Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Carisma 11-07-10 15:57

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 901242)
(eller er det noe med soya vi ikke liker heller..?)

Soya kan kludre med syklusen til endel, fordi det inneholder ganske mye østrogen... :o

Jeg tror det aller beste er å prøve å spise så mye som mulig som ikke ineholder melkeprodukter, så gjrø ikke en liten utskeilese i ny og ne så mye.
Vet at mange f.eks bruker kokkosmelk i sauser i stedet for fløte. Selv lager jeg mye kinesisk, og styrer sånn unna problemet ganske greit.

Cherry 12-07-10 10:24

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Okei, kom ut i morges, har punktert. Flotters start på en mandag. Bilen står i en liten bakke og jeg skifter IKKE dekk i bakken. Spørsmålet er, kan jeg rulle bilen 5 meter for å få den på slettmark slik at jeg får skifta dekket?

camryn 12-07-10 10:49

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 901514)
Okei, kom ut i morges, har punktert. Flotters start på en mandag. Bilen står i en liten bakke og jeg skifter IKKE dekk i bakken. Spørsmålet er, kan jeg rulle bilen 5 meter for å få den på slettmark slik at jeg får skifta dekket?

Eg punkterte midt i ein tunnell uten lys i ein gong, var klin umulig å få gjort noko i mørket, tilfeldig forbikøyrande sa at det ikkje var noko problem å køyre ut så lenge eg køyrde sakte og rolig. Så da gjorde eg det. Var vel 1-2 km og gjekk heilt fint. :)

Cherry 12-07-10 10:51

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av camryn (Innlegg 901524)
Eg punkterte midt i ein tunnell uten lys i ein gong, var klin umulig å få gjort noko i mørket, tilfeldig forbikøyrande sa at det ikkje var noko problem å køyre ut så lenge eg køyrde sakte og rolig. Så da gjorde eg det. Var vel 1-2 km og gjekk heilt fint. :)

Er bare pittelitt redd for at noe knekker eller noe sånt, sånn at jeg får kjeft fra pappa *knis*:p. Det er liksom ikke mye luft igjen i dekket heller. Skjønner ikke hva som har skjedd. Den var fin når jeg satt den fra meg på lørdag.

camryn 12-07-10 11:12

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Det går nok bra. :) Var ingenting luft igjen i mitt den gongen, var ein eksplosjonspunktering, veldig hollywood. :p

christine76 12-07-10 11:35

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Hvor lenge bør man gidde å sitte i telefonkø før man gir opp?

Har nettopp sittet en halvtime i kø hos byggesaksavdelingen i kommunen før jeg ikke orket mer :(

grotingeling 12-07-10 13:57

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Kommunale køer er ikke som andre køer..... de er myyyyyyyyye lengre :rolleyes:
Her gjelder det å smøre seg etter forholdene, solkrem om sommeren og kulekrem om vinteren :D

Leif 12-07-10 14:11

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Til Cherry
Det gjør ingenting å rulle bilen 5 meter. Alternativt kan du kjøpe en boks dekkfix på en bensinstasjon eller no så slipper du å skifte dekket

Cherry 12-07-10 14:17

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Leif (Innlegg 901598)
Til Cherry
Det gjør ingenting å rulle bilen 5 meter. Alternativt kan du kjøpe en boks dekkfix på en bensinstasjon eller no så slipper du å skifte dekket

Da måtte jeg jo GÅ de to hundre metra til bensinstasjonen:D
Det var nå såvidt bilen gikk rundt de 5 metrene altså. Fikk skifta faenskapet (bare 3 telefoner til pappa for support under operasjonen:p) und alles gut.

camryn 12-07-10 14:35

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Om ein litt rotete person, heilt hypotetisk, kjøper tøymjuknar midt på vinteren, og gløymer den igjen i bilen så den fryser ned og tiner opp igjen både ein, to og tretti gongar, for deretter å ha vårrengjøring i bilen, finner tøymjuknar og legger den i den veldig varme boden i vekesvis, er denne tøymykjer framleis brukbar, sjølv om den no har fått ein... tjukk kornete konsistens og ein smule mørkare farge?

christine76 12-07-10 14:39

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Jeg hadde tenkt å svare ja helt til du kom til den tykke kornete konsistensen. Jeg ville kastet den.

Supera 12-07-10 21:46

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av camryn (Innlegg 901602)
Om ein litt rotete person, heilt hypotetisk, kjøper tøymjuknar midt på vinteren, og gløymer den igjen i bilen så den fryser ned og tiner opp igjen både ein, to og tretti gongar, for deretter å ha vårrengjøring i bilen, finner tøymjuknar og legger den i den veldig varme boden i vekesvis, er denne tøymykjer framleis brukbar, sjølv om den no har fått ein... tjukk kornete konsistens og ein smule mørkare farge?

Jeg har brukt en tøymykner med masse klumper i. Merket ikke noe forskjell av det. Hva er det verste som kan skje liksom? At tøyet ikke blir mykt?

