Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hvor lang tid brukte DU på å komme i ketose? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3977)

Thula 28-02-05 19:46

Hvor lang tid brukte DU på å komme i ketose?
 
Dette er jeg litt spent på, siden jeg gleder meg til å se at kroppen reagerer på mitt nye kosthold. Jeg leste et eller annet et eller annet sted om hvor lang tid det skulle ta, men jeg er spent på hvor lang tid DERE brukte ;)

mofe 28-02-05 19:50

Sånn ca. 40 timer. Jeg spiste 20 g karber om dagen. :) Dette var for å komme INN i ketosen, altså da jeg startet.

De gangene jeg skeiet ut med en bitteliten sjokolade, dvs. en rute eller så, så skjønte ikke kroppen det, og fortsatte bare å være i ketose :)

Anne 28-02-05 21:50

Jeg kom i ketose etter 5 døgn...Tok litt tid og jeg tror jeg har spist under 20 karber nå.

Tok lang tid synes jeg,enda jeg har spist lavkarbo lenge, så jeg hadde vel ikke så stort lager m glukose eller hva det heter....:cool: Så det er tydelig stor forskjell på hvor fort man kommer i ketose.

rsy 28-02-05 22:21

Ca 3 døgn...

RSy

Mila 28-02-05 22:25

Ca 2 døgn tror jeg...

Albertine 28-02-05 22:33

Ca. to døgn. Bruker å gå greit hos meg.

mofe 01-03-05 17:56

Rart det der.. at noen hopper fortere og lettere i ketose enn andre..

Har det noe med forbrenning å gjøre, kanskje? At jeg har høyere forbrenning enn de som bruker f.eks 5 dager på å komme i ketose?

Noen som har noen lure tanker rundt det?

Hilsen mofe som stadig lærer mer om kropp og kosthold og krig og fred :snill:

Skorpia 01-03-05 18:16

To dager ca.
Det er vel det mest vanlige,men vil tippe at det tar lengre tid dersom man er lite aktiv.
For meg er det fint å begynne på en mandag for jeg har en aktiv jobb,og er veldig lat i helgene:eek:
Og for å komme hurtigst mulig i ketose er det fint om en setter i gang dagen med en 2-4 kilometers spasertur,da er mye gjort. Eller det holder å jogge 10-15 minutter,danse litt el.

Mitt store mål nå er f.eks å komme meg ut av senga tidlig nok til at jeg kan gå til jobben,men akk jeg er så trøtt om morran nå på vintern!!!!!!!

mofe 01-03-05 18:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Skorpia
Mitt store mål nå er f.eks å komme meg ut av senga tidlig nok til at jeg kan gå til jobben,men akk jeg er så trøtt om morran nå på vintern!!!!!!!


Psst.. lysterapilampe! Jeg bruker kjærestens når jeg er der, på morran - og er våken som bare det. Rytmen min blir også mye bedre :)

Skorpia 01-03-05 18:48

Ja sikkert ikke dumt,men den må kjøpes først :-(((( Det koster!!!

Thula 01-03-05 19:17

Takk for svar, folkens!
Jeg kjøpte ketosticks i dag og klarte ikke å la være å løpe og tisse på dem med en gang. Jammen viste den den mellomste nyansen, så da er jeg allerede i ketose!!
Wheeeeeee!!
Etter bare....*telle*...32 timer :D

magdalena 02-03-05 00:05

Så bra da!:D Jeg har brukt alt fra ett og ett halvt døgn til tre før jeg er kommet i ketose..Eller fotosyntese som kjæresten sier,han glemmer alltid ordet:p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no