Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbobøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=76)
-   -   Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51210)

janmesi 06-03-12 01:07

Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Her er en ny tråd om Fotballfrues dagbok som boken blir hetende, en kokebok med Carolines livsstilstips.

Og her er utdrag av boken:
http://www.lillemaane.no/files/shop/...pdf_utdrag.pdf

Comments?

Mariann S 06-03-12 01:26

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Ser ut til å bli ei flott bok :)

gamlebyen 06-03-12 16:20

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
kommer nok til å la denne bli liggende i bokhandelen ja. Er definitivt ikke i målgruppa for denne, og må si at jeg stusser litt på en del av oppskriftene her, som f eks å bruke johannesbrødkjernemel til å tykne en soppstuing? Særlig til reinsdyrfilet. Bruk heller litt ekstra god til til slikt godt kjøtt og la soppstuing koke inn og tykne av seg selv...
Som over middels opptatt av språk, reagerte jeg også på bruken av "core-muskelaturen", det heter jo kjernemuskelatur på norsk. Men som sagt, jeg er jo ikke i målgruppa for denne boka.

nellie 06-03-12 16:47

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Hun ser ut til å ha gjort en fin jobb! Herlige bilder.
Kommer nok til å låne den på biblioteket hvis muligheten melder seg!:)

Rin 06-03-12 16:58

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Jeg er nok heller ikke i målgruppa for en bok med features som "Drømmebryllupet", men jeg har virkelig ganske mange lchf-kokebøker fra før av - det er helt i orden at det kommer en som henvender seg til et annet publikum. :p

vaskeklut 06-03-12 17:45

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Jeg kommer nok definitivt til å bla i boka i bokhandelen! Om jeg kjøper den vil tiden og resten av innholdet vise. Supert at det kommer en bok som henvender seg til et annet publikum enn "vanlig"! Synes boka virker flott jeg!

maynard 06-03-12 19:00

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Synes hun ofte er litt orginal i oppskriftene sine, så kommer nok til å kjøpe denne boka :)
Blir veldig innspirert av oppskriftene hennes.

Er ikke noen gjennomsnittsleser av bloggen hennes, og sikkert ikke i målgruppen.
Jeg som er snart 30, rocka, straks ingeniør og langt ifra "rosablogg"-leserne.

senorita 06-03-12 19:28

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Jeg leser ikke bloggen hennes, og liker IKKE rosa-blogger men denne boka såg bare fresh og søt ut :) Jeg er jo ikke så veldig opptatt av sminke og bryllup og stash, men kunne lett lest i den, men ikke kjøpt den tror jeg..

Photobscura 06-03-12 19:53

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen (Innlegg 1311973)
Som over middels opptatt av språk, reagerte jeg også på bruken av "core-muskelaturen", det heter jo kjernemuskelatur på norsk. Men som sagt, jeg er jo ikke i målgruppa for denne boka.

Eventuelt muskulatur. ;)

Boka ser mer enn fin nok ut, men jeg er nok heller ikke riktig målgruppe. :)

aslaug 06-03-12 19:54

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 1312060)
eventuelt muskulatur. ;)

boka ser mer enn fin nok ut, men jeg er nok heller ikke riktig målgruppe. :)

:d:d

ranja 06-03-12 20:31

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Den skal eg absolutt kjøpe !!

Jabba 06-03-12 20:41

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Tror jeg står over denne......
Er nok litt for gammel for denne typen bok.....

Chamomilla 06-03-12 21:10

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Lurt med ny tråd. :)

Boka ser lekker ut og jeg fikk lyst til å prøve alle oppskriftene. Treningsinspirasjon er også supert. Den delen som har med bryllup å gjøre og alt det stæsjet som følger med, går ikke hjem hos meg, 44 år gammel godt gift (borgerlig, bittelite bryllup, ja vi er forskjellige) trebarnsmamma. :p Men som jeg og flere har sagt før. Supert at andre målgrupper kan nås!!! Selg meg gjerne kun oppskriftene og treningstipsene. :D

Lava 06-03-12 21:51

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Så fin ut den boka, fine bilder og sikkert midt i blinken for de yngre. Kanskje noe mine døtre ville likt. De bryr seg ikke om rosablogger, men de liker å lage mat og de liker kokebøker. :ja:

timich 06-03-12 22:48

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
For de som er i målgruppen så ser denne super ut:) Jeg føler meg ikke i målgruppen da jeg: a) aldri leser denne type blogger, b) overhodet ikke er interessert i "livsstils-delen" av boka (drømmebryllupet mitt er overstått for lenge siden:D ) og c) jeg har alt for mange kokebøker uansett.

Men jeg håper den selger som hakka møkk for dere og at flere får øynene opp for lavkarbo og hvor enkelt det faktisk er:)

Yrla 07-03-12 00:30

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av janmesi (Innlegg 1311602)
Her er en ny tråd om Fotballfrues dagbok som boken blir hetende, en kokebok med Carolines livsstilstips.

