Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Kokosboller (fløteboller) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51489)

nonta 26-03-12 23:31

Kokosboller (fløteboller)
 
Bilder på bloggen min:
http://nytlavkarbo.blogspot.com/2012...kosboller.html

Disse serveres kjøleskapskalde. Smelter lett.

2 dl kokoskrem (Det stive på toppen av en boks med kokosmelk.)
3 ss sukrinmelis (smak til)
litt vaniljepulver etter smak
100g mascarpone (eventuelt 1 dl pisket krem eller stivpisket eggehvite. Eller dropp det, og bare bruk kokoskremen)

100g Sjokolade 70 %
1ss Cocosa smaksnøytral (Kan droppes)

Kan eventuelt tilsettes litt gelantin så smelter de ikke så lett. Men jeg liker kremen fløyelsmyk, så jeg brukte ikke det)

Do it:

Pisk sukrinmelis, kokoskrem og ost luftig. Hvis du bruker kremfløte piskes denne for seg selv og blandes med pisket kokoskrem.

For penest resultat tas kremen over å sprøyteposer og lag små topper.Har du ikke sprøytepose bruker du en skje.
Sett toppene i frysen til de er litt stive

Smelt sjokoladen/ olje og dypp de stive toppene i den. Settes i kjøleskap.

Serveres rett i fra kjøleskap :) Nam...

Victory 26-03-12 23:33

Sv: Kokosboller (fløteboller)
 
Åh... så helt nydelig ut!!!!! Snart helg montro.... :rolleyes:

nonta 26-03-12 23:39

Sv: Kokosboller (fløteboller)
 
Takk takk :D he he... ikke helt.. ;) Snart påske da ;)

Dietta 27-03-12 00:04

Sv: Kokosboller (fløteboller)
 
:sikle: Det var berre lekkert :D

smokkedoris 28-03-12 14:41

Sv: Kokosboller (fløteboller)
 
Oh! disse må prøves til helga!!

kan de oppbevares i fryseren?

lager ofte myye godis når jeg får ånden over meg, og kjedelig når de blir "gamle" i kjøleskapet.... eller når jeg spiser opp alt på en kveld:o

Tiki 28-03-12 17:17

Re: Kokosboller (fløteboller)
 
Vil også prøve disse i påsken.

nonta 29-03-12 22:32

Sv: Kokosboller (fløteboller)
 
Jeg oppbevarer de i frysen ja, holder seg best da. Tiner fort og blir fort litt myke.. :)

Tiki 05-04-12 18:05

Re: Kokosboller (fløteboller)
 
Har laget disse og Soho sjokeladen din. Likte ekstra godt Soho sjokeladen, frisk og god. Tok noen veldig opphalkede valnøttbiter i yogurtmassen, og hadde i stevia med jordbærsmak, så fikk det litt fruktig og frisk smak. Lagde de som du anbefalte. En slager. Du bør legge ut den oppskriften også. Soho har jo begynt å produseres igjen.

nonta 09-04-12 00:17

Sv: Kokosboller (fløteboller)
 
Nam det hørtes godt ut, skal prøves :)

TigerTove 09-04-12 08:22

Sv: Kokosboller (fløteboller)
 
Vi hadde kokosbolle-kake til dessert i går, nydelig :D

psychgeek 22-04-12 16:34

Sv: Kokosboller (fløteboller)
 
Jeg er så farlig glad i kokosboller, at jeg bestemte meg for å lage dette med det samme. Siden det er søndag, fikk jeg ikke tak i mascarpone, så brukte stivpiskede egg istedet. Problemet jeg støtte på, var at blandingen ble rett og slett for rennende til å lage topper av. Har jeg gjort noe feil da?
Har satt dem i fryseren i muffinsformer og håper det vil redde dem. Smaken var nå uansett VIRKELIG god:)

FrkMarge 27-04-12 17:48

Re: Sv: Kokosboller (fløteboller)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av psychgeek (Innlegg 1336139)
Jeg er så farlig glad i kokosboller, at jeg bestemte meg for å lage dette med det samme. Siden det er søndag, fikk jeg ikke tak i mascarpone, så brukte stivpiskede egg istedet. Problemet jeg støtte på, var at blandingen ble rett og slett for rennende til å lage topper av. Har jeg gjort noe feil da?
Har satt dem i fryseren i muffinsformer og håper det vil redde dem. Smaken var nå uansett VIRKELIG god:)

Jeg elsker sjokoladeboller så jeg ville prøve denne oppskriften jeg også, men fikk samme resultat som psycheek, blandingen ble helt flytende.:eek:
Jeg brukte kokkoskremen fra en santamariaboks (eneste jeg har funnet som innholdet skiller seg på) og 4 stivpiskede eggehviter.
For å redde kremen har jeg nå pisket inn gelantin og satt "suppa" i kjøleskap med håp om at den stivner til noe jeg kan bruke.

Hvorfor blir den helt flytende?
Jeg pisket eggehvitene helt perfekte for seg selv. Det var kokkoskremen som ble flytende og når je da blandet disse to (forsiktig) så ble alt altfor flytende.:(

nonta 02-05-12 10:57

Sv: Re: Sv: Kokosboller (fløteboller)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1339207)
Jeg elsker sjokoladeboller så jeg ville prøve denne oppskriften jeg også, men fikk samme resultat som psycheek, blandingen ble helt flytende.:eek:
Jeg brukte kokkoskremen fra en santamariaboks (eneste jeg har funnet som innholdet skiller seg på) og 4 stivpiskede eggehviter.
For å redde kremen har jeg nå pisket inn gelantin og satt "suppa" i kjøleskap med håp om at den stivner til noe jeg kan bruke.

Hvorfor blir den helt flytende?
Jeg pisket eggehvitene helt perfekte for seg selv. Det var kokkoskremen som ble flytende og når je da blandet disse to (forsiktig) så ble alt altfor flytende.:(


Heisann.

Så kjipt!! Jeg må helt ærlig si at jeg vet ikke hvorfor... :( Det har aldri skjedd for meg, og det merkeligste av alt var jo at det var kokoskremen som ble flytende... ???Har du det veeeldig varmt hjemme hos deg...??skal jo litt til at kokoskremen smelter.... ;) Nei, seriøst altså, så vet jeg ikke..

Paris 26-02-13 19:16

Sv: Kokosboller (fløteboller)
 
Huff. Laget disse nå. Skeptisk skeptisk. Hehe. Brukte kokosfløte, mascarpone og sukrin. Men ble så rart at eg piska en eggehvite også. Virka helt flytende og rart så satt det bare i en skål. Smakte så som så spør du meg. Mulig mascarpone ble for sært for meg?

Spm: tømmer dere bare ut resten av kokosmelken. Som forøvrig bare ser ut som vann m klumper?

TigerTove 26-02-13 21:55

Sv: Kokosboller (fløteboller)
 
Jeg endte opp med å bruke bare kokoskremen, søtet med stevia. :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no