk. Da har jeg pause fra festivalen. Jeg trenger jo ikke å fortelle henne hvor mye fett som er i den (hun er fanatisk, normalvektig lavkalorislanker av verste sort) :rolleyes:

Bee 08-07-11 10:57

Sv: Chili Texas style
 
Åh NAM!!

Jeg lagde denne dagen før vi skulle spise den siden den sies og være best dagen derpå.
Stooor suksess, og min lille snuppe på 1 år måtte seriøst begrenses. :D

Photobscura 08-07-11 12:00

Sv: Chili Texas style
 
Åh, så gøy! :D

vaskeklut 22-07-11 19:54

Sv: Chili Texas style
 
Amatørspørsmål: bruker du (masse) smør som fettkilde i dette?

Photobscura 22-07-11 20:09

Sv: Chili Texas style
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1166581)
Amatørspørsmål: bruker du (masse) smør som fettkilde i dette?

Ekspertsvar: Jepp! :D

Cyan 22-07-11 20:10

Sv: Chili Texas style
 
Denne gjorde stoooor lykke her i heimen, og oppskriften er herved gitt videre til min fettfobiske mor (Jupp, så god syns hun den var :D). Kanelen og spisskummin gjorde susen syns jeg :ja:

Photobscura 22-07-11 20:12

Sv: Chili Texas style
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1166596)
Denne gjorde stoooor lykke her i heimen, og oppskriften er herved gitt videre til min fettfobiske mor (Jupp, så god syns hun den var :D). Kanelen og spisskummin gjorde susen syns jeg :ja:

Så bra! :)

vaskeklut 22-07-11 20:13

Sv: Chili Texas style
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1166594)
Ekspertsvar: Jepp! :D

Åkei, da skal jeg lage denne en dag til uka :D

Farris 02-08-11 21:22

Sv: Chili Texas style
 
Vil bare takke for en fantastisk god middag!
Diska opp med denne retten i dag. Hadde i grunn ikke noe store forventninger, da jeg aldri har smakt noe lignende. Maten var så godt at jeg tørr påstå at det er en av mine top 10 beste måltider noen gang. Ganer brenner, og jeg svetter som bare det. Men allikevel så sitter jeg her mett og fornøyd!

Dette her blir det mer av fremover!

Photobscura 04-08-11 10:19

Sv: Chili Texas style
 
Hurra!

Jeg må lage denne igjen snart jeg også! :)

LIBBA 04-08-11 10:23

Sv: Chili Texas style
 
Her også :)
Den er fantastisk god :sikle:

Spinnerette 05-08-11 13:10

Sv: Chili Texas style
 
Nå står en halvert porsjon av denne og putrer på komfyren. Veldig spent!
Lurer dog på om jeg har blingsa i hermetikkhylla, og kjøpt en tomatpurè med uhørt mange karbohydrater i seg, eller er 20 per 100g "vanlig"?
Håper nesten litt på at den ikke blir dødsgod, så jeg blir sugen på å slenge ned mer chili i magen enn karbogrensa tillater! :rolleyes:

Photobscura 05-08-11 15:51

Sv: Chili Texas style
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1174366)
Nå står en halvert porsjon av denne og putrer på komfyren. Veldig spent!
Lurer dog på om jeg har blingsa i hermetikkhylla, og kjøpt en tomatpurè med uhørt mange karbohydrater i seg, eller er 20 per 100g "vanlig"?
Håper nesten litt på at den ikke blir dødsgod, så jeg blir sugen på å slenge ned mer chili i magen enn karbogrensa tillater! :rolleyes:

Jeg bruker Eldorado sin. Det er uansett en ss, hvor mange gram er det? 20, kanskje? Ikke så ille da, typ 2 gram karbohydrater. Tror heller ikke at gryta har så voldsomt mye karber i seg, uten at jeg har tella. Om man er raus på smøret, så er den temmelig mettende! ;)

Spinnerette 05-08-11 23:16

Sv: Chili Texas style
 
Sånn som jeg fikk det til, ble den halverte porsjonen på ca 30 kh. Litt i overkant for hverdagsmat for min del, men er garantert ikke siste gangen jeg lager den, for den ble virkelig kjempegod! Gleder meg til å smake på den i morgen igjen :D

LinLeia 06-08-11 01:25

Sv: Chili Texas style
 
Gleder meg til å smake på den i morgen igjen :D

Den er ennå bedre dagen derpå:D:D:D

Vandreren 07-08-11 17:54

Sv: Chili Texas style
 
Må bare melde meg inn i jubelkoret, fantastisk god Chilligryte!! Takker SÅ mye for oppskriften :D

swimzy 15-08-11 18:46

Sv: Chili Texas style
 
Åh, denne skal testes ut :D sambo skal jobbe overtid imorgen og onsdag, så da spiser han på jobb, men torsdag skal han spise hjemme, så da skal jeg lage denne på onsdag, å varme den oppigjen på tirsdag, gleder meg! :)
Men til hvor mange pers er denne?

Tidl. medlem 15-08-11 20:15

Sv: Chili Texas style
 
Høres veldig godt ut! Sikkert nydelig med en dæsj rømme og ruccolasalat til ;)

Cyan 16-08-11 07:49

Sv: Chili Texas style
 
Sitat:

Men til hvor mange pers er denne?
Mange :ja: Her holdt den til middag for 2 i to dager pluss middag for meg en dag, uten tilbehør til meg, og vi spiste oss stappmett alle gangene. Så da vil jeg tippe ca 6 personer :)

*LoveBugMama* 17-08-11 14:25

Sv: Chili Texas style
 
Mmm, chilli er såå godt! :D (Har ikke prøvd denne oppskriften enda, men den så nydelig ut og skal def. prøves.)

Mine tips til deilig tilbehør er :

Rømme eller creme fraiche. (Jeg liker best CF, da denne er mindre "sur" i smaken, syns jeg.)
Avacado i "biter" eller som guacamole.
STERK cheddarost, revet.
Tortillalefser, klippet i trekanter og stekt til de blir sprø. (Nå kan man jo kjøpe low carb-lefser, mener jeg å vite?)

Noen ganger lager jeg chillien litt tynnere, som chillisuppe. (Tykk suppe.)

Å, nå ble jeg sulten. :p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no