Og her er utdrag av boken:
http://www.lillemaane.no/files/shop/...pdf_utdrag.pdf

Comments?

Jeg synes den var kjempefin. Fine bilder, friske farger, interessante oppskrifter. Jeg er ikke så fan av at det ikke er en ren oppskriftsbok, da det minner litt om et ukeblad. Treningstips og mat-tips holder synes jeg og er en super kombinasjon.

Supera 07-03-12 01:18

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Det så bra ut! Jeg er ikke i målgruppa, men jeg liker LCHF-bøker så spørs om jeg ikke skaffer meg denne også. :snill: Jeg synes Caroline er et godt forbilde for de unge. Jeg vil mye heller at de skal se opp til henne enn til Heidi Alexandra for eksempel. Ikke like godt forbilde for meg, jeg endte opp med å kjøpe Ole Henriksen-produkter for 1500 kr etter at jeg leste i bloggen hennes i går... :_plystre:

Alynna 07-03-12 02:47

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Jeg kommer til å bla i boken, er det nok interessante oppskrifter så vil jeg kjøpe den. Jeg trenger ikke oppskrift på f.eks lammestek, det finnes utallige kjøtt/fisk/grønnsakrett-oppskrifter som det er, på nettet. FF er ikke noe bedre en resten, på det som er av middagsmat, minus potetene. Men nå er jeg mer enn middels opptatt av matlaging, og det kan hende det er en "eye-opener" for tenåringer, at de kan erstatte potetene med rotmos eller ratatouille, om det er tatt med noen grønnsakretter. Det er supert at hun inspirerer folk til å lage ekte mat fra bunnen av.

Hun er ganske flink når det gjelder å bruke erstatning for mel/sukker i baking, så det er det som avgjør for meg. Jeg synes det er litt vanskelig å finne ut av en bra balanse mellom kokosmel/mandelmel/div. fiber, og egg/fett/væske. Jeg kommer til å teste vaflene i det utdraget. Jeg vet det krever mye mer prøving og feiling når det gjelder lavkarbobakst.

Jeg bryr meg fint lite om selve bloggen, og vil ikke kjøpe fordi jeg vil "støtte" hennes ukentlige skokjøp. Men jeg synes hun er veldig flink til å ha en oppdatert blogg likevel, og forstår hvorfor hun har mange lesere. Jenta er smart, og jeg leser også de innleggene som dreier seg om sminke og hudpleie.

Alt i alt så er alt hun skriver ganske gjennomtenkt, selv om hun appellerer til færre folk enn hun kanskje kunne, fordi boken ser ut som Starlet anno 1995.

halkatlala 07-03-12 11:17

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
jeg er heller ikke i målgruppa, men kommer til å kjøpe boka likevel :) tror det er mange gode oppskrifter og tips der uansett om man er i målgruppa eller ikke.

Lemen 07-03-12 11:47

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Jeg er nok heller helt i målgruppen for denne boken pga alt pjattet som er med. Hadde definitivt vært mer interessert dersom det var en ren kokebok.

Men ser poenget i at dette kan være en fin bok til å inspirere de som ikke kan så mye om lchf, og den yngre garde som liker det her rosabloggstyret. Bra det gies ut bøker som passer til forskjellige målgrupper.

helsefreak 07-03-12 23:07

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Jeg synes boka ser kjempebra ut! Godt jobba! Skal definitivt teste ut vaffeloppskriften og vurdere bok-kjøp! All inspirasjon til matlaging og trening mottas med stor takk! :-)

Jeg synes det er litt morsomt å lese om alle dere som mener dette er ei bok kun for tenåringer. Selv er jeg 31 år og leser bloggen til Fotballfrue daglig. Jeg synes hun er et flott forbilde for de yngre samtidig som hun bidrar med mye som kan være av interesse også for den mer voksne leser.

Fortsett sånn! :-)

annex 10-03-12 13:04

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Ser lovende ut, boka blir sikkert populær

Tone-Rose 10-03-12 14:30

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
oi.. spennende bok.... hvis jeg finner oppskrifter i den som jeg liker så kan det hende jeg kjøper den, eller i det mindte låner den på biblioteket... og hun ser jo fantastisk fresh og flott ut da :)

TrillTrall 10-03-12 17:10

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Boka så lekker og innbydende ut den. :) Men jeg er heller ikke helt i målgruppa og kommer neppe til å kjøpe den, da er nok Lena Beatrice sin bok lenger opp på lista for min del. :ja:

Qlio 10-03-12 19:00

Sv: Fotballfrues dagbok - kokebok og livsstilsråd
 
Jeg har fått bursdagsgave fra en venninne, vi stikker faktisk på fruens bokbad. Da må jeg selvsagt kjøpe boken, som jeg hadde gjort uansett fordi jeg elsker å bli inspirert til både trening, mat, fokus på positivitet og alt det der, jeg gleder meg også faktisk.

Hilsen gift tobarnsmor på 36 år ;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no