Carisma 12-07-10 21:49

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 901749)
Jeg har brukt en tøymykner med masse klumper i. Merket ikke noe forskjell av det. Hva er det verste som kan skje liksom? At tøyet ikke blir mykt?

At klumpene fester seg og ikke blir skylt ordentlig ut av klærne. Så ghår man der intetanende med en stor hvit/gul/blå/rosa klump på baken :D
Eller så kan den tette vaskemaskinen.

vaskeklut 12-07-10 22:06

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 901752)
At klumpene fester seg og ikke blir skylt ordentlig ut av klærne. Så ghår man der intetanende med en stor hvit/gul/blå/rosa klump på baken :D
Eller så kan den tette vaskemaskinen.

Begynte å tenke for meg selv nå, hva er det verste av å gå med en stor hvit/gul/blå/rosa klump på baken og tett vaskemaskin?:D Enten går det kraftig utover stoltheten, eller så er det (ofte) lommeboka.. Pest eller kolera:cool:

Furine 12-07-10 22:17

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Vil definitivt seie vaskemaskina! Definivit mykje dyrare enn å skulle fikse på buksa!

Kanutten 12-07-10 23:02

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sambo og jeg har bestilt rom og billetter på Royal Garden til konsert med Steve Harley and the cockney rebell. Men før vi drar på konserten vil vi gjern innom noen irske eller andre flotte brune pubber i trondheim, er det noen som kan gi hint??

camryn 12-07-10 23:13

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Argh, har fellesvaskeri i borettslaget, tør ikkje ødelegge den maskina nei. :p Får kjøpe ny tøymyknerdust då. Dumme harde stive handukar litt til :realmad::realmad::realmad:
Takk :)

vaskeklut 12-07-10 23:53

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 901778)
Sambo og jeg har bestilt rom og billetter på Royal Garden til konsert med Steve Harley and the cockney rebell. Men før vi drar på konserten vil vi gjern innom noen irske eller andre flotte brune pubber i trondheim, er det noen som kan gi hint??

Café Dublin på torget, MacBeth, Three Lions, Trondhjems Mikrobryggeri og Lille London er plasser jeg liker godt, og jeg drar helst bare på brune puber :cool:


Forresten, er det farlig å spise "rått" bacon? Altså, bacon som ikke er stekt liksom. ..Det er jo røkt og salta, er det ikke? o_O

Lava 13-07-10 00:13

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Ang slike keramiske (eller hva det heter) komfyrer.. må man kjøpe helt nytt ytstyr for å bruke dem
på best mulig måte?
(skal på visning snart hvor det er en slik innebygget komfyr og lurer fælt)

vaskeklut 13-07-10 00:18

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 901807)
Ang slike keramiske (eller hva det heter) komfyrer.. må man kjøpe helt nytt ytstyr for å bruke dem
på best mulig måte?
(skal på visning snart hvor det er en slik innebygget komfyr og lurer fælt)

kommer an på om det er induksjonsplater eller ikke, tror jeg! så har jeg av *host* erfaring lært at man ikke bør ha kasseroller og stekepanner med riller under.... :rolleyes:

Kitt 13-07-10 11:32

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 901803)
Forresten, er det farlig å spise "rått" bacon? Altså, bacon som ikke er stekt liksom. ..Det er jo røkt og salta, er det ikke? o_O

Skulle det være farlig, hadde jeg omkommet for lengst!:p
Har vel spist i hvet fall 10 kg rått bacon i mitt liv! Elsker det, rett og slett! Og rå kjøttdeig, rett fra pakka, ikke noe avansert tartar her i gården, nei!;)

Furine 13-07-10 11:36

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 901868)
Skulle det være farlig, hadde jeg omkommet for lengst!:p
Har vel spist i hvet fall 10 kg rått bacon i mitt liv! Elsker det, rett og slett! Og rå kjøttdeig, rett fra pakka, ikke noe avansert tartar her i gården, nei!;)

Hehe då er vi to, Kitt! Rå kjøtdeig er berre digg! Bacon også. Brukte alltid å smake på det når vi skar baconterningar å ha i potetballen når eg var lita.

Cherry 13-07-10 11:56

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Bør ett besvimelsesanfall alltid undersøkes av en lege?

Borghild 13-07-10 12:00

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 901884)
Bør ett besvimelsesanfall alltid undersøkes av en lege?

Jeg er nok litt pysete når det gjelder å besvime, så mitt svar er et klart ja. :o

Ferskenbeinet 13-07-10 12:04

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 901884)
Bør ett besvimelsesanfall alltid undersøkes av en lege?

jeg vil si nei! Altså det kommer jo an på hva du besvimte av også, om du veit det? Evt om det har skjedd mange ganger? Jeg besvimer om jeg leser om en operasjon i en bok feks, gidder ikke kontakte lege for det! :rolleyes:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no