Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Dårlig ånde og trøtthet (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24278)

Sukra 19-02-09 20:29

Dårlig ånde og trøtthet
 
Dette er dag 11 på lavkarbo og jeg er fortsatt trøtt og har lite energi!
Når kan jeg forvente at dette går over ? Trodde det kun skulle være den første uka og at deretter blir man full av energi, men det har ikke skjedd hos meg.
Et annet problem er at mann og barn klager på ånden min. Har dere sett reklamen for SB12 ? Sønnen min reagerte som dama i billett luka når han skulle gi meg en klem.. Må jeg leve med dette så lenge jeg går på lavkarbo, eller er dette også noe som går over raskt.... Håper det. Pusser og bruker SB12, men hjelper kun en kort stund. Jeg har et jobb intervju om 2 dager og lurer på om jeg må spise noe karbohydrater slik at jeg ikke er i ketose lenger, men det er jo skikkelig trist å måtte gjøre det.
Takknemlig for svar og forslag!

Tone-G 19-02-09 20:35

Sv: Dårlig ånde og trøtthet
 
Kan du ikke bare ta deg en IFA sukkerfri pastill da?
Jeg må ty til det innimellom.. Tror det er verst i begynnelsen når kroppen venner seg til lavkarbo.. Har ikke hørt at jeg har dårlig ånde støtt iallefall..


Spiser du vitaminer? Magnesium, selen og sink?

dydde 18-03-09 22:32

Sv: Dårlig ånde og trøtthet
 
Dårlig ånde og trøtthet = ketose sånn er det bare. Tro det eller ei men du trenger ikke være i ketose får å gå ned i vekt, snarere tvert i mot. Men det er ditt valg, får optimal helse bør du holde deg over ketose nivå.

Aphrodithe 18-03-09 22:36

Sv: Dårlig ånde og trøtthet
 
Det var da voldsomt til glefs? Går det ikke an å gi et tips på en annen måte enn det der?

Jaja, jeg skal ikke blande meg, for har egentlig ikke så mange tips...

Men Store IFA kan, som sagt over her, spises, og er en god hjelp når du skal på intervju :)

Maimor 18-03-09 22:40

Sv: Dårlig ånde og trøtthet
 
Jeg bruker Frisk for å holde ånden i sjakk om jeg skal noe spesielt. En hel boks med Frisk er bare ca 5 gram og da velger jeg å bruke denne selv om den inneholder sorbitol. Om jeg tar en eller to slike pr dag så er det så forsvinnende lite at det vil ikke bety noe som helst!

Ellers vet jeg at min bror brukte Vademecum munnspray (fra apoteket tror jeg). Aner ikke hva den inneholder, vet bare at han gikk ned 30 kilo på 6 mnd, så den kan ikke ha ødelagt stort for ham hvertfall!

valleygirl 18-03-09 23:22

Sv: Dårlig ånde og trøtthet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dydde (Innlegg 682931)
Dårlig ånde og trøtthet = ketose sånn er det bare. Tro det eller ei men du trenger ikke være i ketose får å gå ned i vekt, snarere tvert i mot. Men det er ditt valg, får optimal helse bør du holde deg over ketose nivå.

har vært i ketose store deler av de siste syv månedene, og kan ikke skrive under på at det = trøtthet. Så det ville jeg nok differensiert litt, hvis jeg var deg. Ånden som går derimot...... er stor sett ille!

Bulldog 18-03-09 23:35

Sv: Dårlig ånde og trøtthet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dydde (Innlegg 682931)
du trenger ikke være i ketose får å gå ned i vekt, snarere tvert i mot. Men det er ditt valg, får optimal helse bør du holde deg over ketose nivå.

Utdyp er du grei?

Edit: Og hei! Lenge siden :)

dydde 19-03-09 02:15

Sv: Dårlig ånde og trøtthet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aphrodithe (Innlegg 682934)
Det var da voldsomt til glefs? Går det ikke an å gi et tips på en annen måte enn det der?

Jaja, jeg skal ikke blande meg, for har egentlig ikke så mange tips...

Men Store IFA kan, som sagt over her, spises, og er en god hjelp når du skal på intervju :)

ikke meinga å være glefs, bare hard fakta :D men ja trøtthet er kanskje individuelt, men det er gjort mange studier på fett tab i ketose og rett over og ketose har ikke gitt større vekttap.

dydde 19-03-09 02:16

Sv: Dårlig ånde og trøtthet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bulldog (Innlegg 682981)
Utdyp er du grei?

Edit: Og hei! Lenge siden :)

hmm skal gjøre det, må legge meg nå men skal grave frem en del i morgen hvis det absolutt trengs. Lenge siden ja, ossen går det? :D

Bulldog 20-03-09 17:43

Sv: Dårlig ånde og trøtthet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dydde (Innlegg 683003)
hmm skal gjøre det, må legge meg nå men skal grave frem en del i morgen hvis det absolutt trengs. Lenge siden ja, ossen går det? :D

Jeg venter :lol:

Går bra her; jeg er på første uka med et nytt program, og har bytta ut karbo-helgene med 60g maltodekstrin etter trening. Var mer eller mindre sammenhengende sjuk i tre mnd, så har en del å ta igjen :)

Enn du?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no