Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Åpent brev til Torkil Andersen (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23974)

Albertine 08-02-09 20:59

Åpent brev til Torkil Andersen
 
Kjære Torkil, "skaperen" av ketolysekuren

Du har fått mange tilhengere av kuren din og mange har oppnådd gode resultater. Jeg regner med at du har tjent gode penger både på salg av bøker og på kursene dine, og at nettstedet ditt går godt.

Jeg har personlig aldri gått på ketolysekuren og har aldri hevdet at jeg har gjort det heller. Kan du da fortelle meg hvorfor jeg finner før-og-etterbilder av meg selv på ditt nettsted? I november ble det opprettet en tråd på lavkarbo.no under tittelen "bilder som viser forandring". Jeg la ut bilder av min suksess, men oppdaget et par dager senere at tråden lå under ketolysedelen av forumet. Derfor slettet jeg bildene og la igjen en forklaring på dette; nemlig at jeg aldri har gått på ketolyse. I januar fikk jeg en PM fra deg om jeg ikke kunne maile bildene til deg så du kunne legge dem ut på ditt nettsted. Det var jeg slett ikke interessert i, så ingen bilder ble mailet til deg. Det viste seg jo i ettertid at det dessverre ikke var nødvendig, fordi bildene allerede var publisert på dine sider.

Nå vet jeg ikke hvordan dere gjør ting i det landet du kommer fra, men her i Norge har vi noe som heter Åndsverkloven (klikk gjerne på linken og lær mer om det), og vanlig folkeskikk. Man ber om tillatelse før man publiserer noe.

Jeg forlanger at du UMIDDELBART sletter bildene av meg og enhver hentydning til meg WHAT SO EVER på ditt nettsted. Jeg kommer også til å sjekke at du har fått tillatelse fra enhver person som er omtalt på nettstedet ditt til å legge ut tekst og bilder. Egentlig er det veldig trist at du ser deg nødt til å stjele bilder fra andre nettsteder for å fremheve deg selv og ditt arbeid.

Hilsen Albertine, som aldri har gått på ketolyse

Trampe70 08-02-09 21:16

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Synes også dette virker veldig useriøst!
Ble i kveld tipset om at det ligger ut et bilde av meg også på ketolyse.no.
Jeg går på ketolyse, men har ALDRI gitt noen tillatelse til å legge ut bilde og tekst på ketolyse.no

Ber om at mitt bilde med tekst også slettes.

mamma87 08-02-09 21:16

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Venter spent på svar..

Fungirl 08-02-09 21:39

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Oi da.

Venter på svaret jeg også

Bacon 08-02-09 21:41

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Med tanke på hvor mange penger Dr. Torkil har tjent indirekte fra lavkarbo.no så blir jeg litt overrasket over den totale mangelen på respekt for brukerne.
Smakløst rett og slett.

Everio 08-02-09 21:42

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bacon (Innlegg 645566)
Med tanke på hvor mange penger Dr. Torkil har tjent indirekte fra lavkarbo.no så blir jeg litt overrasket over den totale mangelen på respekt for brukerne.
Smakløst rett og slett.

Signerer dette og venter spent på svar.

smil! 08-02-09 21:45

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
synes dette er temmelig frekt!! så de av dere som har lagt ut før/etterbilder bør så absolutt gå inn på ketolyse.no og se om dere har blitt lagt inn der og...
dette er fryktelig synd da det nå muligens er færre som tør legge ut før/etterbilder... i frykt for å bli lagt ut på ett annet nettsted...
Da veldig mange blir motivert av å se hva andre har oppnådd her inne på lavkarbo....

indi 08-02-09 21:59

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Er det kanskje en ide å ringe, eller maile mannen?
glad det ikke er meg... og tenker på hvor forbanna jeg hadde blitt! Og det viser jo igjen at det er ikke alt som bør på nett... Vet ikke om bildetråden er i den lukkete delen i forumet, men det er heller ingen forsikring på at ting ikke misbrukes...

Albertine 08-02-09 22:01

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Bildetråden ligger ikke i den lukkede delen nei. Mine bilder ble jo slettet etter kort tid. Ingen garanti for at noen ikke stjeler dem, nei.

