Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Verdens BESTE pizza! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46338)

Imp 24-07-11 21:12

Verdens BESTE pizza!
 
Må bare tipse om pizzaen vi lagde i går, for den var så steike god. Og med hvitløk...mmm...

Jeg har brukt Imse sin bunnoppskrift, som sees her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27866
Men jeg gjorde den en del større for å få den til å rekke til en langpanne siden hele familien skulle ha, så da ble det slik:

6 egg
3 ss fløte
1 1/2 ts bakepulver
ca 5-6 dl revet ost (best at den er finrevet, da blir den lettest å smøre utover)
salt
3 ss olje
6 ss soyamel
2-3 ss fiberhusk

Bland, smør på bakepapir, stek på 200 grader i ca 8 min. I Imse sin oppskrift står det 225 grader og 10 min, men det blir faktisk for mye her, da blir den for brun når den stekes også med fyllet på.
Avkjøl litt før du tar på fyllet.

Fyll! Denne fyllblandingen syns jeg var super, derfor må jeg bare dele den også.

Tomatsaus:
1 boks tomatpurè
Krydder feks paprika, basilikum, oregano, salt, pepper

Ta ca 2/3 av boksen, jeg har brukt den minste hermetikkboksen. Vann den ut med rikelig vann, minst 1 dl. Ha i godt med krydder, og smør utover bunnen.

Riv masse ost og hell på.

Dette hadde jeg på, i denne rekkefølgen:

1/2 hakket løk
5 fedd hvitløk hakket i strimler
3 store sopp, delt i skiver, stekt i smør og salt og pepper
3 kyllingfileter, marinerte de først i tandoorikrydder som jeg elsker. Men kan også brukes umatrinert, eller marinert i noe annet. Annet pålegg som også er godt er skinke, salami, storfekjøtt, kjøttboller osv.
Ha på noen biter av Castello creamy blue blåmuggost.
Skjør cherrytomater i to og fordel over.
Dette høres kanskje ut som voldsomme mengder pålegg, men det ble SÅ godt og jo mere pålegg jo mindre spiser man. Jeg var kjempemett etter tre biter, hadde sikkert holdt med to...

Stek på 200 grader til osten er gyllen. Velbekomme!

misslinda 25-07-11 14:21

Sv: Verdens BESTE pizza!
 
Mmm.. hørtes godt ut, men jeg ville nok vanna ut tomatpure med krem fløte ;) Enda bedre ;) Og mer fett ;) :p

Imp 25-07-11 19:19

Sv: Verdens BESTE pizza!
 
DET falt meg faktisk ikke inn. Takk for tipset, det skal jeg gjøre neste gang! :)

misslinda 28-07-11 10:26

Sv: Verdens BESTE pizza!
 
Hehe.. det er veeeeldig godt ;)

kajabaja 03-08-11 21:45

Sv: Verdens BESTE pizza!
 
Den skal vi ha en dag, for den hørtes veldig god ut :)

Imp 15-08-11 22:37

Sv: Verdens BESTE pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av misslinda (Innlegg 1169361)
Hehe.. det er veeeeldig godt ;)


Yes! Har gjort det de to siste gangene, genialt. :)

Mammarosa 19-08-11 15:27

Sv: Verdens BESTE pizza!
 
kan man bruke noe annet enn fiberhusk?

Imp 19-08-11 17:52

Sv: Verdens BESTE pizza!
 
Kan du helt sikkert. Kanskje det tilogmed går bra uten, den er tykk og henge rbra sammen da også.

Marella77 13-09-12 19:07

Sv: Verdens BESTE pizza!
 
Prøver ut denne nå, men tilsatte litt kruskakli i tillegg.
Jeg ser at den bare skal etterstekes til osten er gylden... Har sett en veldig lik oppskrift som skal etterstekes på 180 g i 20 minutter.

stor forskjell da... Noen som vet hvorfor? Det er det samme i begge deigene... eneste forskjell er at denne har fiberhusk i seg, og den andre har noe krydder...

Marella77 13-09-12 19:20

Sv: Verdens BESTE pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1381977)
Prøver ut denne nå, men tilsatte litt kruskakli i tillegg.
Jeg ser at den bare skal etterstekes til osten er gylden... Har sett en veldig lik oppskrift som skal etterstekes på 180 g i 20 minutter.

stor forskjell da... Noen som vet hvorfor? Det er det samme i begge deigene... eneste forskjell er at denne har fiberhusk i seg, og den andre har noe krydder...

Bare glem spørsmålet... Jeg tenkte helt feil. Jeg tenkte at det skulle stekes til osten smeltet, men gikk opp for meg nå at det stod til osten var gylden. Og det tar jo fort 20 minutter... hehe

Lukter godt, skal snart smake.... Sier i fra hva jeg syns etterpå ;)

Marella77 13-09-12 22:33

Sv: Verdens BESTE pizza!
 
DA har jeg fortært mye av pizzaen. Jeg likte konsistensen på bunnen, lett å holde i om jeg ikke tok for store stykker. Neste gang dropper jeg kruskaklien, men ellers var den god. Takk for fin oppskrift! :)

Kanskje 19-09-12 12:26

Re: Verdens BESTE pizza!
 
En pizza som må prøves :-)

sylwester 19-09-12 13:56

Re: Verdens BESTE pizza!
 
Det eneste jeg gjør i tillegg er å tilsette 2ts. Provencekrydder og 1ss pasgrasan/parmesan. Da blir dette min favorittbunn :)

Moogie 21-01-13 18:32

Sv: Verdens BESTE pizza!
 
Mener jeg har prøvd denne pizzabunnen før og at den var god :) nå står den i ovnen, men jeg måtte erstattevsoyamel som jeg ikke hadde. Brukte 2 ss erteprotein og 4 ss whey protein (som er blandet ut med soya) og 1 ss med pofiber i tillegg til to ss fiberhusk. Regner med det blir godt :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no