Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hvordan gikk det med kosten i dag? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52178)

Engelen 17-05-12 18:10

Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Da er snart 17 mai over, og de fleste av oss sitter med velfylte mager. Er din fylt med lavkarbomat eller høykarbomat?

For min del ble det:

Frokost; 2 stk Nannahs knekkebrød med smøreost, kjøttpålegg, isbergsalat og kaffe med fløte :)

Lunsj; En karbonade med løk, et stykke med høykarbo ostekake:mad: og kaffe med fløte

Middag; 2 stk lavkarbopølser, sellerirotmos, blandet salat med dressing, litt fanta light:)

Kvelds; da blir det litt hjemmelagd lavkarbo ostekake og kaffe med fløte:)

Alt i alt så er jeg ganske så fornøyd med at jeg ikke har skeiet ut mer enn med et ostekakestykke. Sist jeg skeiet ut var i påsken, og hadde bestemt meg for å skeie ut litt i dag, men det ble ikke så mye. Nå er jeg kun 0,1 kg fra å komme under 100 kg, og da hadde det vært surt visst vekta viser opp 2 kg i morgen.

Ha en fortsatt fin 17 mai.

Mariann S 17-05-12 18:25

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Har kosa meg, men kun på lavkarbo :)
Frokost: creme fraiche med hakka valnøtter, friske jordbær og blåbær.

So vart det masse kaffe på skulen etter barnetoget, høgkarbe kaker fristar aldri, so dei fikk stå.
Hadde ei boks med valnøtter i veska, tok ett par stykker (har eg alltid).

Middag på kafe: Biffsnadder med rømmesaus, kutta pommes frites og øka med grønt.

So kom eg heim..... og då vart det kake, lavkarbo gele-kake :D

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...28713702_n.jpg

Ha en fortsatt fin dag du også Engelen, og alle andre :)

SineK 17-05-12 19:03

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Det har gått bra...! Kun spist lavkarbo... Men merker selv etter kun 4 dager med dette at jeg sliter i sosiale sammenhenger.. Føler jeg ikke finner alternativer å spise... Der vi var idag solgte de kun kaker, pølser, lomper, pølsebrød, frukt og hamburgere. Men jeg takler ikke kun hamburger uten NOE ved siden av...:cool:

Jaudå 17-05-12 19:08

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Høykarbo i hele dag:D Uten et snev av dårlig samvittighet:p. Ikke blir jeg dårlig av det, og det bekymrer meg ikke om jeg går opp noen kilo i vann.
I morra er jeg tilbake på lavkarbo, og jeg har hatt en flottesen 17mai..

Disen 17-05-12 19:11

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
I dag trur jeg det har gått greit,
Frokost: 1 stekt egg, bacon og agurk,
Tidlig middag grillet kalkunfilet, kyllingfilet og svinebiff, samt jukse potetsalat av selerirot, stekte grønnsaker og salat.
Dessert: bringebær og blåbær med litt lettis( er nok bare den i dag som ikke er helt lavkarbo). Ellers ikke noe kake eller is, så trur jeg har holdt meg innenfor.

ToreH 17-05-12 19:41

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Har kun spist akkurat hva jeg vil i dag. Spiller liten rolle for meg til eller fra, så er kanskje heldig sånn sett.

Åpnet med klibrød, 4 egg, bacon og majones. Glass juice, 2 glass biola med fiber

Fulgte så opp med 1 stort kakestykke av typen suksessterte på et utested.

Deretter litt sukkerspinn, en is og litt sjokkis.

Middag ble inntatt på Skarven i Tromsø og det ble en biff indrefilet, rå, med broccoli, sopp og bernaisesaus. Litt mer is og ei Kvæfjordkake (også kalt "verdens beste").

Har slitt litt i dag siden det i går ble drukket 2 whisky og jeg og kona drakk opp ei hel flaske vin hver på et utested. Fyttikatta, det er temmelig kostbart å bestille vinflasker på restaurant/nattklubb...Barregninga var formidabel kan man si, men verdt det.

Nå skal vi ut igjen så her er det bare å stålsette seg.

Blir ikke noe lavkarbo i morra heller.

Bønna200 17-05-12 20:58

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Maten var som vanlig. Men kanskje litt mye sprudlevann? :p
(Men er jo ikke hver dag bestefar blir 90 år, så syntes jeg hadde lov. ;) )

HildeC 17-05-12 21:11

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Har gått veldig bra :) Eneste jeg føler jeg har skjeiet ut med er jordbær og det er jeg fornøyd med! Gubben har spist is og pølser, litt misunnelig, men det er så verdt og ikke stappe i seg det ;) Sparer sprekken til en annen gang;)

Gerd 17-05-12 21:21

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Her har det som valig vært rømmegrøt (lavkarbo) og spekemat.
Så litt sjokolade til kaffen :D

timich 17-05-12 21:33

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Det har gått bra. Jeg har holdt meg til min vanlige kost, med unntak av en is og en stor prosjon fruktsalat. Har hatt en super nasjonaldag:)

Momse 17-05-12 21:34

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jaudå (Innlegg 1348768)
Høykarbo i hele dag:D Uten et snev av dårlig samvittighet:p. Ikke blir jeg dårlig av det, og det bekymrer meg ikke om jeg går opp noen kilo i vann.
I morra er jeg tilbake på lavkarbo, og jeg har hatt en flottesen 17mai..