Trampe70 08-02-09 22:04

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Jo da, nett er nett. Og sånn er det. Derfor er mitt bilde uten ansikt.
Det kan bli stjelt. Men at en lege som driver et seriøst nettsted og firma stjeler og publiserer bildene uten samtykke synes jeg er totalt uakseptabelt - og dessverre veldig useriøst og frekt!

trillian78 08-02-09 22:08

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Burde ikke egentlig bildetråden ligge i den lukkede delen?? Nå er det ikke aktuelt for meg å legge ut bilder ennå uansett, men når det blir aktuelt tror jeg at jeg ville foretrukket at tråden lå i den lukkede delen av forumet.

indi 08-02-09 22:14

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Alle bør jo være forsiktig med å legge ut både bilder og tekst som du ikke er sikker på at du kan dele med alle... selv om det er i den lukkede delen av forumet... det er nok en del hundre brukere her, og hvem de er og hva de vil, vet vi jo ikke!

Fungirl 08-02-09 22:17

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Det er sant, men nå er det ikke snakk om at det er en privatperson som har klippet disse bildene da.

Albertine 08-02-09 22:19

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av indi (Innlegg 645649)
Alle bør jo være forsiktig med å legge ut både bilder og tekst som du ikke er sikker på at du kan dele med alle... selv om det er i den lukkede delen av forumet... det er nok en del hundre brukere her, og hvem de er og hva de vil, vet vi jo ikke!

Vet du, den biten er jeg fullstendig klar over og det er ikke det som er problemet. Det jeg reagerer så voldsomt på er at en profilert lege ser seg nødt til å stjele bilder fra noen som slett ikke har gått på ketolyse for å fronte sine egne interesser.

Linn H 08-02-09 22:19

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Jeg tror nok Torkil vil fjerne de så fort han får beskjed. Er det sendt noe mail til ham eller er det bare laget tråder i forumet?

Albertine 08-02-09 22:20

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Jeg har sendt PM til ham ja.

indi 08-02-09 22:23

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Albertine (Innlegg 645663)
Vet du, den biten er jeg fullstendig klar over og det er ikke det som er problemet. Det jeg reagerer så voldsomt på er at en profilert lege ser seg nødt til å stjele bilder fra noen som slett ikke har gått på ketolyse for å fronte sine egne interesser.

Enig, en ripe i lakken for mannen med tilnærmet gudestatus på forumet og millioninntekt...
Men han vet å bruke sosiale medier... Det skal han ha!

Fnutte 08-02-09 23:03

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Måtte inn og titte på nettsidene hans selv jeg nå. Og jammen var det ikke akkurat snakk om å klippe inn noen småbilder i et hjørne heller da, men digre bilder. Står han har hentet det her da men ...... sånn kan man da vel ikke bare gjøre ??? Kan ikke noe om regelverk jeg asså men ihvertfall dårlig gjort.

fjanni 08-02-09 23:04

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
oida. nesten alle som har lagt ut bilde i den før og etter-tråden har jo havnet der inne jo?! scary.

safran 08-02-09 23:09

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Hoi. Dette virker suspekt.

Gerd 08-02-09 23:17

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Jeg syns rett og slett det er usmakelig og respektløst gjort!:mad:

Kristin_B 08-02-09 23:20

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 645752)
Jeg syns rett og slett det er usmakelig og respektløst gjort!:mad:

:ja::ja: :realmad::realmad:
Forstår godt frustrasjonen til dere som har fått bildene deres lagt ut der!!!

snowqueen 08-02-09 23:20

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Oi!! Det må jeg si.. Gjett at jeg plutselig ombestemte meg ang. å legge ut bilder av meg. Så at han spurte dere, så antok dere hadde gitt deres samtykke..

commit 08-02-09 23:48

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Grunn til utestengelse, spør du meg !!!

Dante 08-02-09 23:49

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
 
Dette er sykt frekt. Du skrev et veldig saklig brev Albertine. Tenker du er rasende. Håper virkelig du får verdens beste unnskylding og kompensasjon


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no