Samme her :D

Dilly 17-05-12 21:37

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Jeg har ikke fått feria nasjonaldagen, bare jobb... og det eneste jeg har spist er en halv gyros på et gatekjøkken.. ikke noe bra.

Den lavkarbobløtekake over her i rødt, hvitt og blått... så farlig god ut :-)

Dietta 17-05-12 21:46

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Ren lavkarbo hele dagen :)

Mariann S 17-05-12 21:46

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1348810)
Den lavkarbobløtekake over her i rødt, hvitt og blått... så farlig god ut :-)

Og det var/er den - skal ikkje seie kor masse eg har spist :D :_oy:

Stabukken 17-05-12 22:05

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Har akkurat kommet hjem fra en ukes sydentur. Har ikke noe mat i huset, gubben har også vært borte det meste av uka, så jeg måtte finne på noe. Det ble to knekkebrød til frokost, liten kyllingfile`med litt grønnsaker midt på dagen og to baconpølser med salat til kvelds. Mye mat i dag, men jeg har gått ned litt over en kilo i ferien. Nå nyter jeg et glass rødvin

annex 17-05-12 22:10

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Har blitt pølser, lompe og sellerirotmos på meg
Skjeiet ut med en kronesis, men det skjer ca bare en gang i året at jeg spiser kjøpe-is,
og så ble det en halvliter LITE-øl. Og litt 70% sjokolade.

Magen har reagert litt på utskeielsene, og det er bare bra, for da får jeg lyst til å spise mer fornuftig i morgen...

Xenia 17-05-12 22:22

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Her gikk det vel lukt til helv.... :rolleyes: Men det hadde det gjort alt i går så... :p Og det var ikke med mening en gang... :mad:

Chamomilla 17-05-12 22:22

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Utskeilse var litt kake og høykarbo rømmegrøt og saft. Spekemat til.

Ellers har det gått i egg og lavkarboknekkebrød med smør, reker og majones på salatblader, jordbær og fløte. Noen striper 87% sjokolade. Føler meg vel og mett.

Bik 17-05-12 22:43

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Lavkarbo hele dagen :)
Frokost: Nannahs knekkebrød med eggerøre og laks
Middag: Svinesteik med grønnsaker og litt brunsaus, kake (lavkarbo) til dessert.
Mer lavkarbokake til ettermiddagskaffen :p
Kvelds: Eggerøre og laks som var igjen fra frokosten :)

milena 17-05-12 22:48

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Her og har det vært lavkarbo hele dagen:
fetaost, oliven, parmesan ost og cherry tomater til frokost
skinkesalat og lavkarbo flatbrød til middag
pannekaker, krem og litt bringebær til kvelds

Jeg sparer min utskjejelse (ikke sikker det staves slik, men hjernen står stilt) til popkorn til Grand Prix:D. Det er tradisjon og så tar jeg heller en liten smell der!

Albatross 17-05-12 23:35

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Ikke no pes! Skjeia ut med 8 små biter honningmelon. Ellers var resten lavkarbo, hadde med sjokoladekake, svigers likte den så godt at hennes kake sto urørt :lol:

Señora 17-05-12 23:37

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Sånne dager hvor man er mye på farten er de dagene hvor jeg er mest sulten. Ikke fordi jeg skeier ut, men fordi jeg lar være å spise når alternativene ikke er gode nok. Det jeg kan spise blir som regel for magert, og jeg blir sulten.

Skippet frokost, fikk dårlig tid.
Buffet på hotell til lunsj
Litt pålegg og jordbær hos mine foreldre.

Ingen kaker, ingenting søtt, ingen chips, ingen utskeielser. Da har magen min det best.

Yrla 17-05-12 23:46

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Spiste som jeg pleier. Jobbet noen timer med kiosksalg utenfor kirka og fikk tatt en skogtur i sola med mamma.
Prøvde å lage prottismarengsen til kristine weber på kvelden men den ble mislykka og hivd i søpla. Har fått masse bær av mamma. Tar noen blåbær til frokost i morgen sammen med finnbiff og lar sønnen min ta jordbærene.

Maggen 18-05-12 07:32

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Gah!
Jeg klarte å glefse innpå en hel sjokoladekake-fra funksjonell mat..
Og det i løpet av 24 timer..

Den var så utrolig god, og jeg greide ikke skjerpe meg...:rolleyes:
Nå skal det sies at jeg ikke spiste/drakk så mye annet heller da...:eek:
Men i dag er det tilbake i rett spor igjen:p
Bra det er 17 mai bare en gang i året..

bigmum 18-05-12 08:18

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?
 
Jeg spiste loff til frokost, is, kaker og pølse til lunsj, is, kjeks og potetgull til kvelds, og avsluttet med et glass rødvin!! Hjelpes meg! Opp 1,5 kg i dag, og en cm rundt livet. Men jeg hadde planlagt å kose meg på 17. mai, og DET kan man jo trygt si at jeg gjorde, haha! Men utrolig deilig å finne frem grillkyllingen til frokost i dag. Er det ikke litt rart, man blir så LETTET over at man kan spise sunt igjen :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no